13 Reacties
6 maanden geleden
Ik ga nog niet stoppen met BV, maar ben met de oudste gestopt met 2 jaar en 3 maanden. De leeftijd is dus wel want anders, maar wat voor ons werkte overdag was afleiding. Als hij BV wilde, dan ging ik hem afleiden iets leuks doen of ander eten en drinken. Ik ben wel meteen geheel gestopt. Ik weet niet of dat verschil geeft met bv mix signals als je wel in de ochtend en avond nog geeft. Misschien is het dan ietsjes moeilijker om overdag aan te leren dat ze geen BV meer krijgt.
In de nacht was ik toen wel eerder gestopt. Ik denk iets na een jaar. Dat heb ik gedaan door van de kamer te gaan als hij BV wilde. Dan nam mijn vriend het over door hem te troosten. Dat werkte vrij vlug.
Over hoeveel zuivel daar zeggen ze dat het ongeveer 300cc per dag moet zijn.
Mijn kindje wilde ook geen speen of duim.
6 maanden geleden
Hoi,
Hier ook een kindje die geen speentje wilt en waar ik ook bijna 1 jaar borstvoeding aan heb gegeven. Ik ben ondertussen ook langzaam aan het afbouwen, zodat ik bij 1 jaar ben afgebouwd en we over kunnen op koemelk Maar ik begon met 1 voeding per dag afbouwen, die vervangen door een flesje. Dit ging eigenlijk heel makkelijk (terwijl onze dochter echt een hele fanatieke flesweigeraar was). Ik denk dat het per kindje verschilt, maar denk dat het fijner voor iedereen is om erg langzaam af te bouwen.
1. Over slaap, hier krijg ze snachts nog wel de borst. Maar merk dat een flesje en/of knuffelen ook wel werkt, iets minder goed dat wel.. maar zal ook een kwestie van wennen zijn!
6 maanden geleden
Ik lees me. Precies zelfde. M’n zoontje is over paar weken 1 jaar. Ik stap over naar koemelk, maar ik merk dat hij gewoon zo erg behoefte heeft aan m’n borst en zichzelf daarmee troost aangezien die ook geen speentje neemt. Ben ook nog eens zwanger 6 maanden. Dus ik ben nog voorlopig nog een koe😭. Maar de volgende baby krijgt ook poedermelk erbij want dit kan ik niet meer aan.
6 maanden geleden
Reactie op Mzahhhhh
Ik lees me. Precies zelfde. M’n zoontje is over paar weken 1 jaar. Ik stap ...
Oefff, ik begrijp je! Onze dochter krijgt ook nog is de borst voor het naar bed gaan 😅 Dit worden even pittige dagen als de doorheeft dat ze dat niet meer gaat krijgen…
Gefeliciteerd met je zwangerschap!! 🥰
6 maanden geleden
Reactie op Jaimy_xje
Oefff, ik begrijp je! Onze dochter krijgt ook nog is de borst voor het naar ...
Dankjewel. Ja dat wordt zeker pittig. Morgen heeft hij zijn 11 maanden prik. Daarna gaan we hard werken aan koeienmelk voorstellen. Want hij vindt z’n rietjes beker heel interessant
6 maanden geleden
Reactie op Maya12xx
Hoi,
Hier ook een kindje die geen speentje wilt en waar ik ook bijna 1 jaa ...
Thanks voor je tips!! Wat knap dat je rustig kan afbouwen. Ik vond het altijd wel heerlijk om bv te geven, maar sinds een maand echt opeens klaar mee. Kan er ook niet meer van genieten. Vandaar dat ik besluit om meteen de voedingen overdag te vervangen voor koemelk 🐮😊
6 maanden geleden
Ik kan je misschien helpen met het eerste punt.
1. Wij deden bedsharing en gaf ook altijd bij iedere piep de borst. Rond 11 maand vond ik het wel best en heb haar overgeheveld naar haar eigen bedje. Na even wennen besloten ook de nachtvoedingen te stoppen. Het was een gewenning dus op ieder moment dat ze wilde drinken begon ze te huilen. Ik heb haar dan op schoot genomen en wiegend getroost. De volgende nacht deed mijn man het troosten en dit ging fantastisch! Bij mij zocht ze nog naar de borst en was ze moeilijker te trooster en bij mijn man sliep ze veel sneller.
Dus mijn man heeft 1 week bij haar op bed gezeten wanneer ze om honger riep en ging daarna terug naar bed. Na een tijdje hield ze op en sliep ze door!!
Nu roept ze enkel wanneer ze verkouden is of in een sprong zit, maar dat is 3 keer voorgekomen in een maand tijd. Dus ben super trots!
2. Ik geef in de ochtend en avond live. In de middag 12-14u ergens krijgt ze een rietjesbeker met gewone melk en drinkt ze deze op. Dus normaliter 3 voedingen van 300-500ml (wisselt) en wanneer ze niet in haar hum is, drinkt ze wat vaker overdag aan de borst.
3. Ja. Het was behoorlijk zoeken met stoppen met de nachtvoeding en vergt echt geduld en begrip. De borst minder aanbieden vond ze hier ook echt niet leuk! Ik wil ook wel stoppen, maar mijn dochter vindt het nog fijn en ik houd het mentaal wel vol. Dus ik kijk het nog even aan...
Heel veel succes!
