15 Reacties

één maand geleden

Wat ik zo op de foto zie, is dat de achterkant linkerzijde wat afgevlakter is. Dus zou ze wat meer op haar rechter zij moeten liggen😊

één maand geleden

Ze kijken naar vooraanzicht en niet achteraanzicht. Dus als je voor je kindjes staat is het de rechter kant.

één maand geleden

Reactie op Chella0501

Ze kijken naar vooraanzicht en niet achteraanzicht. Dus als je voor je kind ...
Dus wat ik al dacht, op de linkerzijde leggen?

één maand geleden

Ik zou mn proberen meer tummy time, slaapjes en de draagzak en overdag bijv slapen op de buik. Zeker als ze een voorkeur heeft dan de totale tijd minderen met druk op het hoofdje. Maar inderdaad op haar rechter zijde/voor jou links

één maand geleden

Reactie op Bollie3003

Ik zou mn proberen meer tummy time, slaapjes en de draagzak en overdag bijv ...
Maar de rechter zijkant is toch juist afgeflakt als je zo vanaf boven kijkt? Ik vind het zo onduidelijk maar wil het goed doen 🤓🤓

één maand geleden

Bij ons kijken ze wel vanuit achteraanzicht. Dus als je kindje bij je op schoot zit met de rug tegen je aan is jouw linkerkant ook zijn/haar linkerkant. Ons zoontje heeft ook links afgeplat en moet dus ook meer naar rechts kijken. Wij krijgen nu fysio en laten hem overdag in een zijligkussen slapen. Dit mag als je er zicht op hebt. Ook kun je je kindje onder toezicht op de buik laten slapen en oefenen met buikligging. De overige tips deden wij al: - bedje omdraaien (als je kindje nog bij je op kamer slaapt) - prikkeling (licht en geluid) van de kant laten komen waar je kindje naar toe moet kijken. Verder heeft de fysio ook gekeken naar of de nekspiertjes niet te kort waren of dat er een andere reden is waarom ons zoontje meer naar links keek

één maand geleden

Maar de rechter zijkant is toch juist afgeflakt als je zo vanaf boven kijkt ...
Het omrande gedeelte is afgeplat

één maand geleden

Reactie op JanineWH

Het omrande gedeelte is afgeplat
Ja dus andere zijde liggen mijn rechts vanaf achter kijkend, haar links als je van voren kijkt

één maand geleden

Ja dus andere zijde liggen mijn rechts vanaf achter kijkend, haar links als ...
Ja, ze moet nu idd meer naar haar rechterzijde kijken en op haar rechterzijde liggen. Maar ik zie dat ze 2 maanden is, dus je bent er op tijd bij! In het begin zal het moeilijk gaan maar ze zal het steeds meer gaan accepteren. Anders gewoon vragen om een verwijzing voor fysio! Als ze op de verwijzing zetten dat het voor fysio aan huis is, wordt dat vergoed. Ze kunnen je dan ook goede tips geven in je thuissituatie!

één maand geleden

Reactie op JanineWH

Ja, ze moet nu idd meer naar haar rechterzijde kijken en op haar rechterzij ...
Ja inderdaad, ik probeer ook veel tummy time of als ze in nestje bij mij ligt op de bank op die zijde maar snachts zie je het helaas niet ieder uurtje 😅 dankjewel voor de tips ☺️

één maand geleden

Mijn dochtertje had ook onwijs voorkeurshouding en beginnende afplatting, na 2 sessies van de osteopaat was het over! Ik kreeg haar hoofdje met moeite of niet naar links gedraaid, nu gaat alles heel soepel en ligt ze altijd met haar hoofdje anders. De afplatting begint ook alweer af te nemen ☺️

één maand geleden

Ja inderdaad, ik probeer ook veel tummy time of als ze in nestje bij mij li ...
Klopt, dat zei ik toevallig ook tegen onze fysio. Ze zei dat we de wekker konden zetten (als we wouden). Of als je toevallig wakker wordt, het hoofdje draaien. Het beste is om het te doen als ze diep in slaap is

één maand geleden

Reactie op JanineWH

Klopt, dat zei ik toevallig ook tegen onze fysio. Ze zei dat we de wekker k ...
Succes! 😊

één maand geleden

Ik zou even naar de fysio gaan (is verzekerd voor kids). Want ik wil je niet ongerust maken maar het is al een redelijke afplatting (onze dochter had dat ook). Nu ze zo jong zijn kan je dat heel goed weer corrigeren. Maar de afplatting is 1 ding, het kan als het erger wordt de oren scheef trekken (lastig met brillen bijv) maar uiteindelijk ook gezichtje. En nog vervelender het kan de balans van je kindje verstoren en doorwerken met problemen later met zitten, kruipen en lopen. Door alleen je kindje op een andere kan te forceren los je het laatste niet op. Maar een goede kinder fysio kijkt naar het complete plaatje. Des te sneller je erbij bent des te beter. Dus bij twijfel gewoon naar de kinder fysio gaan. (En idd een osteopaat kan blokkades verhelpen, wij deden combi van osteopaat en fysio)

één maand geleden

Reactie op fiume

Ik zou even naar de fysio gaan (is verzekerd voor kids). Want ik wil je nie ...
Bedankt voor je tips maar een fysio is nog niet nodig