12 Reacties

3 maanden geleden

Heb precies hetzelfde, drinkt in de meeste gevallen de 120 gewoon op, laat er overdag vaak minder dan 2 uur tussen maar dacht eerst ook zou het teveel zijn maar als hij niet spuugt en tevreden is is het goed toch?

3 maanden geleden

Reactie op DemiJJ

Heb precies hetzelfde, drinkt in de meeste gevallen de 120 gewoon op, laat ...
Ja dat denk ik opzich ook alleen het voelt zo veel, heb jij dat niet?

3 maanden geleden

Voor zijn gewicht is dit wel heel erg veel 🙈 3,9 × 150 ml = 585 ml Gedeeld door 8 voedingen is 73 ml per fles. Wij hebben vanuit CB geleerd min 150 max 180 per kilo. Maar als je de formule met 180 ml doet, zit je alsnog met 8 voedingen op 90 ml per fles. Uiteindelijk is die formule ook maar gebaseerd op t gemiddelde en niet elk kindje is hetzelfde. Misschien heeft jou kindje het gewoon nodig.

3 maanden geleden

Reactie op Popje1607

Ja dat denk ik opzich ook alleen het voelt zo veel, heb jij dat niet?
Ja zeker als je inderdaad veel verschillende dingen leest overal. Maar dit drinkt hij rustig op en doe er ong 20 min over dus dat zit allemaal wel goed😅 Met die berekening kom je wel op stuk minder maar op de verpakking zit het volgens gewicht wel goed alleen zou het in 5 flessen moeten maarja zo ver zijn we nog niet

3 maanden geleden

Mijn kleintje is een maand (3.6 kg) en drinkt momenteel 90/100cc. Volgens CB is dit aan de hoge kant en mag ik het tot volgende afspraak (eind aug) opbouwen t/m 120. Merk aan de kleine momenteel dat we het langzaamaan wel al kunnen opbouwen richting de 120. De formule die zij gebruiken rondom voeding en gewicht, stelt vgm al gauw dat het te veel is, maar zou vooral je kleintje erin volgen.

3 maanden geleden

Volg je kleintje en niet het CB. Wij hebben ook heel snel opgebouwd en blijven nu steken op 100/120 ml. En ook vaker per dag. Baby is 12 dagen oud. En rond de vier kg. We gebruiken de nieuwe Avent fles met ventiel. Het mooie daar aan is dat er geen melk uit loopt. Alles wat er uit komt moet moeite voor gedaan worden en dus kun je ze niet overvoeren. Als je BV zou geven zou je ook niet weten wat er uit kwam.

3 maanden geleden

Kun je het maagje hierdoor niet oprekken dan? Of dat hij steeds meer nodig heeft om verzadigd te raken met risico op overgewicht?

3 maanden geleden

Van onze kraamzorg kregen we deze formule... Het is een richtlijn...goed kijken naar je kleine zelf

3 maanden geleden

Reactie op DemiJJ

Heb precies hetzelfde, drinkt in de meeste gevallen de 120 gewoon op, laat ...
Klopt. Ons Cb gaf aan dat die formule echt een richtlijn is. Het ene kind is het andere kind niet. Ons ventje is 4kg en 3 weken oud en krijgt ook 120cc per fles. Komt 6-7 keer per dag; nu met het warme weer komt hij eerder richting de 7 keer. Wij drinken immers ook vaker en meer met warm weer toch? Bij ons werd wel aangegeven minimaal 2uur er tussen. Maar kijk vooral naar je de behoefte van je eigen kindje

3 maanden geleden

We laten er ook minimaal 2 uur tussen hoor. Hij komt meestal om de 3 a 3.5 uur. Ik hou het bij in een app en sinds 12u vannacht zitten we nu op 8 flessen. Net laatste flesje gehad. Iedereen zegt ook wat anders dat maakt me dan zo onzeker :(. Het liefst heb ik iemand die tegen me zegt: zo moet je het doen klaar uit. En dan gaan we ons daar aan houden haha

3 maanden geleden

Mijn baby is vandaag precies een maand en drinkt 90cc per flesje

3 maanden geleden

Ons baby 4 weken oud en drinkt ook 120cc om de 3 uur. Naar je kindje en je gevoel luisteren dat is het belangrijkste. Je laat hem tenslotte ook geen honger lijden en daardoor overstuur worden toch😃