74 Reacties
4 maanden geleden
Hier mama, papa, die, aai, kiekeboe, bah, woefwoef (als ze een hond ziet), hai
4 maanden geleden
Reactie op Aprillia
Hier ook!!
Nee hoor. Zelfs niet wat er op lijkt! Veel klanken maar zeer zeker geen woorden! 🤪
4 maanden geleden
Reactie op BAM1987
Hier idem!
Hier ook hoor! Maar rent wel het hele huis door,
4 maanden geleden
Die van mij schreeuwt en wijst vooral heel hard, maar nog geen woordjes. En lopen, zwaaien of hoera doet ie ook nog niet. Maar hij is wel heel gezellig, dus wij zijn blij.
4 maanden geleden
Al een tijdje zei ze 'dankwel' na wanneer wij het zeiden. Na de laatste 2 slaapregressie nachten zegt ze nu: "Dankwel" bij het geven van iets of het afpakken van iets. 😂 Alsjeblieft zeggen we net zo vaak, maar die zit er niet in.
Suis = huis, auto, bal = lamp, Tijgertje en ze oefent het grommen 'grr'.
De slaapregressies zijn vermoeiend, maar je krijgt er iets leuks voor terug. 😂
4 maanden geleden
Reactie op Lippie91
13 maanden en nog geen woordjes hoor. Andere ook?
Nope! Wandelt er al lekker op los maar nog steeds ‘dadadada’ en ‘tatatatata’!
4 maanden geleden
Een zinnetje erbij:
"Daarbenne" - "daar ben je!"
We spelen veel kiekeboe en tijdens wandelingen verstoppertje. Dan zeg ik altijd: "waar ben je?" > " Daar ben je!" En dat probeert ze nu na te zeggen wanneer zij tevoorschijn komt.🥰
4 maanden geleden
Hier was het eerste echte woordje ‘Teddy’ (de naam van onze hond). Nu zijn alle dieren Teddy.
Er wordt al een tijdje mamamama en papapapa geroepen, maar weet niet of hij dit bewust doet 🤷🏻♀️
4 maanden geleden
Papa, mama, die, ja, bah, pippie (zo heet de hond van mijn ouders, dus elk dier van dat formaat word pippie genoemd), aap = schaap, taart = paard, koje koje = fopspeen, ama = oma, dada = doei, gedda = Gerda (zo heet de gastouder), oos = joas (haar grote neefje), haaaai = hallo. Zooo leuk dat geklets 🥰
4 maanden geleden
Vanmorgen keek ik in de kast naar welke kleren ik zou aantrekken. Komt m'n dochtertje aangerend: "wat doe je?" Vroeg ze heel duidelijk en legde haar hand op m'n schouder. Wij stellen deze vraag elke dag.
Zonet zei ze nog heel duidelijk: "boterham".
Het is hier wel zo dat wanneer ze een nieuw woordje leert kennen, dat ze daarop focust en je die ineens vaak en veel hoort, de andere woordjes weer minder. En eens in de zoveel tijd komt er een hele woordenzee met alles wat ze heeft geleerd.
Is dit iets wat anderen herkennen?