5 Reacties

5 maanden geleden

Hoeveelheid die die krijgt, soms is het goed, soms teveel dan stoppen we ook, en soms is het heel duidelijk dat ie meer wil.

5 maanden geleden

07.00 1 boterham met korstjes 09.30 fruit 12.15 1 boterham met korstjes 15.45 crackertje 17.00 100 gram aardappel/rijst/pasta en 100 gram groente 18.45 200 ml halfvolle warme melk Meer krijgt hij niet maar als je hem meer geeft zou hij het wel gewoon opeten

5 maanden geleden

Wat ik vind helpen is jij bepaalt wat hij of zij eet, en hij of zij bepaalt hoeveel. Van groente worden ze niet dik. Dus wij gaan uit van veel groente, twee stuks fruit, Volkoren producten, klein beetje eiwit, weinig vet (alleen gezonde vetten). Dus geen margarine maar wel avocado bijvoorbeeld.

5 maanden geleden

Onze zoon geeft duidelijk aan wanneer hij genoeg heeft. Hij spugt het eten dan uit. Hij is perfect op gewicht volgens het cb. Ik kan niet aanvoelen wanneer hij vol zit, alleen hij zelf en ik vertrouw op zijn signalen en zijn lichaam en dat werkt dus. Hij krijgt nog 4 x daags bv, en verder 3 maaltijden. Geen tussendoortjes.

5 maanden geleden

Ik vind dit ook wel lastig, met name brood kan ons zoontje geen genoeg van krijgen, maar meer dan 2 boterhammen met de lunch lijkt me toch wel echt veel? En dan wil hij zo een half uur later alweer wat eten..