6 maanden geleden
Ik kan je misschien helpen met het eerste punt.
1. Wij deden bedsharing en ...
Super tips!! Bedankt, hier kunnen wij echt wat mee. Vanaf vandaag gaan we met het doorslapen aan de slag! Mijn man is vrij nu, dus kan hij gelijk helpen 🤪
Was jullie kleine wel te troosten in de nacht, of bleef ze heel lang huilen? Onze dochter kan namelijk goed en vooral erg lang huilen 🥲😅
Lieten jullie haar op een gegeven moment zelf huilen in bed als het troosten niet lukte? Of gingen jullie door tot ze echt weer stil was en dan weer op bed gelegd?
6 maanden geleden
Reactie op Jaimy_xje
Super tips!! Bedankt, hier kunnen wij echt wat mee. Vanaf vandaag gaan we m ...
Wat fijn dat jouw man vrij is en jullie meteen kunnen proberen.
Bij mij was ze moeilijk te troosten en na ieder kwartier wakker. De eerste drie nachten zijn echt doorbijten en heel pittig. Niet opgeven! Overdag meer aanbieden en in de aanloop naar avondeten hebben we ook meer aangeboden, zodat ik zeker wist dat ze niet tekort zou komen.
Wij hebben haar altijd vastgehouden wanneer ze huilde en altijd poging gedaan te troosten door te wiegen, sussen, white noise te gebruiken, slaapliedje te zingen, neuriën, maar nooit alleen laten huilen. Hoe pittig ook. Ook geen oordopjes gebruikt en ook niet uit de kamer gehaald.
Ik vond het echt afzien. Zolang je weet dat het gewenning is en ze voldoende krijgt overdag, dan weet je dat het voor iedereen beter zal zijn.
En de volgende ochtend direct voedde ik haar op onze kamer, zodat ze niet gewend raakte aan een voeding op haar kamer.
Ik hoop dat je er wat mee kunt. Het zal niet leuk zijn, maar op den duur beter voor iedereen. Heel veel succes!
6 maanden geleden
Hii, hier hetzelfde. Dochtertje is 6 juli 1 jaar geworden. En wil ook langzaam afbouwen. Bij mijn zoontje stopte het vanzelf rond de 8 maanden ik had gewoon niet meer genoeg productie. Dus toen nam hij heel makkelijk de fles.
Nu bij mijn dochter paar keer een flesje geprobeerd maar daar word ze dus heel boos van 😅 nou krijgt ze alleen nog voor de slaapjes en s nachts s morgens. Maar wil toch idd ook langzaam mijn lichaam terug. Maar we hebben dus een kleine tiet verslaafde 🤣 ze sliep tot een klein maandje geleden ook bij mij in bed en sindsdien langzaam geprobeerd in dr eigen bed in dd eigen kamer.. dat ging goed behalve dat ze wel dus weer vaker wakker word. Nu sinds paar dagen maakt ze wel de eerste ruk soms van 5 a 6 uur, dan geef ik er meestal. Dus nog de borst. Maar vannacht werd ze toen ook weer uurtje later om 1 uur wakker. Toen is mijn vriend gegaan. Die kreeg er wel weer in slaap. Toen was het 3.15, 4.20 en 6.15 ochtend . Die van 4.20 lukte om te wiegen zonder de borst. En om 6.15 maar bij me genomen. Mijn zoontje was ook al wakker en lag ook al in ons bed dus naja vroege ochtend maar.
Dus wil idd ook proberen de nachten zonder voeding door te komen. En dan daarna langzaam voor de overdag slaapjes misschien 1 voeding veranderen ofzo. Naja zodra ze fles accepteert.
Soms lukt het bij mijn moeder wel als ik niet in de buurt ben. Dus zei al misschien binnenkort keertje daar 2 nachtjes slapen. Is pas 1x gebeurd dat ze ergens anders sliep maar wie weet dat, dat helpt . Dus heb wel een lang verhaal😅 maar niet echt een antwoord. Maar ik lees dus ook even mee!
En stiekem trots dat het me gelukt is om al een heel jaar te voeden🥰
6 maanden geleden
Reactie op Kimvg
Hii, hier hetzelfde. Dochtertje is 6 juli 1 jaar geworden. En wil ook langz ...
Zo herkenbaar! Moeilijk allemaal he… Ik ben nu wel echt van mening dat het gewenning is geworden voor onze dochter en niet meer perse honger. Onze meid komt namelijk in de nacht om de 2/3 uur en overdag krijgt ze om de 5 😅 Echt honger moet het dan natuurlijk niet zijn. Nu is het ook dat mijn tepel helemaal open ligt, dus voeden is sws niet fijn nu.. Extra reden voor ons om toch nu dan maar door te zetten met geen nachtvoeding meer. Maar wat vind ik het spannend!! Mijn man ook.. Wetende dat ze niet getroost gaat/kan worden en vannacht maar uit vermoeidheid in slaap valt. We hebben er echt geen zin in, maar wat is nou 3 dagen / een week van je leven 😂
Heel goed dat ze het bij je moeder wel pakt! Ze kan het dus wel. Ik zou haar idd lekker daar laten logeren. Dan moet ze het flesje wel gaan pakken 😅 En je mag heel trots zijn op 1 jaar voeden!! Hebben we toch maar weer gedaan he!