402 Reacties
één jaar geleden
Aahh zo leuk! Ik zou ook heel graag snel voor een tweede willen gaan. Dat gevoel had ik ook meteen nadat onze zoon geboren werd. Tijdens de bevalling schreeuwde ik nog "nooit meer!" trouwens, haha. We zijn uiteindelijk op een compromis van 9 maanden na de geboorte van onze zoon gekomen dus ik moet nog eventjes geduld hebben. Heeft de zin in seks ook tijd om rustig terug te komen 😂
één jaar geleden
Ik heb nu een prikpil gezet. Dus voor 3 maanden beschermt en daarna wil ik gewoon zien wat er gebeurd. Van mij mag het dicht op elkaar. Maar ook nog iets langer duren.
Bij de eerste duurde het lang voor we zanger waren en ik was er toen heel veel mee bezig. Dat wil ik de volgende keer voorkomen.
één jaar geleden
Leuk! Wij hadden dit ook. Vorig jaar maart is onze dochter geboren en in november kwam ik erachter dat ik weer zwanger was🥰 Het was gepland om de kindjes kort op elkaar te hebben, alleen hadden we nooit verwacht dat het weer meteen 'raak' zou zijn haha.
Ik vond de tweede zwangerschap wel veel pittiger als de eerste. Lang misselijk geweest en een dreumes die op ontdekkingstocht wilt en waar je continu mee bezig bent. Op het einde vd zwangerschap ook last van mijn bekken gehad en dat is geen pretje als je dan ook nog een kleintje hebt rondkruipen die je moet tillen😅 Al met al vond ik het best pittig, ook de eerste weken na de geboorte van ons tweede meisje vond ik echt wel zwaar en het duurde even voordat ik een ritme had met baby en dreumes. Maar het ritme heb ik inmiddels gevonden en nu is het zooo intens genieten🥰 Ik ga niet zeggen dat elke dag van een leien dakje loopt en dat het altijd rozengeur en maneschijn is, maar ik ben echt wel heel blij met de keuze om twee kindjes kort op elkaar te hebben. Wat zullen die twee veel aan elkaar hebben ❤️
één jaar geleden
Oh god née, niet nu gelijk al. Wil eerst alle aandacht voor mijn zoontje hebben en kunnen geven en als hij een beetje zelfstandig kan spelen dan kijken we eens verder😊 komt ook omdat ik een pittige zwangerschap heb gehad en ik heel sterk het gevoel heb dat een tweede een tweeling gaat worden
één jaar geleden
bij mn vorige wilde ik na de bevalling wel al snel beginnen met nr 2(voorak vanwege mijn leeftijd van toen 33) De gyn raadde wel aan om minstens 6 maanden te wachten met proberen. toen begonnen en duurde het 10 maanden voordat ik zwanger was!😳. mijn zoontje is nu 2,5 en ik vind het wel een pittige leeftijd maar ik ben wel heel blij dat hij een beetje zelfredzaam is en dat hij zelf de trap oploopt en zelf in de autostoel klimt enzo😁
één jaar geleden
Reactie op manonw1992
Oh god née, niet nu gelijk al. Wil eerst alle aandacht voor mijn zoontje he ...
waarom denk je dat?
ik had dit namelijk ook na een droom. ik droomde van een tweeling in mn buik en werd wakker met de overtuiging dat ik ooit een tweeling zou krijgen. heb (gelukkig) 2 eenlingen gekregen en geen tweeling😅.
één jaar geleden
Reactie op n2022
Zou heel graag nog een tweede willen, maar eerst genieten van onze zoon. Ve ...
Ik heb dit advies niet gehad, ik ben vanmorgen bij verloskundige geweest voor laatste controle na de zwangerschap. Ik heb dit ook besproken vandaag. Zij geeft aan dat je gelijk opnieuw zwanger mag raken. Als je zelf lichamelijk al goed genezen bent. Dit is bij iedereen anders. Bij een knip genees je ook al minder snel. Vroeger waren veel vrouwen ook elk jaar zwanger... Ze gaf wel aan dat een 2e zwangerschap lichamelijk zwaarder is en dat dit met een kleine erbij pittig zal zijn. Ook gaf ze aan dat het niet anders zal zijn als de oudste dan 2 is. Of je nu snachts wakker bent voor 1 of 2 kindjes, wakker ben je toch.
één jaar geleden
Reactie op Josie88
waarom denk je dat?
ik had dit namelijk ook na een droom. ik droomde van ee ...
