31 Reacties

9 dagen geleden

Hier precies hetzelfde van de een op de andere dag ineens meer en vaker om voeding vragen. Ook in de nacht weer komen voor voeding. Toen wilde ik eigenlijk alleen de ochtend en avondfles naar 210 zetten maar hier had ze ook niet genoeg aan. Dus nu sinds een paar dagen volledig overgestapt op 4x 210 en nu slaapt ze weer goed door. En komt gewoon netjes om de 4 uur ( 7.00-11.00-15.00-19.00)

9 dagen geleden

Ik ben overgestapt van 5x180 naar 4x180 omdat hij inderdaad ging doorslapen. Hier heeft hij er gemoeg aan maar als jij denkt dat je zoontje er niet genoeg aan heeft zou ik gewoon ophogen. Misschien dan niet direct alle flessen meteen 210 maar bijvoorbeeld elke fles eerst tot 200 afgieten en dat opbouwen. An kan die er aan wennen 🤭 Geef je ook al hapjes?

9 dagen geleden

Als je kindje aangeeft dit nodig te hebben is het prima om te geven hoor. Geen maagjes die worden uitgerekt (dit geldt meer voor hele kleine baby’s en absurde hoeveelheden). Op internet is zo’m tabel te vinden voor kilo’s en aantal flessen. Daar staat ook gewoon in dat 4x210 prima is. Wij gaven eerst 4x180 plus een kleiner nachtflesje en toen het nachtflesje weg viel avond en ochtend gaan ophogen. Toen bleef ie overdag na een fles hongerig en toen alles opgehoogd. Gewoon je kindje volgen!

8 dagen geleden

De kinderarts van het consultatiebureau raadde ons het zelfs aan. Als de laatste voeding van de nacht er af ging over van 5x180 naar 4x210. Dit kon vanaf 4 maanden zei ze. Wij zijn toen gewoon een keer op een ochtend begonnen met dit nieuwe schema en ging direct goed. Sindsdien nooit meer anders gedaan.

8 dagen geleden

Dank voor al jullie inbreng 🥰 geven nu 4x210 en dat gaat prima! Vanmidag eerste hapje 😍 🥕

8 dagen geleden

Reactie op Charis91

Ik ben overgestapt van 5x180 naar 4x180 omdat hij inderdaad ging doorslapen ...
Afgieten naar 200 heeft denk ik niet zoveel zin toch? 180+6 word 200 😉

8 dagen geleden

Ik ben in 1x overgegaan, naar 4x 210 en werkt top! 07:30 fles 12:00 fles 16:30 fles 20:30 fles Nu krijgt die er hapjes bij dus hij raakt iets meer gevuld (5,5 mnd) dus ik ga vanaf morgen over op 4x 180 en zie daar geen problemen in

8 dagen geleden

Net een topic over geopend en zie nu deze... hebben jullie kindjes na de laatste voeding nog wakkertijd?

8 dagen geleden

Reactie op FRL91

Net een topic over geopend en zie nu deze... hebben jullie kindjes na de la ...
Nee wij geven de laatste fles meestal boven op de slaapkamer en daarna gaat ie lekker tukken.

8 dagen geleden

Reactie op FRL91

Net een topic over geopend en zie nu deze... hebben jullie kindjes na de la ...
In principe niet :-) Vaak binnen een kwartiertje wel in slaap. Hij is ook echt toe aan de nacht ingaan rond 19u. Hij krijgt nu 4x210 (tussen 7-730, 11,15,19)

8 dagen geleden

Hier vandaag voor het eerst over van 5x 180 naar 4x 180. Ben benieuwd hoe de nacht gaat.

8 dagen geleden

Ik volg ook mee. Zijn jullie allemaal al gestart met oefenhapjes in combinatie met 4x 210/7 ? En gieten jullie terug naar 210?

7 dagen geleden

Reactie op Mooniejj

Ik volg ook mee. Zijn jullie allemaal al gestart met oefenhapjes in combina ...
Nee bij ons krijgt ie 240 dus 4x eerst alleen de laatste fles, toen eerste en laatste fles want toen kreeg je geen nachtvoeding meer van 100, en toen op bepaald moment bleef ie vragen in de middag en toen die andere twee ook opgehoogd. Totaal 960 dus over de dag en een oefen hapje kwam wel vrij dicht bij ellaar dat ie aan hapje begon en meer welk wilde..

7 dagen geleden

Wij geven op advies van consultatiebureau 4x 220 en 2 keer per dag een hapje (fruit of groente) ze is 5 maand en ruim 7kg, dan is ze heel tevreden en slaap goed door 👍

6 dagen geleden

Hier zitten we sinds afgelopen week op 4 x 210, eerst 4 x 180. Ik kreeg er hier niet meer in omdat ze het gewoon niet op dronk als ik om de 3 uur ging voeden dus toen was dit de oplossing.

6 dagen geleden

Reactie op Lovexsharon

Hier vandaag voor het eerst over van 5x 180 naar 4x 180. Ben benieuwd hoe d ...
En hoe ging het? Hier ook over aan het nadenken om over te gaan na 4 grotere flessen en die van 23:00 over te slaan.

6 dagen geleden

Reactie op katieperrie

En hoe ging het? Hier ook over aan het nadenken om over te gaan na 4 groter ...
Moet je hem wakker maken voor de fles van 23 uur? Wij hadden dit wel dus zijn gewoon van de 1 op andere dag gestopt met wakker maken. Nu drinkt hij gewoon 4 x 180 en heeft daar ook voldoende aan. Mijn zoontje is ook bijna 6 maanden dus straks zullen zijn hapjes fruit & groente groter worden en ga je uiteijdelijk de fles ook weer geleidelijk afbouwen. Dus zou eerst kijken watber gebeurd als je die van 23 uur weglaat. Ophogen kan altijd nog 😊

6 dagen geleden

Een kindje van 5 maanden of 7 kilo mag net ook doen op 4 x 180! Flessen van 210 zijn dus niet nodig. Veelte groot voor het maagje inderdaad 😃

6 dagen geleden

Reactie op Charis91

Moet je hem wakker maken voor de fles van 23 uur? Wij hadden dit wel dus z ...
Ja moeten hem wakker maken. Heeft alleen aan 5x180 al bijna niet genoeg, vaak protesteren als de fles op is dus ben bang als ik er gewoon een fles af haal dat het dan helemaal niet genoeg is en we weer een nachtvoeding moeten gaan geven oid. Al slapen we nu ook bagger dus zou niet opvallen 😂.

6 dagen geleden

Reactie op Wendyyyyyy

Een kindje van 5 maanden of 7 kilo mag net ook doen op 4 x 180! Flessen van ...
Sorry maar waar kom jij aan de informatie dat flessen van 210 ‘te groot voor een maagje’ zouden zijn. Ik vind het zo bijzonder dat mensen hieraan blijven vasthouden….