12 Reacties

4 maanden geleden

Wij hebben beetje dezelfde struggle (gehad), maar sommige kindjes zijn nu eenmaal vroege vogels. Als je dat opzoekt online lees je dat ook. Wij zijn gestopt van dingen te proberen. Ik ben altijd blij als het pas 6u is 😅

4 maanden geleden

Ik vind hem eigenlijk al erg lang wakker in de ochtend. Maak je hem wakker uit z’n dutjes? Misschien is hij juist wat vermoeid, met nachten van krap 10 uur, lang wakker en 2 korte dutjes.

4 maanden geleden

Reactie op Purrie 1987

Ik vind hem eigenlijk al erg lang wakker in de ochtend. Maak je hem wakker ...
Goh die van ons slaapt overdag ook niet zo veel hoor. Slaat zijn ochtenddut vaak over en slaapt dan 2-3u in namiddag, in de opvang tenminste. Thuis is het vaak 2x half u, max 1u.

4 maanden geleden

Je zou even naar je wakkertijden kunnen kijken. Slapen doet slapen. Op zijn leeftijd is een mooi ritme 2-3-4. Dus 2 uur na wakker worden, dan 3 uur na wakkerworden ochtend slaapje en dan weer 4 uur na wakker worden middagslaapje. Alles vanaf 18u is een mooie bedtijd. Bij ons was dit bij alle kinderen de gouden tip, juist vroeger naar bed en met de juiste wakkertijden overdag sliepen ze langer 's ochtends. Ze zijn dat een stuk uigeruster.

4 maanden geleden

Reactie op Ada3

Goh die van ons slaapt overdag ook niet zo veel hoor. Slaat zijn ochtenddut ...
Als jouw kindje het daar goed op doet is het prima toch? Zijn allemaal anders. TS ervaart wel een probleem dus probeer gewoon even mee te denken:)

4 maanden geleden

Reactie op Purrie 1987

Als jouw kindje het daar goed op doet is het prima toch? Zijn allemaal ande ...
🤷 Tuurlijk denk ik mee. Wij hebben super lang mega gefrustreerd gezeten omdat zoontje wakker werd tussen 4:30 en 5:30. Maar ik heb gewoon geen oplossing. Dit forum dient toch ook om beetje te babbelen met elkaar over de situatie en toch niet enkel om een kant-en-klare oplossing te bieden? Sorry dat ik wat zei hoor..

4 maanden geleden

Reactie op Mimmmi

Je zou even naar je wakkertijden kunnen kijken. Slapen doet slapen. Op zijn ...
Hier is hij ook exht niet moe na 2 u wakkertijd sochtends moet echt 2.5 a 3 u zijn… elk kindje is anders hihi.. sommige kunnen al 5 u wskker zijn en daar schrik ik dan weer van maar als dat voor hun werkt is dat okee

4 maanden geleden

Reactie op Ada3

🤷 Tuurlijk denk ik mee. Wij hebben super lang mega gefrustreerd gezeten om ...
Was niet aanvallend bedoeld hoor! En ook ik heb geen kan en klare oplossing, was het maar zo makkelijk:) Vervelend dat jullie kindje ook zo vroeg wakker is(was?) Mijn reactie op jouw berichtje was meer bedoeld dat het misschien kan zijn dat kindje van TS wat te weinig slaapt overdags, maar hoeft zeker niet het probleem te zijn

4 maanden geleden

Onze dochter is ook zo vroeg wakker. In het verleden was ze ‘s nachts tussendoor veel wakker dus ik ben eigenlijk best blij dat ze nu van 19.30 tot 05.00/06.00 slaapt. Ik ben daardoor in ieder geval minder vermoeid haha. Wij hebben een geaccepteerd dat ze vroeg wakker is. We wisselen per dag af wie er met haar naar beneden gaat. We hebben ook 1 slaapje geprobeerd maar dat was geen succes.

4 maanden geleden

Is het echt donker op zijn kamer of niet? Onze dochter was ook vaak vroeg wakker, sinds we rolluiken hebben en het echt donker is op haar kamer slaapt ze tot 8:00/8:30 🤭

4 maanden geleden

Reactie op Purrie 1987

Ik vind hem eigenlijk al erg lang wakker in de ochtend. Maak je hem wakker ...
Na twee uur wakker ‘s ochtends is hij nog topfit. We maken hem niet wakker van z’n ochtenddut. ‘S middags wel anders blijft zijn bedtijd verder opschuiven.

4 maanden geleden

Is het echt donker op zijn kamer of niet? Onze dochter was ook vaak vroeg w ...
Yes, pikkendonker!