402 Reacties
één jaar geleden
Reactie op SkumurRT
Ik denk wel als wij snel opnieuw zwanger mogen raken dat ik gebruik wil mak ...
Ik had er best wel zin in om aan het werk te gaan!
Maar was al sinds week 18 volledig ziekgemeld haha, dus had het thuis wel gezien
één jaar geleden
Reactie op SkumurRT
Mijn productie was al niet fantastisch en voedde ook al kunst bij. Nadat ik ...
Heel begrijpelijk! Ik had dan dezelfde keuze gemaakt. Echter gaat het bij mij qua productie heel goed dus ik vind het heel zonde om te stoppen... Aan de andere kant wil ik ook wel graag mijn cyclus terug dus het is een beetje dubbel. Maargoed, ik blijf nog wel een aantal maanden borstvoeding geven en hopelijk word ik binnenkort gewoon weer ongesteld (of niet door zwangerschap🤭)
één jaar geleden
Reactie op SkumurRT
Ik denk wel als wij snel opnieuw zwanger mogen raken dat ik gebruik wil mak ...
Ik zag er ook enorm tegenop! En om eerlijk te zijn was ik denk ik (tijdelijk) gestopt met werken als dat financieel kon. Nu begint het wel te wennen. Maar ik zou daar ook zeker gebruik van maken! Heerlijk om veel tijd samen te hebben en te kunnen wennen aan alles.
één jaar geleden
Reactie op Izzy92
Wij wachten nog een half jaar ongeveer. Maar het kriebelt ook al. Stiekem b ...
Wij hebben de namen voor een tweede al vast staan 😂😂😂
één jaar geleden
Ene kant wel veel kriebels, andere kant ook weer niet.
Echt zo'n welles nietes verhaal in me hoofd.
Ja fijn dat ze dan kwa leeftijd in de buurt zitten, ze hebben veel aan elkaar, me vent en ik zijn dan niet te oud bij de 2e(13 jaar moeten wachten op dit wonder, ik ben nu 35 en hij 41).
Andere kant, ik ben nu nog geen eens hersteld. Het valt al erg zwaar, en ik wil wel iedere ontwikkelings periode goed meemaken, en als de 2e te snel komt heb ik dan wel genoeg energie/aandacht om aan de 1e te geven. Ga ik geen dingen missen. 1tje is ook wel genoeg, maar toch ook weer niet, zou wel fijn zijn als ie nog een broertje of zusje krijgt...
Dus een heleboel twijfels.
Voorlopig nog ff niet.
Volgende maand spiraaltje laten plaatsen.
We hebben ook samen afgesproken dat we na zijn 1e verjaardag ook pas beslissen of we wel of niet een 2e gaan proberen.
Ik weet wel mocht er een 2e komen, word weer een keizersnede en dan mogen ze ook gelijk me baarmoeder eruit halen. Zoveel ellende met ongesteld zijn
één jaar geleden
Wij gebruiken momenteel geen voorbehoedsmiddelen. Niet perse om zwanger te raken van de tweede maar meer; we zien wel hoe het loopt.
Van onze dochter zijn we na 2,5 jaar uiteindelijk zwanger geraakt via ivf.
Ik ga er daarom ook niet vanuit dat ik ineens op de natuurlijke manier zwanger raak.
Mocht dit wel gebeuren dan is het hartstikke welkom en blijft mij (ons) veel ellende bespaard qua hormonen spuiten, punctie etc etc.. We gaan het zien😊
één jaar geleden
Reactie op n2022
Zou heel graag nog een tweede willen, maar eerst genieten van onze zoon. Ve ...
Dit advies hebben wij ook gekregen. Daarom pas na een jaar weer gaan proberen en geen spijt van. Zwanger zijn (met klachten) is echt pittig met een kleine erbij. En wat je zegt, genieten van je eerste kindje is ook erg fijn. Zit 2 jaar tussen onze kindjes maar achteraf gezien had het voor mij ook wat langer mogen zijn.
Ouders van nu over wachten met volgende zwangerschap: https://www.oudersvannu.nl/zwanger/onderzoekers-12-maanden-rust-tussen-bevalling-en-volgende-zwangerschap-is-ideaal~b12b302?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F
één jaar geleden
Reactie op Habt2023
Wij gebruiken momenteel geen voorbehoedsmiddelen. Niet perse om zwanger te ...
Spannend zeg! Ik hoop voor jullie dat er toch spontaan een wondertje komt!
Wij gaan officieel vanaf januari beginnen, maar stiekem denk ik dat we in december al zeggen van: toe maar! Dan is mijn eisprong namelijk twee dagen voor kerst, dus dan kan ik met kerst nog mooi mee eten.
Ik ben drie maanden geleden helemaal gestopt met alcohol drinken, dus daar hoef ik verder geen rekening mee te houden gelukkig :)
één jaar geleden
Wat leuk!!
Hier voor geen goud 🤣 Eerste kindje gekregen deze zomer, ons meisje is een droom. Sliep al heel snel door, drinkt haar flesjes goed, is vrolijk en brabbelt veel. Alles gaat zo perfect dat een tweede alleen maar tegen kan vallen voor m'n gevoel 🤣 Mijn kinderwens is van "ik wil 2 of 3 kinderen" gegaan naar "misschien blijft het wel bij 1". Mijn kinderwens is momenteel dus ver onder 0 haha. Gek eigenlijk hé! Terwijl onze dochter dus echt een droom is die uit is gekomen 🥰 Meer mama's die dat herkennen??
