7 Reacties

6 maanden geleden

Mijn ervaring is dat thuiswerken icm kinderen niet te doen is. Je bent èn onvoldoende gefocust op je werk èn onvoldoende gefocust op je kind(eren). Is het misschien een idee om in de avonduren of op de momenten dat je man thuis is te werken?

6 maanden geleden

Reactie op Summer2023

Mijn ervaring is dat thuiswerken icm kinderen niet te doen is. Je bent èn o ...
Hier ben ik het mee eens. Laatst was ze ziek en dus thuis van de opvang. Ik wilde thuiswerken maar dat was echt niet te doen, ook al sliep ze veel. Dan zul je net zien dat je een call hebt en je kind heeft je nodig. Mijn moeder werkte vroeger in de zorg en deed alleen avond en weekend diensten, waardoor wij niet naar de opvang hoefden. Is zoiets een optie? Er is genoeg vraag naar mensen in de zorg in ieder geval en er is vast wel een plek waar ze je een opleiding willen aanbieden

6 maanden geleden

Nee thuiswerken is met de kleintjes niet te doen 😅. Wij hebben ook nog 2 grotere kinderen. Ook dan wil het thuis werken nog niet zo goed. Maar wel iets beter.

6 maanden geleden

Sorry maar wat is er mis om je kinderen naar de opvang te brengen? Met 2 kinderen krijg je meer toeslagen dan bij 1 kind naar de opvang, je kunt het ook uitrekenen op de site van de Belastingdienst wat je kunt krijgen. Soms werk ik wel eens thuis met de kinderen als ze ziek ofzo zijn, maar kan dan weinig tot niks doen. Ik vind het fijn om een eigen inkomen te hebben

VRIEND

6 maanden geleden

Ik werk op de peuterspeelzaal. Zodoende werk ik voornamelijk alleen de ochtenden. Af en toe inval in de middag op de BSO. Maar mijn dochter gaat wel 2 dagen in de week naar de opvang. Vind het wel fijn dat als ik straks echt alleen PSZ ga doen dat ze niet na school naar de BSO hoeft.

6 maanden geleden

Ik werk thuis icm de zorg voor mijn dochter. Hiervoor werkte ik in de ouderenzorg maar ik heb toen mn dochter eenmaal geboren was toch de keuze gemaakt om te stoppen en thuis te gaan werken. Ik doe administratief werk binnen het bedrijf van m’n vader op zzp basis. Ik moet wel zeggen dat ik het erg onderschat heb. Vanaf augustus gaat ze dan ook 2 ochtenden per week naar een gastouder!

6 maanden geleden

Ik werk ook samen met mijn dochter, en werk ook straks met de 2e erbij. Ben ook niet van plan te kiezen voor opvang. Kwestie van een wiel uitvinden wat werkt. Heb een eigen bedrijf waar een box ed staat. Ze is vanaf de geboorte al daar aan het spelen, dus ze vermaakt zich daar prima. Draagzak waar ze in kan, zodat ze mee kan kijken. Daarnaast werk naast haar, kan ik goed op haar letten, doe ik mijn eigen werk, ik kan haar zien vanaf de kassa, team kan ik leiding geven, enz. Alles binnen handbereik. Het is maar net wat voor ritme je ermee hebt. Ik vind het goed te doen! Het is ook gezellig. We zijn erg insync samen wat natuurlijk ook helpt. Als ik thuis werk voor het bedrijf krijg ik mijn werk ook goed af. Ze speelt goed zelfstandig. Elke keer wat nieuws in de ruimte leggen, houd haar nieuwsgierig ipv alle speelgoed bij elkaar.