Haha tweelingen zitten in mijn familie. Ik heb 40% meer kans op een tweeeiige tweeling daardoor. En daarnaast ook altijd al het idee gehad dat ik een ‘los’ kind zou krijgen eerst en daarna een tweeling
één jaar geleden
Ik ben heel benieuwd hoe het bij degenen gaat die snel voor een tweede (of natuurlijk derde, vierde etc..) wilden gaan. Kriebelt het nogsteeds en zijn jullie al actief bezig? Of zie je er voorlopig toch vanaf?
Mijn partner wilde in eerste instantie wat langer wachten maar het kriebelt bij ons beiden enorm dus gister voor de eerste keer onbeschermde seks. We zien wel hoelang het gaat duren! Zo spannend en leuk 🥰
één jaar geleden
Reactie op MamaLott
Ik ben heel benieuwd hoe het bij degenen gaat die snel voor een tweede (of ...
Oeeh spannend zeg!
Het kriebelt bij mij nog steeds! Maar wel wat afgezwakt haha. We wilden gaan proberen vanaf 6 maanden, maar af en toe denk ik: misschien nog heel even iets langer wachten.
Ik heb nu fysiek werk wat ik echt ideaal vind en de opvang is er ook op afgestemd. Ik werk wel via een uitzendbureau, dus dat is echt niet ideaal.
Je weet niet hoe een zwangerschap loopt en ben echt als de dood dat ik last krijg van mijn bekken en daardoor rustiger aan moet gaan doen. Ik wil heel graag dit werk blijven doen namelijk 😭
Dus kan best zijn dat we nog 2 of 3 maanden langer wachten, gewoon om even extra in het ritme te komen met de baby en om mijn werk wat meer vertrouwen in mij te geven.
Langer dan dat wil ik overigens niet wachten. We willen in totaal 2 kinderen, en dan wil ik ze het liefst dicht op elkaar zodat ze veel aan elkaar hebben later en met elkaar kunnen spelen.
één jaar geleden
Reactie op MamaLott
Ik ben heel benieuwd hoe het bij degenen gaat die snel voor een tweede (of ...
Wij zijn nog niet zwanger. Ik ben ook nog maar sinds 1 week gestopt met borstvoeding en nog niet ongesteld geweest. Is even afwachten of ik alweer vruchtbaar ben en wanneer het ons is gegund.
één jaar geleden
Reactie op SkumurRT
Wij zijn nog niet zwanger. Ik ben ook nog maar sinds 1 week gestopt met bor ...
Spannend! Ik geef zelf ook nog BV en ben nog niet ongesteld geweest. Ben je gestopt met borstvoeding om je cyclus weer te krijgen? Ik verwacht ook niet dat het snel raak zal zijn al zou dat natuurlijk wel leuk zijn. Voorlopig zien we het wel 😊
één jaar geleden
Oeeh spannend zeg!
Het kriebelt bij mij nog steeds! Maar wel wat afgezwak ...
Aahh. Eerst dus even wachten tot je meer zekerheid hebt wat betreft werk? Dat begrijp ik wel! Ik ben heel benieuwd hoe een tweede zwangerschap loopt, je weet het natuurlijk nooit maar hopelijk valt het mee!
één jaar geleden
Reactie op MamaLott
Aahh. Eerst dus even wachten tot je meer zekerheid hebt wat betreft werk? D ...
Ja precies!
De eerste ging (afgezien van prenatale depressie) best goed. Ik hoefde toen alleen niet veel te bewegen (kantoorbaan) en thuis pakte mijn man veel fysieke activiteiten op in het huishouden tegen het einde aan, zoals stofzuigen.
Ik ben nu fysiek wel beter dan bij de eerste zwangerschap, dus het kan ook zijn dat het juist een stuk makkelijker wordt de tweede keer. Maar ja, het blijft een gok natuurlijk
één jaar geleden
Reactie op MamaLott
Spannend! Ik geef zelf ook nog BV en ben nog niet ongesteld geweest. Ben je ...
Mijn productie was al niet fantastisch en voedde ook al kunst bij. Nadat ik weer aan het werk was en gelijk 6 dagen met dubbele diensten moest werken werd het wel duidelijk dat dit niet meer te redden viel. Vond het pijnlijk dat ik ermee ging stoppen maar het idee dat een nieuwe zwangerschap hierdoor wel meer kans heeft maakt het makkelijker om te accepteren.
één jaar geleden
Ja precies!
De eerste ging (afgezien van prenatale depressie) best goed. ...
Ik denk wel als wij snel opnieuw zwanger mogen raken dat ik gebruik wil maken van ouderschapsverlof voor zowel mijn partner als voor mij. Zag er nu al tegenop om weer aan het werk te gaan en met 2 kleintjes zal dat nog zwaarder zijn. Hoe was dit bij jou?