246 Reacties

7 maanden geleden

Ah wat leuk! Ik had dit ook bij mijn eerste, ik was na 7 maanden weer zwanger dus tussen onze dochters zit maar 16 maanden verschil en nog geen moment spijt van gehad! 🥰 soms kriebelt het wel voor een 3e, maar ik denk dat het we uiteindelijk voor ons gevoel nu wel “klaar” zijn. Als we voor een 3e zouden gaan, zou ik dit ook wel weer kort op de jongste doen (dus binnen jaar zwanger zijn mocht dit gegund zijn).

7 maanden geleden

Nou hier kriebelt dat ook wel!!

7 maanden geleden

Reactie op littelovebaby

Ah wat leuk! Ik had dit ook bij mijn eerste, ik was na 7 maanden weer zwang ...
Wat leuk! Hoe snel was je zwanger van de tweede als ik vragen mag? Hoe was de tweede zwangerschap bevallen zo kort na de eerste? En de babytijd met een eenjarige erbij?

7 maanden geleden

Reactie op DTlove92

Nou hier kriebelt dat ook wel!!
Bij je partner ook? 🥰

7 maanden geleden

Wij gaan ook al voor de 2e, ons zoontje is morgen 8w. Je weet nooit hoe lang het duurt

7 maanden geleden

Wij zouden wel willen maar met een keizersnede 'moet' je een jaar wachten helaas. Ik denk dat we iets daarvoor wel al gaan proberen maar voor nu nog even wachten dus haha.

7 maanden geleden

Reactie op SkumurRT

Wij gaan ook al voor de 2e, ons zoontje is morgen 8w. Je weet nooit hoe lan ...
Woooow jullie gaan er ook echt al voor? Ik vind het heel spannend om echt die knoop door te hakken.. ben heel bang dat mensen er wat van gaan denken. Vooral mijn ouders 😂😅 maar misschien moet ik daar gewoon schijt aan hebben haha Vind jij het niet spannend? Ook met hoe een tweede zwangerschap lichamelijk gaat zijn?

7 maanden geleden

Reactie op Aznag

Wij zouden wel willen maar met een keizersnede 'moet' je een jaar wachten h ...
Balen zeg! Lijkt me lastig om verplicht te moeten wachten

7 maanden geleden

Wat leuk! Hoe snel was je zwanger van de tweede als ik vragen mag? Hoe was ...
Het was een “ongelukje”, maar we waren sowieso van plan om binnen een jaar voor een tweede gaan, dus het was zeker gewenst op dat moment. Ik heb een hele fijne en makkelijke tweede zwangerschap gehad! Was wel met momenten wat vermoeider (vooral eerste trimester), want je kan natuurlijk niet meer slapen wanneer je wilt. En de babytijd valt mij achteraf reuze mee. Eerste paar weken vond ik het wel pittig en dacht ik echt hoe doen andere dit met twee kinderen maar nu inmiddels in een fijn ritme. Gelukkig had mijn man ook lang verlof en kan ook hulp krijgen van mijn moeder mocht het nodig zijn. Ik was ook bang dat mijn oudste jaloers zou zijn of dat ze slechter ging slapen, maar gelukkig is dat niet zo! Ze is een heel makkelijk kind (vanaf baby eigenlijk al zo) en gaat er zo goed mee om en is juist superlief en zorgzaam voor haar zusje 🥰 had het niet beter kunnen wensen.

7 maanden geleden

Reactie op littelovebaby

Het was een “ongelukje”, maar we waren sowieso van plan om binnen een jaar ...
Wauw dit geeft mij goede moed!!

7 maanden geleden

Wauw dit geeft mij goede moed!!
Go for it! 🤪💪🏽 en niks van anderen hun mening aantrekken, uiteindelijk gaat het om jouw gezinnetje. Mocht het je gegund zijn, is twee kort op elkaar echt heel leuk en denk ook voor de kinderen zelf.

