60 Reacties
één maand geleden
Reactie op Baby22072020
Ik lees mee!
Hier al te zwaar voor de zwangerschap en veel aangekomen (alw ...
Wat super goed zeg dat je die 10 kg al kwijt bent. Dat moet vast een enorme motivatie zijn! Ik ben nu 5 kg kwijt in 4 weken. Dat is natuurlijk al best heel goed voor die korte tijd, maar nog gaat het in mijn hoofd te langzaam 🤣. Ik kijk foto’s terug van mijn jongere ik met een smal koppie en dan kan ik toch niet wachten om er zo weer uit te zien en me goed te voelen over m’n looks!😃 Ik heb geen idee wat ik woog aan het einde van mn zwangerschap want weigerde me te wegen haha. Maar toen ik 4 weken geleden begon met een aanpassing in mn levensstijl woog ik 98. Nu dus 93. Voor m’n zwangerschap woog ik 87, zoveel had ik nog nooit gewogen. 75 is mn streefgewicht dus nog 18 te gaan!
één maand geleden
Leuk! Ik volg. Ook bezig met meer bewegen en een klein kcaltekort (beetje in de gaten houden dat mn productie niet terugloopt) en ben een insta begonnen om dat een beetje bij te houden en andere soortgelijke pagina's te volgen. In maart ga ik trouwen en kort op elkaar 2 kids gehad plus Bourgondisch genieten heeft voor de nodige kilo's gezorgd (voor zwangerschap al te zwaar). Tot nu toe -17 kg (daar hoort nog wel kind placenta vruchtwater enzo bij, dus denk nu +- 7 kg) kwijt.
Alle motivatie is welkom dus volg ook graag dit topic
één maand geleden
Reactie op Suzzanne
Wauw 5 kg in 4 wkn is hartstikke knap zeg!
Ik snap je helemaal! Kan niet snel genoeg gaan naar m'n zin! Ben met het slechte weer ook wat motivatie verloren helaas en minder gewandeld/niet... en qua eten ook iets minder streng geweest. Ga het weer proberen op te pakken en over een weekje pas weer wegen want denk dat het nu blijft steken (misschien weer wat erbij en dan ben ik m'n motivatie verder kwijt)
5kg in 4 weken is ook al hartstikke goed! Hoop dat we gemotiveerd blijven door dit topic haha!
één maand geleden
Oh en een beweegtip hier is (evt met draagzak en baby maar ook lekker zonder) de thuis dansworkouts van grow with jo (gratis via youtube te vinden). Ze zijn er kort, lang, intensief, low impact (postpartum wel zo fijn), je zet zo indoor lekker veel stappen en mijn dreumes vindt het heel gezellig en leuk om mee te doen en de baby in de draagzak valt er van in slaap (ideaal!).
één maand geleden
Ik ben 30 kg aangekomen in de zwangerschap, gelukkig nu na 10 weken al 21kg kwijt, maar die was ik na 4 weken eigenlijk al kwijt. Het stagneert nu een beetje , sporten nog niet opgepakt aangezien ik tennis en dit nu nog niet mag na de keizersnede. Ik probeer veel te wandelen zodat ik in beweging blijf
één maand geleden
Reactie op Suzzanne
Oh en een beweegtip hier is (evt met draagzak en baby maar ook lekker zonde ...
Dat je daar de motivatie voor hebt! Ik heb nog echt geen puf of zin om te sporten 🫠. Elke dag wandelen is al een opgave soms 😅. Ben echt veranderd in een couch potato 😂 komt door de vermoeidheid die erbij komt met een newborn denk ik
één maand geleden
Volg! Ik wil graag afvallen. Ik ben enorm oververmoeid door de slapeloze nachten en nog wat andere dingen. Daardoor kom ik op het moment alleen maar aan… ik heb geen eetlust, maar kom dus wel aan.
Het zal straks beter gaan en ook als ik weer flink mag sporten. Ik ben gewend hard te lopen en het liefst ook lange afstanden. Maar ik moet nog even een paar weken wachten en dan heel rustig opbouwen.
één maand geleden
Reactie op Blondie1988
Volg! Ik wil graag afvallen. Ik ben enorm oververmoeid door de slapeloze na ...
Ah wat rot dat je zo moe bent! Wees niet te streng voor jezelf 💕💕💕nog genoeg tijd om kilo’s kwijt te raken. Maar de zorg voor je kleintje en jezelf is zoveel belangrijker.
