18 Reacties

2 maanden geleden

Mijne red dat ook niet hoor! 2 weken oud en is vaak ook wakker

2 maanden geleden

Hier verschilt het elke dag. Keer 11 uur, andere keer 17. Meestal 12 of 13 uur denk en dan is het overdag vaak dutjes van een halfuur. Ik denk vaak wat doe ik verkeerd als ik lees over wakkertijden en vaste tijden voor dutjes want dat ken die van ons echt niet hoor 🤣 Dan denk ik dat ie gaat slapen en gaan die ogen na een kwartier weer open en duurt het makkelijk weer een paar uur voor hij het weer een keer probeer🤣

2 maanden geleden

Mijn dochter van 4 weken red dit ook nooit. Het maximale wat we de afgelopen week hebben gehaald is 13,5u. Ik was benieuwd, omdat ik ook dacht dat we daar niet aan kwamen, en ben het even gaan bijhouden. Ze valt moeilijk in slaap overdag..

2 maanden geleden

Hier verschilt het heel erg. Vandaag 7 weken, afgelopen dagen plus minus 20 uur geslapen, vandaag weer elf vanouds niet in slaap te krijgen overdag (en ook een slechte nacht gehad)

2 maanden geleden

Mijn zoontje is soms ook 4 uur achter elkaar wakker niet in slaap te krijgen, niet in de auto, wiegend of in de kinderwagen. Wel lijkt hij dan redelijk content en vrolijk wakker. Hij red geen 16 uur per dag. Ik denk wel 12-14 uur slaap.

2 maanden geleden

Hier hetzelfde, overdag een slechte slaper met daar soms een uitzondering, gelukkig in de nacht vaak snel na een voeding in slaap te krijgen… Ook ik voel me schuldig als het overdag niet lukt en ze langer wakker is, ik merk ook dat ze er dan ook echt knorrig van wordt (hangerig, onrustig, uiteindelijk huilen).

2 maanden geleden

Reactie op DiedeH94

Hier hetzelfde, overdag een slechte slaper met daar soms een uitzondering, ...
M’n dochter is trouwens 5 weken en ik let wel op wakkertijden, maar er is geen pijl op te trekken

2 maanden geleden

Nee hoor, onze dochter is ruim 4 weken oud. Zij slaapt ‘s nachts door van 24.00-06:00 en na de voeding weer tot 08:30 uur. dat doet ze dus heel goed. Maar erna gaat de sirene aan en slaapt ze vaak maximaal 2 a 3 uur over de hele dag, tot de dus ‘s avonds laat weer uitgeput in slaap valt voor de nacht.. 😅 Ben blij dat we goede nachten hebben want overdag ben ik constant met haar bezig!

2 maanden geleden

Onze meid komt ook niet aan de 16 uur. Eerder 12-13 uur. Maakte me ook zorgen er om. Ze slaapt overdag wel op mij maar als ik haar dan weg leg in bedje is ze meteen wakker. Snaxhts gaat wel goed in eigen bedje

2 maanden geleden

Dit was onze eerste precies zo. Vaak en lang wakker vanaf begin al. Nu hebben we een 'slaapkop' in onze ogen, maar blijkbaar komt dit vaker voor dan een wakkere baby😅 Inmiddels is onze eerste ruim 2.5, slaapt s'nachts nog steeds goed, maar is overdags altijd aan... Zijn mond staat ook niet stil. Hoort gewoon bij hem.

2 maanden geleden

Hier ook eentje van 6 weken die overdag periodes van 6 a 7 uur achter elkaar wakker is. Na een tijdje is dan ook niks meer goed en is ze over haar vermoeidheid heen en is het krijsen maar in slaap krijgen lukt dan ook niet... iemand nog tips wat te doen? Of is het weer een fase waar ze doorheen moeten?

2 maanden geleden

Reactie op Janneke12-21

Dit was onze eerste precies zo. Vaak en lang wakker vanaf begin al. Nu hebb ...
Hahaha wat grappig hier zijn de eerste en tweede exact zo! Ik vraag me nu zelfs af of ik hem wel genoeg aandacht geef. Met mijn eerste dochtertje was ik al vroeg in de weer, tegen dr kletsen boekjes lezen de kamer door dansen. Ik dacht vannacht waarom doe ik dat niet met mijn tweede.. nou omdat hij dus altijd slaapt 😂 De ene baby slaapt gewoon meer dan de andere! Als jij je best doet je kleine de rust te geven en die doet er niks mee is het niks om je je schuldig over te voelen. Gewoon karakter idd

2 maanden geleden

Hier het zelfde.. heb wel een oververmoeide baby. Probeer haar in bed te laten slapen en te leven volgens een ritme maar het lukt gewoon echt niet, snachts slaapt ze gelukkig wel goed maar overdags is ze heel veel wakker

2 maanden geleden

Reactie op irisvanerp

Hier ook eentje van 6 weken die overdag periodes van 6 a 7 uur achter elkaa ...
Draagdoek al eens geprobeerd? Dat is bij mij nog wel eens succesvol

2 maanden geleden

Toch “fijn” om te lezen dat ik niet de enige ben !! Misschien nog een tip voor alle mamma’s : ik had gelezen in een boek dat je je baby ook “te vroeg” kan wegleggen. Dus idd echt kijken naar de wakker tijd en pas wegleggen als hij/zij echt slaapsignalen laat zien 🥰

2 maanden geleden

Als ik mijn zoontje van nu 7 weken niet overdag soms in de draagdoek doe zou hij de hele dag wakker zijn.. 😅 veel te nieuwsgierig.. ‘s nachts slaapt hij wel weer goed (wel nog een nachtvoeding). Bij mijn eerste maakte ik me daar erg druk over, nu denk ik maar ach ja.. voordeel is wel dat hij overal mee naar toe kan 🤭

2 maanden geleden

Oef, ik dacht ook al dat ik slechte moeder was.. maar met nog een zoontje van 3,5 jaar zijn er ook dingen die moeten gebeuren welke niemand anders voor me kan doen, Maar de nachten gaan hier ook goed met 1 voeding nog. Zit hij nu 7 weken op 12-15 uur slaap

2 maanden geleden

Onze baby slaapt ook weinig.. nu 3 weken oud. Overdag hazeslaapjes van maximaal een uur. Dus met voeding vaak 2 uur wakker dan uurtje slapen en dan weer eten. Heb de handen vol aan 😆. ‘s nachts laat hij er maximaal 4uur tussen en slaapt hij wel gewoon lekker in z’n bedje. Maar overdag wil hij gewoon alles meemaken! Dacht ook eerst dit is toch niet normaal maar nu denk ik misschien is het al een beetje karakter? Fomo baby haha