Het komt vanzelf wel weer denk ik maar zo. Of niet, en dan is dat ook goed.
één jaar geleden
Reactie op Lentemorgen
Wat leuk!!
Hier voor geen goud 🤣 Eerste kindje gekregen deze zomer, ons m ...
Haha wat grappig! Bij mij was het direct na de bevalling al heel sterk dat ik snel een tweede wilde
Ons meisje is ook echt super makkelijk. Sliep vanaf week 4 door en is echt heel chill. Kan bij ons ook alleen maar erger worden hahahah
Maar ik heb zelf zoiets van dat ik meer dan 2 niet aan ga kunnen mentaal. En zou het dan wel leuk vinden als ze heel dicht op elkaar zitten.
één jaar geleden
Reactie op Lentemorgen
Wat leuk!!
Haha, hier ook hoor. Sowieso nooit de wens gehad voor een tweede, maar de komst van onze zoon heeft dat wel bevestigd. Hij is echt een droombaby en we voelen ons zo gezegend. We zijn nu echt compleet ❤️
één jaar geleden
Reactie op Lentemorgen
Wat leuk!!
Ik moet eerst kijken of ik dit niet had getypt. 😂 Hetzelfde hier. Wij hadden de afspraak om sowieso 3 jaar te wachten, omdat ik van beide kinderen evenveel wil genieten met quality time. En anders laten we het gezellig zo.
één jaar geleden
Ik moet eerst kijken of ik dit niet had getypt. 😂 Hetzelfde hier. Wij hadd ...
Snap ik helemaal!! Tussen mijn kindjes zit 3,5 jaar en vind dit echt ideaal. Ik had er niet aan moeten denken om een baby of dreumes te hebben rondlopen tijdens m’n tweede zwangerschap. En ik had nieteens een heftige zwangerschap haha maar ik vond dit zo zwaaar, veel zwaarder dan een eerste zwangerschap en ik was heel blij dat m’n dochter al wat zelfstandiger was toen.
En inderdaad ik heb eerst de volle 3,5 jaar al m’n aandacht, liefde en tijd aan m’n dochter kunnen geven en die snapt nu ook gewoon vanwege haar leeftijd dat ze dit nu moet delen met haar broertje. Ik had het zelf niet anders gewild.
één jaar geleden
Er zit 14 maanden tussen de meisjes. Nu 2 kindjes, een derde komt niet meer.
Ik ben met 22 weken er pas achter gekomen dat ik zwanger was van de tweede. Had persoonlijk langer willen wachten, de oudste was echt een moeilijke baby. Overdag niet willen slapen, veel huilen, ik zat er toen echt helemaal doorheen en had een postnatale depressie.
Ons tweede meisje is totaal anders. Zo vrolijk, lief en vooral heel makkelijk. Ze slaapt overal (box, bed, auto etc) overdag, drinkt goed, slaapt door en meldt zich alleen als ze honger heeft. Ben echt heel blij met hoe makkelijk ze is en alles goed vind. Het is ook zo leuk om te zien hoe zij op haar zus reageert en andersom ook, ze zijn echt dol op elkaar.
Ik heb bij mijn oudste dochter echt heel lang niet de liefde gevoeld in het begin en niet van haar kunnen genieten. Wat een verschil met de tweede. Ik geniet ontzettend van haar en mijn hart smelt gewoon als ik haar zie.
Nu is het inmiddels heel gewoontjes en had ik het niet anders gewild.
één jaar geleden
Wij willen al snel voor een 3e gaan. Ben nu al 3x ongesteld geweest en heb maar weinig klachten gehad tijdens de zwangerschap en na de bevalling. Twijfel wel nog aan hoe het met de dingen gaat die je niet ziet zoals je banden en hoe dat met de volgende zwangerschap zal gaan.. dat zorgt ervoor dat we nog wel wachten voor nu. De adviezen zijn er niet voor niets maar bij veel gaat het ook gewoon goed dus vind het best lastig een goede keuze te maken..
één jaar geleden
Reactie op JasmijnWA
Wij willen al snel voor een 3e gaan. Ben nu al 3x ongesteld geweest en heb ...
Ga naar de bekkenfysio! Die kan je van top tot teen checken en met name dat gebied. De adviezen die je online leest over sporten oppakken na 6 weken vindt mijn bekkenfysio bijv. erg zorgwekkend. Je kunt een hoop schade aanrichten als je rückzichtlos aan de gang gaat. Het is belangrijk om te leren je buikspieren en bekkenbodemspieren goed te gebruiken en daar weer aan te werken, alvorens je bijv. weer kunt gaan hardlopen. En daarnaast ligt het ook aan je bevalling welke verhoogde risico's je hebt op schade daarbinnen (of juist niet). Ik vind 't erg interessant allemaal en voor mij was het echt een eye-opener!
één jaar geleden
Reactie op Lentemorgen
Ga naar de bekkenfysio! Die kan je van top tot teen checken en met name dat ...
Loop inderdaad al bij de bekkenfysio (voor incontinentie klachten tijdens en na de zwangerschap) en doe oefeningen. Mijn bevalling was normaal dus volg het reguliere herstel. Advies is inderdaad 9 maanden wachten en weet ook dat langer wachten beter is, wat ik alleen lastig vind is te bepalen wanneer je voldoende hersteld bent voor een nieuwe zwangerschap.. voor mij zal het wel na de kerst zijn dan hoef ik tenminste niet te letten op het eten 😉