74 Reacties

4 maanden geleden

Reactie op Lippie91

13 maanden en nog geen woordjes hoor. Andere ook?
Hier ook!!

4 maanden geleden

Hier mama, papa, die, aai, kiekeboe, bah, woefwoef (als ze een hond ziet), hai

4 maanden geleden

Reactie op Aprillia

Hier ook!!
Nee hoor. Zelfs niet wat er op lijkt! Veel klanken maar zeer zeker geen woorden! 🤪

4 maanden geleden

Reactie op BAM1987

Hier idem!
Hier ook hoor! Maar rent wel het hele huis door,

4 maanden geleden

Hier ook niets

4 maanden geleden

Die van mij schreeuwt en wijst vooral heel hard, maar nog geen woordjes. En lopen, zwaaien of hoera doet ie ook nog niet. Maar hij is wel heel gezellig, dus wij zijn blij.

4 maanden geleden

Reactie op ChGrrr

Hier geen woorden maar ook geen fysieke voorsprong hoor haha , weet wel hee ...
Hier ook volop mama papa maar niet beseffend dat wij dat dan zijn

4 maanden geleden

Reactie op Mom2be1986

Hier ook hoor! Maar rent wel het hele huis door,
Dat ook niet hahahahaha een echt jongetje (lui) hahahaah

4 maanden geleden

Al een tijdje zei ze 'dankwel' na wanneer wij het zeiden. Na de laatste 2 slaapregressie nachten zegt ze nu: "Dankwel" bij het geven van iets of het afpakken van iets. 😂 Alsjeblieft zeggen we net zo vaak, maar die zit er niet in. Suis = huis, auto, bal = lamp, Tijgertje en ze oefent het grommen 'grr'. De slaapregressies zijn vermoeiend, maar je krijgt er iets leuks voor terug. 😂

4 maanden geleden

Reactie op Lippie91

13 maanden en nog geen woordjes hoor. Andere ook?
Nope! Wandelt er al lekker op los maar nog steeds ‘dadadada’ en ‘tatatatata’!

4 maanden geleden

Ons kindje (13m) zegt nu sinds een week heel enthousiast ‘ja!’ op alles wat we vragen 😂

4 maanden geleden

Hier is het papa en mama en pap. En ook neenee en dan schudden met haar hoofdje 💘

4 maanden geleden

‘Bah’ bij bal, en continu ‘die,’ ‘dat,’ en ‘dees’ en naar ALLES wijzen 🫠 word er soms een beetje gek van 😂. Want dan ook boos als ze het niet krijgt..

4 maanden geleden

Poes, aai, nee, waisda (wat is dat), die, ze kon ook een momentje heitie (papa) zeggen. Mama helaas nog niet 😭

4 maanden geleden

Een zinnetje erbij: "Daarbenne" - "daar ben je!" We spelen veel kiekeboe en tijdens wandelingen verstoppertje. Dan zeg ik altijd: "waar ben je?" > " Daar ben je!" En dat probeert ze nu na te zeggen wanneer zij tevoorschijn komt.🥰

4 maanden geleden

Reactie op 10lisanne

‘Bah’ bij bal, en continu ‘die,’ ‘dat,’ en ‘dees’ en naar ALLES wijzen 🫠 w ...
Haha hier precies ook! Vaak heb ik opk geen idee waar hij nou naar wijst

4 maanden geleden

Hier de hele dag bah bah bah en die die die

4 maanden geleden

Hier was het eerste echte woordje ‘Teddy’ (de naam van onze hond). Nu zijn alle dieren Teddy. Er wordt al een tijdje mamamama en papapapa geroepen, maar weet niet of hij dit bewust doet 🤷🏻‍♀️

4 maanden geleden

Papa, mama, die, ja, bah, pippie (zo heet de hond van mijn ouders, dus elk dier van dat formaat word pippie genoemd), aap = schaap, taart = paard, koje koje = fopspeen, ama = oma, dada = doei, gedda = Gerda (zo heet de gastouder), oos = joas (haar grote neefje), haaaai = hallo. Zooo leuk dat geklets 🥰

4 maanden geleden

Vanmorgen keek ik in de kast naar welke kleren ik zou aantrekken. Komt m'n dochtertje aangerend: "wat doe je?" Vroeg ze heel duidelijk en legde haar hand op m'n schouder. Wij stellen deze vraag elke dag. Zonet zei ze nog heel duidelijk: "boterham". Het is hier wel zo dat wanneer ze een nieuw woordje leert kennen, dat ze daarop focust en je die ineens vaak en veel hoort, de andere woordjes weer minder. En eens in de zoveel tijd komt er een hele woordenzee met alles wat ze heeft geleerd. Is dit iets wat anderen herkennen?