13 Reacties

5 maanden geleden

Dutje: 12-15u (3 uren); Slapen: 20-05u (9 uren). Dus ook 12 uren. We kunnen de middagdut wel inkorten en dan slaapt ze 's nachts langer. Alleen dit is zo gegaan en die drie uurtjes achtereen vind ik wel even lekker 🙈 Ze slaapt beide keren volledig door en overdag is ze gezellig, Het zijn richtlijnen die worden gegeven. Op internet staat slapen in de nacht tussen 11-13 uren en overdag nog maar 1 dutje. Als jouw dochter hiet goed op gaat, dan is dat toch prima? Mijn dochter slaapt graag 3 uren achtereen overdag en anders wordt ze humeurig. Op deze leeftijd leren en verwerken ze nog zoveel en gaan al die kinderen op een ander tempo. Zou mij dan niet vastpinnen aan de richtlijnen en jouw dochter volgen. Binnenkort komt er weer een slaapregressie of fase en verandert het weer. Het komt echt wel goed. Je doet het goed.

5 maanden geleden

Dutje: 12-15u (3 uren); Slapen: 20-05u (9 uren). Dus ook 12 uren. We kunne ...
.... overdag nog maar 1 uurtje* ipv 1 dutje

5 maanden geleden

Hier een dochtertje van net 1. Overdag of 2 slaapjes van 1,5 uur of 1 langer slaapje van 2,5 uur (net hoe het uitkomt). ‘‘s nachts slaapt ze van 19-7 op doordeweekse dagen en van 20-8 op weekenddagen 😊

5 maanden geleden

Hier een dochtertje van net 1. Overdag of 2 slaapjes van 1,5 uur of 1 lange ...
Dus totaal 14,5-15 uur slaap per dag.

5 maanden geleden

Hier 11.5 maanden en slaapt van 19 tot 06 (11 uur), s ochtends 1.5 uur en 's middags 1.15 uur ongeveer. Dus bijna 14 uur totaal. Nachten wordt ze wel nog vaak wakker en heeft hulp nodig om verder te slapen. Overdag dutjes wel goed. Elk kindje is anders!! Is ze verder wel gewoon tevreden? Dan doe je het toch super ❤️

5 maanden geleden

Hier dochtertje van net een week 1. Snachts slaapt ze 10 uur en overdag 2 a 2,5, dus herkenbaar :)

5 maanden geleden

hier ongeveer 14,5 uur per etmaal waarvan 12 snachts. ik denk het het normaal is dat het ene kindje minder slaapt dan het andere kindje afhankelijk van de individuele slaap behoefte

5 maanden geleden

Hier wordt er zo’n 13 uur per etmaal geslapen. ‘s nachts zo’n 10,5 uur (met nog nachtvoeding) en overdags zo’n 2,5 uur verdeeld over 2 dutjes.

5 maanden geleden

Dank voor jullie antwoorden! Ze is zeker tevreden. Alleen overdag wordt ze regelmatig wel huilend wakker na een halfuurtje. Dus dan lijkt ze eigenlijk nog moe.

5 maanden geleden

Hier van 19u tot 6u, in de ochtend een uur (dan maak ik ‘m wakker, anders is ie om 5u wakker 😅) en in de middag 1,5-2 uur. Totaal een kleine 14 uur dus per etmaal. Dat heeft hij ook echt nodig. Slaapt altijd meteen als ik hem in bed leg.

5 maanden geleden

Hier een zoontje van 1. Overdag 2x 1,5 uur De nacht van 19 tot 7 Dus ongeveer 15 uur.

5 maanden geleden

Nacht wisselend, tussen de 10-12 uur meestal. Overdag tussen de 1,5 en 2 uur. Dus minimaal 11,5 uur en maximaal 14 uur per dag.

5 maanden geleden

De nacht meestal 12 uur. En overdag 2 dutjes die beide ongeveer 1,5 uur duren dus zo’n 15 uur per dag!