74 Reacties
6 maanden geleden
Hier vooral “Ja” en verder veel brabbelen nog😜. Een vriendin was laatst bij een arts geweest voor haar kinderen en die vertelde dat baby’s zich over het algemeen vooral richten om 1 ding van de ontwikkeling en daarna op het andere. In mijn geval stond en liep mijn zoontje redelijk vlot dus denk dat daar ze ontwikkeling vooral in heeft gezeten😂
6 maanden geleden
Hier zegt mijn dochter de hele dag 'mama' maar ook wel papa, baby, die, ja. Zo schattig🥰
5 maanden geleden
Mama, papa, Ettie (onze kat, maar ook alle andere dieren zijn Etties) heyyy, bah en ja.
5 maanden geleden
Mijn zoontje is 14 juli 1 geworden en zegt nu twee woordjes: "ja" (op letterlijk alles wat je hem vraagt😂) en, omdat we dat heel veel geoefend hebben voor zijn verjaardag, "hoeraaaaa" (maar dan "oejaaaa" en dan die handjes hoog in de lucht).
Vind het zo schattig klinken.
👩"Wil je straks naar oma?"
👶 "Ja"
Maar ook:
👩 "Wat vind je van het nieuwe kabinet? Is het wat, denk je?"
👶"Ja"
Zo voer ik hele "gesprekken"🤣
5 maanden geleden
Onze dochter is nu twee weekjes 1 jaar oud en ze kletst er al flink op los in verschillende talen 😂
Nederlands: Mama, papa, dag, hai, bah, aardbei, ja, nee, bal, lamp, toetje, aaien, die, daar, meh (schaap), miauw (kat), drie (een, twee, drie), tietie, nounie (bijnaam), mooi, ham ham (eten), ijsje, peppa (peppa pig)
Arabisch: Maa’ (water), eej (ja), baba (papa), amo (oom)
Engels: Bye
4 maanden geleden
Heit,
Mama,
Pake,
Beppe,
Oma,
Elle (hond van schoonouders heet Melle)
Poes e poes,
Poes,
Duckies / Ducks,
Dus,
Borst,
Sok,
'tis dat?' (en wijst alles aan),
Dat (en wijst wat ze wil),
Kijk,
Horsie,
Koe,
Uit,
Hap hap,
Water,
Bye,
Dag en zwaait,
Visie (voor televisie),
Batterij (=boerderij speelhuisje).
Ze 'zingt' en danst nu ook veel na. Ze zit op dit moment (letterlijk nu om 0420u) in een sprong in de spraak-taalontwikkeling 🥲
4 maanden geleden
Hier geen woorden maar ook geen fysieke voorsprong hoor haha , weet wel heel goed welke gebaren bij een woord horen. ( zwaaien klappen kus dansen etc die hoef je niet voor te doen meer ) en de woordjes ja ze kan mama en papa zeggen maar twijfelen nog of ze dan ook echt ons bedoelt