60 Reacties
één maand geleden
I’ll go first! Ik ben nu precies 5 kg afgevallen na 4 weken letten op mn voeding. Ik was voor de zwangerschap al zwaarder dan ik wenste en nu al helemaal. Maar goed op weg dus (al is er nog niks van te zien 😜)! Nog 18 kg te gaan 💪🏻. Wat ik nu doe is gezond eten, met minder koolhydraten en meer eiwitten. Ik eet wel genoeg, aangezien ik borstvoeding geef en op een duurzame manier wil afvallen. De meeste dagen probeer ik veel te voet te doen, maar er zijn ook dagen dat ik de hele dag op de bank zit met onze zoon. Ik heb elke week een cheat maaltijd, vanavond is dat bavette met ovenfriet en -groente en rode wijn 😍.
één maand geleden
Succes! Ik volg ook, al moet ik eerlijk zeggen dat ik een week na de bevalling mijn zwangerschapskilo's (10) al weer kwijt was en mijn broeken weer aankon 🙈. Dus zat snel weer op mijn oude gewicht, was wel voor ik zwanger werd 10 kilo afgevallen en wil er graag nog zo'n 8 af nu! In een calorie tekort eten en dit bijhouden heeft mij enorm geholpen (internet verschillende websites waarin je je kcal tekort kan uitrekenen, is voor iedereen anders). Een stappenteller om te zien hoeveel stappen je zet en proberen 8000 stappen per dag te zetten gaf mij een stok achter de deur om voldoende te bewegen. Leuke accounts om te volgen op insta voor motivatie, kennis en recepten vind ik: pamindegym, lotbeukers, getfitwithyasmin, getfitgirl. Naar de sportschool ga ik vooral om weer sterker te worden en tegen rugklachten. En vooral niet te snel willen, een halve kilo tot een kilo per week is heel normaal en duurzaam!
één maand geleden
Ik zit wel weer op m'n oude gewicht, maar ben veel spiermassa kwijt en heb een hoger vetpercentage, dus het getal op de weegschaal zegt niet altijd veel. 😞
Door m'n bekkeninstabiliteit mag ik nog niet sporten, maar doe ik wel m'n fysio oefeningen meerdere keren per dag.
Daarnaast meer eiwitten en groenten en minder koolhydraten. 😊
één maand geleden
Yes 🙋♀️ ik ben nu 5 weken bezig met minder kcal eten en ben 3.6 kg afgevallen. Heb wel een paar 'cheat' dagen gehad, een bruiloft, verjaardag en feestje in restaurant. Heb niet veel haast, gaat me vooral om gezond en fit zijn. Ben nu 71 kilo en mijn streefgewicht is 65 kilo. Sinds vandaag ben ik weer begonnen met hardlopen, kon nu nog maar 2 kilometer rennen. Ben dan maar een kwartiertje bezig. Probeer dat rustig op te bouwen tot 4 of 5 km. Heb geen ambitie om veel te rennen. Heb verder het doel van 8000 stappen per dag minstens. En vanaf januari ga ik weer fietsend naar werk (behalve bij ijs), 22 km per dag. 😊
één maand geleden
Ik ben ook bezig! Bijna op gewicht voor m’n zwangerschap, maar toen eigenlijk ook te zwaar. Wil minimaal 15 kg er af, en dat probeer ik nu met get fit girl. Het hoeft van mij niet snel, als er maar wat afgaat elke week. Ben wel overtuigd dat je moet blijven leven, dus ik drink af en toe gewoon m’n wijntje en eet chips. Gelukkig is dit met get fit girl wel mogelijk en is het echt zoeken naar de balans!
één maand geleden
Reactie op katieperrie
Succes! Ik volg ook, al moet ik eerlijk zeggen dat ik een week na de bevall ...
Goed bezig en wat chill dat je maar 10 was aangekomen en die meteen kwijt was zeg! Ik eet ook in een calorietekort, maar ik weeg en tel niks. Daar word ik geobsedeerd van 😜. Ik ben meteen al die accounts gaan volgen, Thanks voor de leuke tip! Ik wandel nu vooral, nog even geen tijd en puf voor de sportschool. Ik zat eraan te denken om het programma van sterkher te volgen, maar ik moet mezelf nog even een schop onder mn kont geven haha!
één maand geleden
Yes 🙋♀️ ik ben nu 5 weken bezig met minder kcal eten en ben 3.6 kg afgev ...
Goed bezig!! En wat chill dat je al kan hardlopen. Ik deed dat ook graag, alleen wacht nog even op aanraden van de bekkenfysio. En super goed dat je fietst naar werk, da’s best ver! Doe je dat ook in de regen?
