34 Reacties

6 maanden geleden

Ik ben net gestopt maar vind het nog steeds jammer. Lekker laten gaan die omgeving, het is jouw kindje en als het voor jullie goed voelt is dat het enige wat telt.

6 maanden geleden

Ik geef nog bv. Tot nu toe nog geen rare reacties gehad uit de omgeving.

6 maanden geleden

Ik geef nog bv maar bijna alleen rond slaapmomenten. Ik denk dat er een hoop mensen zijn die zich er niet van bewust zijn dat ik nog bv geef. Verder krijg ik er (nog) geen rare reacties op.

6 maanden geleden

Ik geef nog borstvoeding, ben dit nu langzaam een beetje aan het afbouwen. Vooral mijn schoonfamilie vond er nogal wat van dat ik “nog steeds” borstvoeding geef: - De eerste +/- 6 maanden was enorm pittig met ons zoontje. Veel krampjes, huilde veel en sliep weinig of kwam moeilijk in slaap. De reactie van mijn schoonmoeder was dan ook dat ik niet genoeg melk had en ik maar gewoon flesvoeding moest geven, daar zou mijn zoontje van “opknappen”. - Ons zoontje groeit zijn eigen lijntje maar zit ver onder het “gemiddelde”. Mijn schoonvader zegt vrijwel wekelijks dat het nu toch wel een keer klaar moet zijn met borstvoeding: “ik houd de groei van mijn zoontje tegen” want ik heb niet genoeg voedingsstoffen. Maar er zijn ook genoeg positieve reacties, van vriendinnen, mama’s of collega’s die enorm veel respect hebben en het knap vinden dat ik nog steeds borstvoeding geef.

6 maanden geleden

Ik geef voor de 2e keer borstvoeding. De eerste keer zelf gestopt met 2 jaar en 3 maanden. En nu wil ik weer de 2 jaar halen. Ik krijg geen rare reacties, maar mensen om mij heen weten ook wel hoe ik erin sta. De eerste keer ook geen rare reacties gekregen, wel zeiden mensen dat ze het knap vonden of waren ze nieuwsgierig waarom ik ervoor koos.

6 maanden geleden

Reactie op Jalad

Ik geef nog bv maar bijna alleen rond slaapmomenten. Ik denk dat er een hoo ...
Ja denk dat dat hier ook wel zo is. Dichte omgeving weet het wel maar denk ook veel mensen zich er niet van bewust. Meeste voeden gebeurd dan ook gewoon thuis.

6 maanden geleden

Mijn dochter is bijna 11 maanden en geef nog borstvoeding. Ben er enorm trots op. Ook niet echt negatieve reacties, wel mensen die vragen wanneer ik nu eens wil stoppen. Maar daar ben ik niet mee bezig. Zou sowieso heel graag een jaar willen geven :).

6 maanden geleden

Ik geef ook 'nog' borstvoeding. 4 x per dag, niet meer in de nacht. Ik krijg weinig commentaar, alleen mijn moeder blijft af en toe zeggen 'Ik zou zo langzamerhand stoppen'. Ze vindt het ongepast. Ik zeg dan dat de WHO aanradt tot 2 jaar door te gaan. Los daarvan.. ieder zn eigen mening. De 1 vindt het top, de ander stoot het af. Gewoon doen wat prettig voelt voor je en andere lekker hun mening laten hebben. Je hoeft geen goedkeuringvan hen om door te gaan toch 😬

6 maanden geleden

Ik ben met 10 maand gestopt vanwege medische redenen eindstand heeft het allemaal niet geholpen dus wel spijt dat ik ben gestopy

6 maanden geleden

Ik geef nog steeds borstvoeding. Mijn eerste ook bijna 2 jaar gegeven (gestopt omdat ik zwanger was en de productie ophield). Nu wil ik ook nog even aankijken ondanks de koemelkallergie die hij heeft. Krijg wel eens commentaar maar dat was vooral bij de eerste. Nu valt het wel mee. Mensen weten hoe ik erin sta. Ze snappen alleen niet nu dat ik t doe omdat ik nu zelf geen koemelk mag maargoed. Mijn leven.

6 maanden geleden

Ik geef ook nog bv, overdag nog 3 keer en snachts naar behoefte. Dit is ons tweede kindje en hoor heel erg wat je zegt. Bij ons eerste kindje was er best veel commentaar dat het niet voldoende zou vullen, ze meer nodig had, ze daardoor niet goed sliep etc etc maar heb het 14 maanden mogen doen en toen wilde zij niet meer. We zitten nu weer op bijna 1 jaar bv en ga door tot mijn zoontje geen behoefte meer heeft eraan 😊 Overigens nu een stuk minder feedback en opmerkingen, men weet immers hoe ik eraan sta.

