39 Reacties

4 maanden geleden

Controles waren allemaal goed, strippen niet gelukt. Had wel enige ontsluiting, maar niet dat ze het hoofdje kon voelen, dus kon er nog niet bij. Dus de controle in het ziekenhuis vrijdag en mogelijk het weekend nog eens poging tot strippen. Eens zien hoe het gaat lopen, wat de mini zich heeft bedacht.

4 maanden geleden

Reactie op BabyToet

Controles waren allemaal goed, strippen niet gelukt. Had wel enige ontsluit ...
Ohh wat balen zeg!! Hier ook de 41 weken aangetikt en ben toch ook overstag om het strippen een kans te geven. De vk komt zo dus ben benieuwd of dit kan. Voorbij 40 weken gaan is pittig maar na 41 kan je je zelf echt een beetje gek gaan maken 😅

4 maanden geleden

Reactie op BabyToet

Controles waren allemaal goed, strippen niet gelukt. Had wel enige ontsluit ...
Ahh balen, hopelijk lukt het dit weekend of nog beter: dient de kleine zich voor die tijd aan :)

4 maanden geleden

Vandaag 41+1 en nog steeds niets. Dames hoe houden jullie je goed bezig momenteel?

4 maanden geleden

Pff ben kapot.. mentaal nu ook. Lang kunnen volhouden om het "vrolijk" af te wachten maar vandaag een en al tranen. Zware dag. Gaat vanzelf weer voorbij.

4 maanden geleden

Hier 'pas' 39+5, maar dochter heeft nu vakantie van school dus daar ben ik druk genoeg mee. Maar merk dat rust en lekker serie kijken me eigenlijk heel goed afging toen ze nog naar school ging 😋 Stukje wandelen, wasje doen en koken en dan heb je het wel gehad.

4 maanden geleden

Strippen is gelukt, hallelujah. Nu afwachten!

4 maanden geleden

Hier nu 41+1, tot nu toe geen ontsluiting. Dochter kwam met 41+3 dus heb nog hoop dat het vanzelf op gang komt. Maandag een 2e CTG gepland in het ziekenhuis met 41+4. Hopelijk is ze er gewoon voor die tijd en anders woensdag start met inleiden 🥲 Spannende dagen 😌

4 maanden geleden

Reactie op DeniseHK94

Vandaag 41+1 en nog steeds niets. Dames hoe houden jullie je goed bezig mom ...
Lastig! Ben ik ook benieuwd naar, je bent toch maar aan het wachten en wachten. Boek lezen, favoriete serie? Spelletje op de telefoon? Succes!

4 maanden geleden

Voor iedereen die richting de 42 weken gaat, wat is jullie plan mbt inleiden? Ik merk dat ik het nu (41+4) wel erg spannend ga vinden allemaal en het vertrouwen een beetje kwijt raak dat de baby zelf nog gaat komen.. in het ziekenhuis willen ze al vanaf 41 weken inleiden maar nu met extra controles lijkt me dat niet nodig maar nu bijna 42 weken weet ik niet zo goed wat verstandig is. Ben benieuwd wat anderen nu overwegen.

4 maanden geleden

Reactie op Hensjepensje92

Voor iedereen die richting de 42 weken gaat, wat is jullie plan mbt inleide ...
Ik zit vandaag ook op de 41+4. En maar wachten… Gisteren ben ik gestript (vooralsnog heeft het nog weinig gedaan). Plan is nu: morgen ochtend nog een keer strippen en dan hopelijk ‘s avonds genoeg ontsluiting voor de vliezen breken. Komt de bevalling daarna op gang? Top! Zo niet, dan dinsdagochtend een ballon

4 maanden geleden

Ik zit vandaag ook op de 41+4. En maar wachten… Gisteren ben ik gestript (v ...
Ah wat balen zeg. Ik ben ook 2 keer gestript maar behalve een hoop gerommel geen echte weeen helaas. Maar als ze de vliezen al kunnen breken hoef je geen ballon meer toch? Ik dacht dat ballon alleen voor de eerste centimeters was en ze daarna de vliezen doorprikken en als dat te weinig doet oxytocine?

