74 Reacties

6 maanden geleden

Hier vooral “Ja” en verder veel brabbelen nog😜. Een vriendin was laatst bij een arts geweest voor haar kinderen en die vertelde dat baby’s zich over het algemeen vooral richten om 1 ding van de ontwikkeling en daarna op het andere. In mijn geval stond en liep mijn zoontje redelijk vlot dus denk dat daar ze ontwikkeling vooral in heeft gezeten😂

6 maanden geleden

Hier zegt mijn dochter de hele dag 'mama' maar ook wel papa, baby, die, ja. Zo schattig🥰

6 maanden geleden

Mijn kindje zegt haar eigen naam de hele dag door, mama, nee nee, ja en aanwijzingen sturen als ze wat wilt hebben.

6 maanden geleden

Nee hier ook geen woorden 😅

6 maanden geleden

Hier is het de hele dag ‘Nijntje’

6 maanden geleden

Wij hebben huisdieren en hier is het de hele dag "aaien aaien" en dan ook echt de beestjes aaien. Als ze buiten een dier ziet of hoort is het ook "aaien" 😅. Boek versta ik soms ook en bolletje zegt ze ook na. 🥰 over 3 dagen wordt ze 1 🥹.

6 maanden geleden

Ja! Ze zegt papa, mama, die, ooh oohhh ( van de teletubbies.. zucht) aapje (de kat), wel meer de klemtoon bah, ja ja en haaiiiiii

6 maanden geleden

Hier is het mamama (ook als je papa probeert uit te lokken), tijtuh (nijntje), dedi(baby/de pop), die, ja, hai. Ze is gisteren 1 geworden.

5 maanden geleden

Hier doet ze mij alleen na als ik moet niezen.

5 maanden geleden

Mama, papa, Ettie (onze kat, maar ook alle andere dieren zijn Etties) heyyy, bah en ja.

5 maanden geleden

Mijn zoontje is 14 juli 1 geworden en zegt nu twee woordjes: "ja" (op letterlijk alles wat je hem vraagt😂) en, omdat we dat heel veel geoefend hebben voor zijn verjaardag, "hoeraaaaa" (maar dan "oejaaaa" en dan die handjes hoog in de lucht). Vind het zo schattig klinken. 👩"Wil je straks naar oma?" 👶 "Ja" Maar ook: 👩 "Wat vind je van het nieuwe kabinet? Is het wat, denk je?" 👶"Ja" Zo voer ik hele "gesprekken"🤣

5 maanden geleden

Onze dochter is nu twee weekjes 1 jaar oud en ze kletst er al flink op los in verschillende talen 😂 Nederlands: Mama, papa, dag, hai, bah, aardbei, ja, nee, bal, lamp, toetje, aaien, die, daar, meh (schaap), miauw (kat), drie (een, twee, drie), tietie, nounie (bijnaam), mooi, ham ham (eten), ijsje, peppa (peppa pig) Arabisch: Maa’ (water), eej (ja), baba (papa), amo (oom) Engels: Bye

5 maanden geleden

Papa, mama, oma, ja, nee, nog, lekker, water, koe, boe, kip, daar, kijken, trein

4 maanden geleden

Reactie op Lippie91

Mijn zoon zegt echt nog geen woordjes 🤭
13 maanden en nog geen woordjes hoor. Andere ook?

4 maanden geleden

Mama, papa, uit, op, kijk. Dat zegt ze nu voornamelijk

4 maanden geleden

Dag en nee nee echt bewust . Ook al lang mama maar daarbij heeft hij geen idee dat ik dat ben 😂

4 maanden geleden

Heit, Mama, Pake, Beppe, Oma, Elle (hond van schoonouders heet Melle) Poes e poes, Poes, Duckies / Ducks, Dus, Borst, Sok, 'tis dat?' (en wijst alles aan), Dat (en wijst wat ze wil), Kijk, Horsie, Koe, Uit, Hap hap, Water, Bye, Dag en zwaait, Visie (voor televisie), Batterij (=boerderij speelhuisje). Ze 'zingt' en danst nu ook veel na. Ze zit op dit moment (letterlijk nu om 0420u) in een sprong in de spraak-taalontwikkeling 🥲

4 maanden geleden

Reactie op Lippie91

Hier ook nog niet. Ze is overduidelijk meer gericht op de fysieke ontwikkeling

4 maanden geleden

Hier geen woorden maar ook geen fysieke voorsprong hoor haha , weet wel heel goed welke gebaren bij een woord horen. ( zwaaien klappen kus dansen etc die hoef je niet voor te doen meer ) en de woordjes ja ze kan mama en papa zeggen maar twijfelen nog of ze dan ook echt ons bedoelt

4 maanden geleden

Reactie op Lippie91

Hier idem!