één maand geleden
Ik wil wel afvallen maar heb zo’n honger sinds ik bevallen ben. En ik geef geeneens borstvoeding 😤. Heb door de vermoeidheid ook geen ruggengraat 😅 knap dat er al dames zijn die zo actief met leefstijl bezig zijn
één maand geleden
Dames, totaal niet om betweterig over te komen, maar uit eigen ervaring met bekkenbodemissues.. mijn bekkenfysio raadde aan de 1e 6 maanden niet hard te lopen of te springen. Kan later leiden tot verzakkingen. Doe dr mee wat je wilt uiteraard. Wel knap dat er dames hiermee bezig zijn, goed bezig!
één maand geleden
Reactie op kinderwens1995
Goed bezig en wat chill dat je maar 10 was aangekomen en die meteen kwijt w ...
Ja dat was zeker chill, was eerder 6 kilo aangekomen in 3 maanden Australië dus dacht 9 maanden zwanger met cravings dat wordt wat. Maar had de laatste maanden zwangerschap 0 eetlust (door cholestase) en mn cravings waren ijskoude amandelmelk en aardbeien dus daar kom je ook niet echt van aan haha 😂. Wandelen is ook goed en genoeg toch en je zet al zo veel stappen op een dag door met die kleine bezig te zijn! Haha ik volg zelf het programma van Fit zwanger online op aanraden van mijn bekkenfysio, ook nog een aanrader!
één maand geleden
Reactie op kinderwens1995
Goed bezig!! En wat chill dat je al kan hardlopen. Ik deed dat ook graag, a ...
Ohh mag je wel wandelen ivm je bekken?
Ja ook in de regen fiets ik! Als ik me erop kleed vind ik het niet zo vervelend😊 Heb wel een e-bike hoor, die staat normaal op de laagste stand maar met slecht weer zet ik m wat hoger. Ik verbrand er volgens mij zo'n 300 tot 500 kcal mee. Voordat ik zwanger werd hield ik het bij met mijn Fitbit.
één maand geleden
Reactie op MTC
Dames, totaal niet om betweterig over te komen, maar uit eigen ervaring met ...
Oohh pff ook als je maar 2 km gaat op een slakkentempo? 😅 Het stelt echt niks voor, ben ook geen sportief type, maar misschien ga ik volgende keer(snel) wandelen dan 🫠
één maand geleden
Oohh pff ook als je maar 2 km gaat op een slakkentempo? 😅 Het stelt echt n ...
Ik ben natuurlijk geen expert, maar denk dat ook op slakkentempo rennen best belastend is voor je gehele bekkenbodem. Dat is nu allemaal nog week. Snel wandelen klinkt mij dan beter? Schijnbaar hebben veel vrouwen tegenwoordig klachten omdat ze te snel al gaan sporten.
Maar echt wel respect hoor dat je zo gemotiveerd bent!!
één maand geleden
Ik lees mee!
Hier al te zwaar voor de zwangerschap en veel aangekomen (alweer!) Was een paar dagen voor de bevalling 124.5kg (echt tonnetje rond!)
Helaas weer bekkeninstabiliteit gehad en nog licht aanwezig.
2 weken na de bevalling (keizersnede gehad) gestart met streng opletten qua voeding. Startte met 114.9kg en zit momenteel op 104.1kg (vandaag 10 wkn na keizersnede)
Heb een hekel aan sporten, dus probeer dagelijks wel te wandelen met de kleine en minimaal 6000 stappen te maken (helaas qua opbouw na bekkeninstabiliteit niet veel meer haalbaar soms tot 8000)
Dus voor tips, recepten volg ik mee moet er minimaal 20kg nog af van mezelf
één maand geleden
Reactie op Baby22072020
Ik lees mee!
Hier al te zwaar voor de zwangerschap en veel aangekomen (alw ...
Jeetje maar je bent dan al 10kg kwijt in 8 weken??
één maand geleden
Reactie op MTC
Ik ben natuurlijk geen expert, maar denk dat ook op slakkentempo rennen bes ...
Ohhh nou ik vind wandelen ook prima. Dacht dat je na 6 weken weer mocht sporten 🫣 thanks!!
één maand geleden
Ohhh nou ik vind wandelen ook prima. Dacht dat je na 6 weken weer mocht spo ...
Mag ook na 6 weken, maar alle high impact sporten (zoals hardlopen, sporten waarbij je springt etc) raden ze aan om pas weer voorzichtig op te pakken na 3 maanden post partum. Met wandelen verbrand je gelukkig ook veel calorieën en een fijne manier om even een frisse neus te halen terwijl je aan je conditie werkt 😊. Maar doe vooral wat goed voelt zou ik zeggen! Ik kan ook niet wachten om weer het hardlopen op te pakken. Was er nooit goed in hoor, ik rende dan 1 tot 3 min (was aan het opbouwen) en daarna een minuut wandelen🙈. Maar ja, hardlopen is hardlopen. En op deze manier vond ik het leuk!
één maand geleden
Reactie op mauwi1989
Hier volgende week weer beginnen met gezond eten. Ga project gezond doen, v ...
Wat goed! Succes!💪🏻 Wat houdt project gezond in?