7 maanden geleden

Reactie op Aznag

Wij zouden wel willen maar met een keizersnede 'moet' je een jaar wachten h ...
Zelfde hier! Willen ook wel gelijk na een jaar starten met proberen 😁😁

7 maanden geleden

Nee bij ons niet. Vier kinderen is genoeg. De oudste twee schelen net geen 17 maanden en de derde en vierde schelen 13 maanden. Dus 2x de kinderen vlot achter elkaar. Het is genoeg zo 😀

7 maanden geleden

Wij zijn in dubio! Enerzijds lijkt een tweede ons heerlijk! Anderzijds willen we onze dochter voorlopig 100% van ons kunnen geven. We twijfelen dus nog en daarom denk ik dat het beter is om het langer de tijd te geven. 💝

7 maanden geleden

Reactie op JYB

Nee bij ons niet. Vier kinderen is genoeg. De oudste twee schelen net geen ...
Hoe zijn bij jou de zwangerschappen bevallen zo vlot achter elkaar?

7 maanden geleden

Hoe zijn bij jou de zwangerschappen bevallen zo vlot achter elkaar?
Ik heb het geluk gehad nooit veel klachten te hebben tijdens een zwangerschap. Natuurlijk eerst wel aardig moe, maar dat trok later wel weg. Misselijk ben ik ook nooit veel geweest. Ik heb alleen wel een trage schildklier en altijd staaltabletten tijdens de zwangerschap. Maar ik heb niet het idee dat ik daar nou meer vermoeid door was. Verder zijn we gezegend met goede slapers. Onze derde heeft nog wel lang een nachtvoeding gehad. Maar ineens sliep ze een maand voor de bevalling van de vierde door. Wat wel lastig was, was dat de kleintjes nog niet zelf konden lopen of bijvoorbeeld de trap nog niet zelf op konden komen. Dus moest wel meer tillen. Maar deze laatste zwangerschap was het meest relaxte ondanks dat er al 3 kinderen waren en er nu qua tijd de zwangerschappen het dichtst op elkaar zaten. Ik ben ook gewoon met 4 weken voor de uitgerekende datum met verlof gegaan.

7 maanden geleden

Jeetje wat dapper allemaal! Ik moet er niet aan denken.. vind de baby periode heel zwaar. Weet dat ik dit bij mijn oudste ook had. Heb daarna ook een post-natale depressie gekregen. Zal niet zeggen dat ik dat nu weer heb, maar zwaar vind ik het wel momenteel. Dapper dat jullie allemaal al voor de volgende willen gaan hoor! Ik wilde altijd drie kids, maar juist door deze baby weken hebben mijn man en ik besloten dit nóóit meer te doen. Hoop dat het jullie allemaal snel lukt dan!!

7 maanden geleden

Woooow jullie gaan er ook echt al voor? Ik vind het heel spannend om echt ...
Het is zeker spannend! Heb altijd sterk het gevoel gehad dat ik geboren ben om moeder te worden. Het liefst van een groot gezin. Dit gevoel is nu bevestigd en het hebben van een groot gezin versterkt. Ik ben altijd bezig met wat mensen van mij vinden. Uiteindelijk kan je hier niks aan veranderen en moet je hier ook niet mee bezig zijn. Je doet dit echt alleen voor je eigen geluk. Wij willen graag kindjes kort op elkaar zodat ze veel aan elkaar hebben. Elk leeftijdsverschil heeft zijn voor en tegen argumenten en iedereen beleeft het anders. Ik zie best op tegen het opnieuw zwanger zijn. Ben tot w19 ontzettend misselijk geweest alleen maar overgeven. Heb aan medicatie gezeten wat helaas niet veel deed. Heb deze periode als ontzettend zwaar en eenzaam ervaren. Niet alle zwangerschappen zijn het zelfde dus hoop dat de volgende dan beter zal zijn. Ik heb geen rug of bekkenklachten gehad en wil vanaf volgende week ook weer gaan starten in de sportschool om weer wat sterker te worden. Wij hopen snel zwanger te raken zodat we volgend jaar opnieuw een zomerbaby mogen verwachten. Uiteindelijk valt niks te plannen en moet het je gegund zijn en ben je mogelijk toch alweer een jaar (of langer) verder voor je in verwachting bent.

7 maanden geleden

Bij je partner ook? 🥰
Nee 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 die wilt er wel 2 jaar tussen ☹️ maar hij was het er wel mee eens dat ik niet weer aan de pil ga beginnen ook omdat het gewoon troep is

7 maanden geleden

Hier ook! Liefst wil m’n vriend nu al maar ik wel over jaar starten