10 Reacties
5 maanden geleden
Zou vanavond lekker de huisartsenpost bellen. Zeggen dat je al bij huisarts geweest bent maar sindsdien de koorts weer omhoog is gegaan.
5 maanden geleden
Precies dit had mijn dochter vorige winter. Uiteindelijk 9 dagen koorts gehad. En elke keer werd ik door de huisarts naar huis gestuurd dat alles goed was. 3 keer geweest. Bleek het later een dubbele ooronsteking te zijn en na 2 dagen antibiotica knapte ze eindelijk op. Ze huilde ook van de pijn dus.
5 maanden geleden
Hey hey,
Wat stressvol dit. Hoe reageert ze op een zetpil en wil ze naast eten wel goed drinken? Hoe zijn de plasluiers?
Onze dochter kreeg na haar eerste verjaardag ook koorts en hangerige dagen, maar dit was nav doorkomende tandjes/kiezen. Toen sliep ze meer, wilde ze alleen drinken en verder niks. Op de zetpil reageerde ze rustiger.
Je kunt altijd nog bij het CB informeren met deze vraag, HAP of opnieuw langs de huisarts om aan te geven dat het je niet lekker zit met de vraag naar bloedonderzoek voor ontstekingswaarden.
5 maanden geleden
Als het je echt niet lekker zit moet je op je strepen gaan staan bij de arts. Zoontje heeft hier wel eens ruim een week koorts gehad, maar er was verder “niks” aan de hand. Ze moeten zo veel virussen en kinderziekten doorlopen.
Ik wil je niet afschepen, alleen mijn ervaring delen dat het wel kan / normaal kan zijn zo lang koorts.
5 maanden geleden
Hier corona… ook alleen maar op schoot en huilen.. ze weten geen raad met zichzelf
5 maanden geleden
Wat sneu dat ze zo koortsig is en helemaal niet lekker!
Je ziet vaak dat overdag de koorts wat zakt, ‘s ochtends zelfs weg is of alleen een beetje verhoging en juist in de namiddag en avond weer stijgt. De hoogte van de koorts zegt bij kinderen niets over hoe ernstig het is. Bij jonge kinderen kan het heel snel oplopen.
Als je kan uitsluiten dat het niet om tandjes gaat die doorkomen dan zou ik er wel op aandringen dat de oortjes nagekeken worden. Stel het is wel een dubbele oorontsteking dan kan je daar nog wat aan doen met een antibioticum.
En volg je moedergevoel. Als jij denkt er is iets en je wil het nog een keer laten checken dan moet je zeker de hap bellen. Misschien kunnen zij je geruststellen.
Veel sterkte.
5 maanden geleden
Hier hadden we allemaal corona laatst. Misschien daarop testen? Kwakkelen hier ook met de dag.
5 maanden geleden
Reactie op ChristinaLCM
Hier hadden we allemaal corona laatst. Misschien daarop testen? Kwakkelen h ...
Hier ook momenteel! Heel de fam