2 Reacties
5 maanden geleden
Persoonlijk zou ik hebben gewacht met kinderen tijdens mijn studie. Ik rond eindelijk bijna de HBO af, twee kinderen rijker in die periode. Maar het heeft veel van mij gevergd. En uiteindelijk ook langer over gedaan dan gewild. Ik doe de interne opleiding via de organisatie op mijn eigen afdeling. Dit is een deeltijd opleiding, hierbij krijg ik gewoon alle rechten.
5 maanden geleden
Ik zit nog in de twijfel fase. Wat heeft voor jou de knoop doorgehakt om het te doen?
Al vanaf 2021 wilde ik graag starten aan de WO Master, maar ook ernaast werken. Inmiddels twee kinderen verder en nog een wens voor een derde.
Zie het als een obstakel qua concentratie- en geheugenproblemen die ik 1 jaar lang heb gehad. Maar ook de zwangerschapskwaaltjes, kinderen om voor te zorgen en nog een ontspannen moment voor jezelf vinden. De stress, kosten, het is een hele investering in jezelf en jullie toekomst. Net als kinderen, krijg je voor het behalen van je diploma er weer iets moois voor terug!
Toch geloof ik erin dat het haalbaar is en dat het mogelijk is om beiden te hebben. Het gaat om perfecte time management skills, duidelijke afspraken met je partner, oppas die kan inspringen wanneer nodig, doorzettingsvermogen en motivatie.
Heb je al een al een contactpersoon van school om vragen aan te stellen, zoals een studiebegeleider/slb'er? Die kan deze praktische vragen ook beantwoorden en meedenken over toetsen rondom je verlof. Volgens mij heb je wel recht op de WAZO, zelfs bij een BBL. Kan je het UWV vragen over de WAZO en BBL?
Heel veel succes! Knap van je!