15 Reacties

5 maanden geleden

Bij mijn eerste kindje lag ze echt al met 32 weken ingedaald, maar ben nu 36 weken en ze is nog niet ingedaald, dus ben erg benieuwd ook ... al zeggen ze bij een tweede dat het sowieso langer kan duren. Mijn moeder heeft geloof ik drie keer eerst de vliezen gebroken gehad, maar ik bij de eerste niet, dus de kans is nog steeds klein. En voor verdere tips lees ik lekker mee 😄

5 maanden geleden

Hier precies hetzelfde. Idd gelijk gaan liggen als je vliezen breken! Hier ook te veel vruchtwater en nog niet ingedaald dus wel een risico..

5 maanden geleden

Ik zou dat van het gaan liggen vragen aan je verloskundige. Mijn eerste was bij de laatste controle ook niet ingedaald (was toen geloof ik 38.5). Ik meen me te herinneren dat ze zei dat dat achterhaald was. Maar misschien hangt het ook af van hoe ver de baby van de bekkeningang zit. Dus wel boven bekken maar niet ingedaald is misschien een ander verhaal dan helemaal niet boven bekkeningang. Maar goed afgezien daarvan. Ze was dus niet volledig ingedaald en mijn bevalling begon met gebroken vliezen. De bevalling heeft ongeveer 8-9 uur geduurd dus dat viel wel mee qua duur. Ik ben ook niet gaan liggen toen m’n vliezen braken (was aan het wandelen) want de verloskundige had tegen mij gezegd dat dat niet nodig was

5 maanden geleden

Volgens mij zijn de oefeningen van spinnig baby’s ook voor het indalen van je kindje. En met 1 been op de stoep lopen heb ik ook wel eens gehoord maar geen idee of dat werkt natuurlijk

5 maanden geleden

Geen tips, alleen bij mij lag de 2e al weken vast ingedaald. Toen de weeën waren begonnen en de vk kwam zat ik al op 7 cm en bleek hij weer lekker omhoog te zijn gegaan. Ik moest toen op mijn linker zij blijven liggen en toen daalde hij uiteindelijk weer zelf en braken de vliezen spontaan. Iets met baby's die al echt een eigen willetje hebben 🤷🏼‍♀️

5 maanden geleden

Mijn eerste was ook niet ingedaald. Bevalling begon ook met gebroken vliezen. Kreeg van verloskundige wel advies om direct te gaan liggen, binnen een half uurtje was ze bij mij en bleek de navelstreng niet beklemd te zitten en mocht ik weer gewoon lopen. Bij mij gaf ze aan dat de kans dat de navelstreng beklemd komt te zitten heel klein is, maar dat ze geen risico nemen. Uiteindelijk heel vlot bevallen, zonder pijnstilling oid.

5 maanden geleden

Je zou oefeningen op een fitnessbal kunnen doen waardoor er ruimte vrij komt in je bekken en de kleine kan indalen

5 maanden geleden

Bij m’n eerste zwangerschap daalde ze pas tijdens de bevalling in, mocht 3 uur lang niet persen en het weg puffen. Na 3 uur was ze goed ingedaald en mocht ik persen. Na 40 min was ze er

5 maanden geleden

Even als geruststelling, bij mijn moeder waren de vliezen ook spontaan gebroken voor de start van de bevalling, maar bij mijn eerste hebben ze de vliezen helemaal aan t eind van mn bevalling gebroken. Ik had dus hele stevige vliezen (zoals in de meerderheid van de gevallen). Hoeft dus bij jou ook niet hetzelfde te gaan als bij je moeder !

5 maanden geleden

Veel wandelen helpt echt

5 maanden geleden

Mijn baby is ook nog niet ingedaald (ik ben nu ruim 37 weken) en de verloskundige zei dat ik meteen op mijn linkerzij moet gaan liggen en hun moet bellen als mijn vliezen breken. Het schijnt te helpen om (als dit lukt) de komende tijd wat meer in kleermakerszit te gaan zitten, zodat je bekken hier op reageren. Ik denk dat dat vergelijkbaar is met bepaalde oefeningen voor je bekken.

5 maanden geleden

Mijn tweede was ook bij 40 weken nog niet ingedaald. Mijn vliezen braken en ik moest idd vanaf toen op bed blijven om geen risico te nemen. Wel vervelend want verder kwam er weinig op gang. Uiteindelijk bleek hij dwars te liggen en heb ik een versie gekregen icm wee opwekkers en vliezen breken om hem in de goede weg te wijzen en te houden😅

5 maanden geleden

Interessante topic. Mijn eerste is nooit ingedaald en ik had uiteindelijk een keizersnede ivm stuitligging. Deze tweede is al ingedaald sinds week 32. ik ben met deze zwangerschap al preventief begonnen bij de bekkenfysio bij 14 weken om klachten te voorkomen. Miisshxien dat al die oefeningen hier toch mee hebben geholpen.

5 maanden geleden

Hier exact hetzelfde, veel vruchtwater en 37+3 en nog geen ingedaalde baby 🥺 Baby ligt wel met haar hoofdje naar beneden maar vind het wel spannend..

5 maanden geleden

Mijn eerste was ook niet ingedaald, maar super vlotte bevalling gehad in 4.5 uur. Hij daalde direct in toen mijn vliezen bij 7cm werden gebroken door vk.