4 maanden geleden

Ah wat balen zeg. Ik ben ook 2 keer gestript maar behalve een hoop gerommel ...
Ja klopt, ik zeg het niet goed. Geen ballon meer, maar inleiden. Dus dan aan de weeënopwekkers. Na het breken van de vliezen moet de bevalling binnen 24 uur op gang komen. Ik hoop dat dus te voorkomen… Maar woe 42 weken, dus er moet dinsdag wel iets gaan gebeuren. Wat is jouw plan?

4 maanden geleden

Ja klopt, ik zeg het niet goed. Geen ballon meer, maar inleiden. Dus dan aa ...
Ah ja zo! Gelukkig kunnen we de ballon overslaan, maar ik hoop gewoon dat het voor die tijd vanzelf komt. Ik weet nog niet zo goed wat ik wil, liefste had ik het ook gedaan zoals jij noemt maar omdat ik medisch ben mag ik het zkh niet meer uit zodra de vliezen gebroken zijn. Ik heb morgen weer een ctg en ga toch nog eens in gesprek hier over want ik wil gewoon heel graag mijn lichaam zelf de tijd geven en met gebroken vliezen heb je een goede kans dat het vanzelf opkomt en de oxytocine niet mogelijk is. Ik heb vorige keer een inleiding gehad en vond het oxytocine infuus heel heftig, veel weeen tot een weeenstorm maar geen vorderende ontsluiting dus hier ben ik heel bang voor. Ik hoop dat ze met me mee willen en dinsdag de vliezen willen breken en tot woensdag af willen wachten.. ik begrijp eigenlijk ook niet waarom dat niet zou mogen als je medisch bent. Ik woon op 5 min van het ziekenhuis dus ben er zo.

4 maanden geleden

Ah ja zo! Gelukkig kunnen we de ballon overslaan, maar ik hoop gewoon dat h ...
Spannend komende dagen! Hier precies dezelfde situatie. Ik ben bij de eerste ook ingeleid met een ballon en wil ook zo graag dat m’n lichaam het nu zelf doet! Dus vandaar ook echt wachten tot het laatste moment. Onze kleintjes zijn erg eigenwijs;) Heel veel succes en laten we duimen dat we allebei spontaan bevallen!

4 maanden geleden

Ah ja zo! Gelukkig kunnen we de ballon overslaan, maar ik hoop gewoon dat h ...
Mag je niet door je eigen verloskundige je vliezen laten breken? Dan kun je nog steeds thuis bevallen mits de bevalling tot gang komt.

4 maanden geleden

Reactie op kinderwens1995

Mag je niet door je eigen verloskundige je vliezen laten breken? Dan kun je ...
Ik ga wel vragen of mijn eerstelijns verloskundige de vliezen wil breken dinsdag en dan hopelijk afwachten tot woensdagochtend. Thuis bevallen is sowieso geen optie ( ik heb trombocytopenie en een hevige Fluxus bij de vorige bevalling waardoor een thuisbevalling erg onverstandig is). Maar ik wil zo graag dat mijn lichaam het zelf gaat oppakken en er geen oxytocine nodig is. In het ziekenhuis zeggen ze dat ze wel 1 of 2 uur willen wachten maar ik lees overal dat langer wachten wel meer resultaat kan hebben. Ik hoop heel erg dat ze met me mee willen hierin, het is ook net welke vk dienst heeft volgens mij..

4 maanden geleden

Ik ga wel vragen of mijn eerstelijns verloskundige de vliezen wil breken di ...
Oh jeetje.. ja als ik je een tip mag geven is om je wensen wat meer los te laten. Het is zo’n onvoorspelbare gebeurtenis en als je wensen hebt waarvan je bij voorbaat al twijfelt of het überhaupt kan, kun je alleen maar teleurgesteld worden tijdens de bevalling zelf. Jij kunt dit!❤️