6 maanden geleden

Ik geef nog bv! Bijna 1 jaar en ik ben er ontzettend trots op. Vooral op mijn werk is er verbazing als ik weer eens moet kolven. Ik geef nog 4 x p.d. bv. Mijn omgeving spreekt er alleen maar met waardering over. Ik krijg regelmatig de vraag hoe lang ik nog denk borstvoeding te geven. Als ik dan zeg dat ik het mijn baby ff zal vragen hoe lang hij denkt mijn melk nodig te hebben dimmen ze wel in ;) Alle andere reacties laat ik volledig aan mij voorbij gaan ☺️ dit is iets wat ik maar 1 x in mijn leven kan doen en ik koester dit moment

6 maanden geleden

Ik geef ook nog borstvoeding. Ik krijg wel regelmatig de vraag wanneer ik ga stoppen. Ook mijn moeder vraagt dit regelmatig. Ik trek mij er weinig van aan. Bovendien lijkt het me ook erg onhandig nu om over te stappen naar kunstvoeding en straks koemelk. Dit werkt voor mij nu veel makkelijker. Ik wil wel wat afbouwen maar meer omdat ik niet meer wil kolven steeds.

6 maanden geleden

Ik geef ook nog borstvoeding! En ik herken het helemaal. Bij mijn 1e kindje trouwens tm 16 maanden borstvoeding gegeven Bij mijn 2e kindje tot 2 jaar Nooit echt met de intentie van ik wil persee lang, maar het is zo gelopen. Het ging goed, het was een fijn momentje en mijn kindje vond het vooral heel prettig. Ik merk bij marokkaanse vriendinnen dat het heel normaal is en veel vaker voorkomt. En bij Nederlanders vaak wordt er een beetje gek over gedaan. Bij m'n 2e zoontje toen ik richting de 2 jaar ging zei ik het ook bijna niet eens tegen iedereen meer. Zelfs mijn eigen moeder vond het een beetje apart, dus zei ik het gewoon niet.

6 maanden geleden

Ik geef ook 'nog' borstvoeding. 4 x per dag, niet meer in de nacht. Ik krij ...
Zo gek wel.. mijn moeder vindt het dus ook ongepast. Ze vond het vooral gek toen m'n zoontje rond de 1,5jaar was en ik ben dus nog doorgegaan tot 2 jaar. Mijn schoonmoeder vond het dan weer heel normaal en was er juist trots op. Dus zo verschilt dat dus toch ook weer binnen die generatie

6 maanden geleden

Ik geef ook nog steeds borstvoeding op verzoek. Mijn dochter is nu 11,5 maanden. Ik wil wel afbouwen naar alleen ochtend en avond, en daarna alleen voor het slapen. omdat ik geen zin meer heb om te kolven. Maar brood crackers etc gaat moeizaam dus dat is lastig bij de gastouder 'smiddags. Ben nu thuis meer aan het oefenen ermee.

6 maanden geleden

Reactie op NRB

Ik geef ook nog steeds borstvoeding op verzoek. Mijn dochter is nu 11,5 maa ...
Oja ik krijg steeds van consultatiebureau te horen dat ik bv moet vervangen door vast voedsel want m'n dochter komt te weinig aan in gewicht. Lengte groeit ze prima

6 maanden geleden

Oudste heeft 2,5 jaar gedronken nu op de 11 maanden met de jongste. Zou wel door willen tot hij zelf stopt al merk ik ook dat ik er een beetje klaar mee ben. Hij drinkt alleen goed als hij moe is en wil slapen. Anders is het mega onrustig en soms zelfs pijnlijk omdat hij weer z’n tanden erin zet met loslaten.

6 maanden geleden

Reactie op NRB

Ik geef ook nog steeds borstvoeding op verzoek. Mijn dochter is nu 11,5 maa ...
Dat wil ik ook als ze 1 is. Op werkdagen niet meer kolven in mijn pauze maar alleen de avond nacht en ochtend voeding geven. Hopelijk lukt dat :)!

6 maanden geleden

Onze dochter is nu 11 maanden en ik geef ook nog. Drie keer per dag nu. Eigenlijk nog niks gehoord in de omgeving dat het gek is gelukkig. Moeten ze ook niet doen, het is toch juist super mooi! Super knap van je dat je nog geeft!💪 Blijven momenten om te koesteren.❤️