402 Reacties

één jaar geleden

Reactie op ManonElaani

Snap ik helemaal!! Tussen mijn kindjes zit 3,5 jaar en vind dit echt ideaal ...
Dat klinkt heerlijk! Lekker volledige aandacht naar de 2e zoals dat bij de 1e ook kon. Volgens mij heb je dan ook meer harmonie tussen de 2 kinderen en het mee willen helpen op die leeftijd is ook zo lief. Na de bevalling van mijn dochter heb ik een hele dag met haar huid-op-huid kunnen liggen en met de newbornfase veel kunnen knuffelen. Ik zou het best sneu vinden om meer aandacht te hebben voor een baby en dat mijn dochter ineens op de 2e plaats moet komen te staan. Haha ik zou bijna nog een kindje willen, maar ben er nog echt niet overuit. 😂

één jaar geleden

Wij gaan aankomende maand weer beginnen. Moet nog 1 menstruatie afwachten. Die zal over 2 weken zijn. Daarna gaan we ervoor. Moet zeggen dat ik heel erg zenuwachtig ben hahah Vandaag had ik een moeilijke dag en toen dacht ik: is het wel slim om het nu al te doen? Maar die moeilijke dagen houd je natuurlijk en dat staat los van de leeftijd van je kind

één jaar geleden

Reactie op Habt2023

Wij gebruiken momenteel geen voorbehoedsmiddelen. Niet perse om zwanger te ...
Hier precies hetzelfde, alleen na 2.5 jaar spontaan zwanger geworden in de week dat we zouden beginnen met ICSI. We zien wel hoe de toekomt loopt. Hopelijk ooit een tweede mogen te verwelkomen

één jaar geleden

Wij hebben van de zomer onze 3de gekregen en daar blijft het bij. 21 maanden en 25 maanden ertussen. Expres niet te dicht op elkaar, ik vind zwanger zijn heel zwaar en hoewel een dreumes/peuter je actief houdt, kost t ook veel energie...

één jaar geleden

Ik zou wel willen, maar ik ben nog niet ongesteld. Na m'n eerste duurde het ook bijna een jaar voordat ik weer ongesteld was... baal er flink van dat het telkens zo lang duurt.

één jaar geleden

Ik zou wel willen, maar ik ben nog niet ongesteld. Na m'n eerste duurde het ...
Hier hetzelfde... Ik probeer geduldig te zijn maar begin ik toch een beetje lastig te vinden. Wat vervelend zeg dat het de vorige keer zolang duurde. Hopelijk nu niet! Geef je borstvoeding?

één jaar geleden

Nou nee ik wil het niet. Maar me man probeert het steeds. Vind het echt moeilijk voor mezelf omdat ik overal last nog heb. Maar volgensmij is er 0% begrip en wordt er nog eentje gepompt.

één jaar geleden

Ik zou wel willen, maar ik ben nog niet ongesteld. Na m'n eerste duurde het ...
Moet je dan afwachten tot je ongesteld wordt? Ik dacht dat je na de bevalling na tijdje weer snel zwanger kon raken

één jaar geleden

Reactie op Mzahhhhh

Moet je dan afwachten tot je ongesteld wordt? Ik dacht dat je na de bevalli ...
Neehoor, maar de kans is natuurlijk kleiner dat je zwanger raakt aangezien je waarschijnlijk nog niet vruchtbaar bent zolang je niet ongesteld wordt.

één jaar geleden

Reactie op Mzahhhhh

Nou nee ik wil het niet. Maar me man probeert het steeds. Vind het echt moe ...
Nog eentje gepompt? 😅 je bent er ook zelf bij toch? Om iets van bescherming te gebruiken als jij nog niet zwanger wil worden.

één jaar geleden

Reactie op Mzahhhhh

Moet je dan afwachten tot je ongesteld wordt? Ik dacht dat je na de bevalli ...
Ja ik principe wel. Je bent pas vruchtbaar als je een eisprong hebt en je ongesteldheid komt pas na je eerste eisprong. Dus op z'n vroegst kun je (toevallig) twee weken voor je eerste ongesteldheid zwanger worden, want dan heb je pas je eerste eisprong. En als je borstvoeding geeft duurt t vaak langer voordat je weer vruchtbaar bent.

één jaar geleden

Reactie op MamaLott

Hier hetzelfde... Ik probeer geduldig te zijn maar begin ik toch een beetje ...
Yes, en ik wil ook niet stoppen met borstvoeding. Dus ik wacht ongeduldig af ;)

één jaar geleden

Ohnee echt geen baby meer hier. M’n oudste was een huilbaby en heeft tot 1 jaar alleen maar gehuild. Ik wou eigenlijk hierdoor echt niet nog een baby maar toch na lang nadenken voor een tweede gegaan. Was gelijk zwanger. M’n jongste is echt compleet het tegenovergestelde van m’n oudste. Heel rustig en lacht alleen maar. Huilt ook bijna niet. Maar voor mij is het nu prima zo.

één jaar geleden

Reactie op Lippie91

Nog eentje gepompt? 😅 je bent er ook zelf bij toch? Om iets van beschermin ...
Jaa nou hij zegt dat die niks gaat doen. Maar op het moment is het OEPS

één jaar geleden

Reactie op Mzahhhhh

Jaa nou hij zegt dat die niks gaat doen. Maar op het moment is het OEPS
Daar ben je toch ook nog steeds zelf bij? Als jij het risico van een zwangerschap niet wil lopen kun je toch een condoom gebruiken? Of andere anticonceptie nemen? Of begrijp ik de situatie niet goed?

één jaar geleden

Reactie op Lippie91

Daar ben je toch ook nog steeds zelf bij? Als jij het risico van een zwange ...
Ja het is onverwachts. We hadden toevallig geen condoom he. En anticonceptiepil neem ik sws niet. Morning after pil kan ik niet want ik geef BV

één jaar geleden

Wij gaan aankomende maand weer beginnen. Moet nog 1 menstruatie afwachten. ...
Heel veel succes. Ik vind van 2 naar 1 kinderen toch echt aanzienlijk zwaarder dan 0 naar 1. Maar ook heel leuk! Straks heb je 2 kindjes die dan nog niet kunnen lopen? En denk ook alvast na over dubbele kinderwagen oid.

één jaar geleden

Reactie op Mzahhhhh

Ja het is onverwachts. We hadden toevallig geen condoom he. En anticoncepti ...
Dat is je eigen keuze om het dan alsnog te doen. Je weet wat er dan van kan komen. Je zegt het niet te willen maar bedenkt excuses voor alles wat het voorkomt? Ik snap het niet.

één jaar geleden

Reactie op Lekkerzomers

Heel veel succes. Ik vind van 2 naar 1 kinderen toch echt aanzienlijk zwaar ...
Yes daar denken we allemaal al over na 😊

één jaar geleden

Yes, en ik wil ook niet stoppen met borstvoeding. Dus ik wacht ongeduldig a ...
Heel herkenbaar. Wil graag snel voor de tweede alleen ben nog niet ongesteld geworden en geef fulltime bv. Ik ken ook iemand die met fulltime bv zes weken na de bevalling weer ongesteld is geworden, maar ik nog niet voorlopig. Hopelijk duurt het niet zo lang ik bv geef 🥲 en ik vind dat weer geen goede reden om met bv te stoppen persoonlijk (en daar mag men ook verschillend over denken). In principe ook wel bijzonder dat de natuur het zo regelt.