11 Reacties
4 maanden geleden
Wij hebben een elektrische Luvion wasbeer tandenborstel met licht en vibratie. Dit vindt ze heel leuk!
Alleen nu heeft ze weer tandjespijn (hapt op dit moment op een waterijsje) en is tandenpoetsen niet zo leuk. 🥲
4 maanden geleden
Hier is het net alsof je met een dinosaurus vecht tijdens het tandenpoetsen 🤸🏼♀️.
Voorheen ging het moeizaam en toen hij hem wilde afpakken ben ik begonnen met een liedje zingen tijdens het poetsen. Dit hielp lange tijd. Maar nu al een maand is het drama. Huilen huilen en nog meer huilen tijdens het poetsen. Ik voel geen nieuw tandje, al lijkt hij er wel al langere tijd last van te hebben. Ik accepteer het maar en probeer zo liefdevol mogelijk te poetsen. Maar het moet toch gebeuren. Dus soms maar met tranen én gevecht. En hopen dat het gauw weer omslaat.
4 maanden geleden
Wij hebben meegekregen van de tandarts dat 1x per dag voldoende is. Misschien een tip. Scheelt weer een keer een strijd 😊
4 maanden geleden
Reactie op Marleentje95
Wij hebben meegekregen van de tandarts dat 1x per dag voldoende is. Misschi ...
Juist, dit doen wij ook! Tot de 2 jaar is 1x per dag poetsen voldoende... daarna grote jongen/meid, vanaf 2 wordt het 2x per dag poetsen. Ging hier vanzelf bij de eerste, nu hopen dat de 2e ook zo makkelijk gaat haha 😅
4 maanden geleden
Wij hebben een elektrische Luvion wasbeer tandenborstel met licht en vibrat ...
Deze hebben wij ook. Sinds de overstap naar deze, gaat het poetsen een stuk beter. Hier vindt ze het vibreren juist heel fijn nu ze weer een hoop tandjes/kiezen krijgt. Ze lijkt het masserende op haar tandvlees heel prettig te vinden.
On topic: deze tandenborstel werkt hier dus goed. Ook poetsen we nu met haar op de arm voor de spiegel en doen we voor wat ze met haar mond moet doen. Dus mond open, glimlachen enz. En het helpt als één van ons tegelijkertijd ook poetst. Ook zelf laten doen vindt ze leuk.
3 maanden geleden
Reactie op Doppiej
Hoe gaat het bij jullie? Hier poetsen nog steeds vrijwel onmogelijk.Ze wil ...
Sorry zie dit nu pas. De kleine tandjes gaan redelijk maar de kiezen zijn een drama. Heb uiteindelijk geen elektrische besteld omdat ik op verschillende sites las dat het slecht zou zijn voor het tandvlees op zo'n jonge leeftijd. Ga binnenkort eens aan de tandarts vragen hoe dat zit.
Ene dag gaat het beter dan de andere, soms met een liedje zingen en bijvoorbeeld ook even 'zelf' doen
3 maanden geleden
Wij liggen hem op het verschoonkussen en dan kietelt de ene en de ander poetst zijn tanden hahaa. Vet handig en snel dat het op deze manier kan😂