31 Reacties
6 dagen geleden
Reactie op saartje2024
Sorry maar waar kom jij aan de informatie dat flessen van 210 ‘te groot voo ...
Google maar; natuurlijke maaginhoud baby
6 dagen geleden
Reactie op katieperrie
Ja moeten hem wakker maken. Heeft alleen aan 5x180 al bijna niet genoeg, va ...
Haha ja dat is lastig idd 🤣 wij moesten hem ook wakker maken en toen ik gestopt was sliep hij gewoon door.
Je kunt t hooguit 1 nachtje proberen, werkt het niet geef je 1 x nachtvoeding en ga je daarna weer terug naar 5 flesjes of 4 flesjes van 210
6 dagen geleden
Reactie op Wendyyyyyy
Google maar; natuurlijke maaginhoud baby
Als ik dit google; natuurlijke maaginhoud baby 4 maanden kom ik op de formule 120xgewicht. In ons geval 8kilo, dat komt op 960ml en dus 4x240… Ik vind het zo kort door de bocht om te roepen dat maagjes worden opgerekt.
Als babies honger hebben hebben ze honger toch. Kan je ze moeilijk laten janken omdat hun maag te klein zou zijn.
6 dagen geleden
Reactie op katieperrie
En hoe ging het? Hier ook over aan het nadenken om over te gaan na 4 groter ...
Niet zo heel goed. 5 uur wakker. Nog wel tot 6.30 kunnen rekken bij ons in bed. Nu besloten om overdag wel rond de 4 uur er tussen te houden. En om 22.00 uur een klein flesje van 90 cc te geven. Over een maandje wil ik deze dan steeds wat meer vervroegen en afbouwen naar 60. We zijn ook nog maar net een klein weekje bezig met oefen hapjes. Als hij dat meer eet zal hij ook weer meer vol zitten natuurlijk
6 dagen geleden
Reactie op saartje2024
Als ik dit google; natuurlijke maaginhoud baby 4 maanden kom ik op de formu ...
Prima, iedereen z’n ding toch. Maar je kan ook normaal reageren 🙃
5 dagen geleden
Reactie op saartje2024
Als ik dit google; natuurlijke maaginhoud baby 4 maanden kom ik op de formu ...
Ik ben het hier ook mee eens. Vind het eerder wat oordelend overkomen dat je er zo kort door de bocht niet goed aan doet om je huilende baby geen grotere fles te geven omdat het maagje dan zou oprekken. Onze dochter drinkt de flessen van 210 heerlijk op en als ik daarna geen speentje in doe zou ze nog vrolijk verder drinken. Ik denk dat elke ouder zelf wel kan zien wat wel en niet voor zijn/haar kindje kan. Als je baby veel spuugt na de fles is het misschien te veel, maar als je gewoon een blije baby hebt is er denk ik niks aan de hand en moet je denk ik vooral je eigen gevoel volgen. Bij ons heeft de kinderarts zelf flessen van 210 aangeraden dus als het medisch niet verantwoord zou zijn was dat vast niet gebeurd.
4 dagen geleden
Reactie op Wendyyyyyy
Prima, iedereen z’n ding toch. Maar je kan ook normaal reageren 🙃
Het is ook niet negatief bedoelt alleen als je zo kort door de bocht schrijft over; ‘veel te groot voor het maagje’ kun je andere moeders onnodig hartstikke onzeker maken.
Ik lees in andere topics vooral dat ze zelf ertegenaan loopt dat je baby meer trek heeft, maar je geen grotere flessen wil geven omdat je bang bent dag ie ‘te zwaar wordt’ en niet over een ‘max ml’ wil gaan en niet met hapjes wil starten. Dat is natuurlijk helemaal aan jou. Alleen vraag ik me af of je niet werkt met kaders die gedateerd zijn.
Je kunt een baby van 5 maanden die aangeeft meer voeding te willen echt niet ‘te zwaar’ maken. Gewicht is voornamelijk aanleg. Als je je baby net 30/40 ml meer geeft dan die liter (die sws achterhaalt zou zijn) en je hebt wel een tevreden voldaan kindje, zou ik dat toch overwegen. Buiten dat je je kindje niet te zwaar wil maken wil je toch juist ook absoluut niet dat je kleine honger heeft.
Absoluut geen oordeel he maar ik hoop gewoon dag je zelf niet te streng bent voor jezelf met alle ‘zo zou het moeten’ regels.
4 dagen geleden
Ik ben vandaag bij het CB geweest en die gaven aan dat het prima was bij haar leeftijd om 210+7 aan te bieden! Ik merk ook meer honger, dus ik hoog de laatste fles nu op en als het niet voldoende is de rest ook. Wij hebben precies hetzelfde hoor met die 23.00 fles. En als ze wel wakker word blijft ze daarna nog langer onrustig als ze die voeding dan krijgt. Lekker doen wat goed voelt!
4 dagen geleden
Reactie op saartje2024
Het is ook niet negatief bedoelt alleen als je zo kort door de bocht schrij ...
Mijn cb geeft dus aan geen grote flessen van 180 aan te bieden.
4 dagen geleden
Reactie op Wendyyyyyy
Mijn cb geeft dus aan geen grote flessen van 180 aan te bieden.
Met wat voor reden? Vanochtend bij het cb geweest en ik noemde dat we 5x180 gaven en vanochtend flesje van 210 gegeven omdat hij later wakker was en hongerig, dronk hij makkelijk op en geen last van en was helemaal prima. Als het te veel is spugen ze het wel uit, maagje kan dat prima aan. Bij jou kindje specifiek misschien niet maar over het algemeen wel.