één maand geleden
Reactie op Suzzanne
Oh en een beweegtip hier is (evt met draagzak en baby maar ook lekker zonde ...
Oh super leuke tip! Dat ga ik eens opzoeken en doen. Wij gaan volgende week vrijdag een weekje op vakantie. In ons hotel wordt ook pilates en yoga georganiseerd, dus dat ga ik weer eens proberen. Ik pas wel nog in m’n pre-zwangerschap sportleggings maar mn buikje floebert er bovenuit 🫢🤣.
één maand geleden
Dat je daar de motivatie voor hebt! Ik heb nog echt geen puf of zin om te s ...
Haha nee snap ik, had ik ook niet. Eigenlijk ontstaan toen de kleine krampjes had en ineens overdags heel moeilijk in slaap kwam. Alleen in de draagzak 🥴 en niet als ik ging zitten, nee ik moest in beweging blijven. Na 1000x ijsberen door de woonkamer was ik benieuwd of dit leuker kon. Grow with jo heeft een aantal korte wandel/dans workoutjes (10 min, 15 of 20). Dus het is een soort van wandelen maar dan met een kleine simpele choreografie en leuke muziek. En na 10 min hupsen op jlo of 00s viel die kleine in slaap 🙃🥳 dat was eerlijk gezegd m'n grootste motivatie en nu ben ik het gewoon leuk gaan vinden.
één maand geleden
Goedemorgen :)
Ik werk als online lifestyle/voedingscoach. Ik begeleid ook vrouwen tijdens de zwangerschap en post partum. Zelf ben ik 11 weken geleden bevallen van ons zoontje. Het sporten pak ik nu rustig op maar hiervoor heb ik alleen maar stukjes gewandeld. Probeer met name op mijn voeding te focussen.
Ik denk dat het belangrijk is om de focus te leggen op het goed zorgen voor jezelf ipv meteen op het resultaat. Het verschil op de weegschaal volgt dan eigenlijk vanzelf.
Zeker als je nog bv geeft is het verstandig om je voeding in de gaten te houden en ook zeker voldoende te eten. Ernaast Rustig de tijd nemen voor je herstel!
De basis:
- voldoende eiwitrijke opties eten per dag en het liefst bij iedere maaltijd (denk aan opties als magere kwark, eieren, vlees/vis, magere vleeswaren, eventueel eiwitpoeder in een smoothie)
Juist eiwitten zorgen voor een langer verzadigd gevoel ;
- eet voldoende groentes en fruit (fruit 2 stuks)
- drink voldoende water (2,5 liter zeker) en pas ernaast op met caloriehoudende dranken als frisdrank, sapjes, etc
Doe bijvoorbeeld zero siroop door je water als je het zo beter drinkt.
Liefst thee en koffie zonder suiker!
- beweeg voldoende en doe wat lukt: wandel elke dag een rondje met je baby. Bouw dit rustig op en begin dus met een klein rondje, zeker als je net bevallen bent.
- vermijd zoveel mogelijk toegevoegde suikers (koek, chips etc. Maak bewuste keuzes hierin.
Je kunt af en toe zeker wat lekkers eten, maar zorg dan dat je je overige maaltijden wat bewuster indeelt en weer op de groentes let bijvoorbeeld.
- warme maaltijden vullen eerder voor je gevoel: ga in de middag eens voor een soepje. Pompoen, courgette of broccoli soep zijn aanraders!
- Kies voor 3-4 grotere maaltijden per dag zodat je goed verzadigd bent na een maaltijd, dit voorkomt dat je tussendoor gaat snacken :)
Als je toch iets wilt snacken, kun je gaan voor fruit, tomaatjes, komkommer, wortels, klein handje ongezouten+ ongebrande noten.
Hopelijk kun je hier iets mee!
Als je wilt kan ik je wat voorbeeld eet schema’s toesturen ter inspiratie. Stuur me even een dm! 😃
Groetjes!
MOD
één maand geleden
Heeft iemand een goede app om de calorieën bij te houden? Het liefst gratis of 1x betalen.
één maand geleden
Reactie op Sopermama-Lisa
Heeft iemand een goede app om de calorieën bij te houden? Het liefst gratis ...
Die van mij heet "food" en is gratis
één maand geleden
Die van mij heet "food" en is gratis
Logo is wit met een groen appeltje
één maand geleden
My fitness pal gebruik ik!
één maand geleden
Lifesum vond ik heel fijn!
één maand geleden
Het kan toeval zijn maar sinds ik nog maar 1 borst per keer aanbied in plaats van beiden (soms live soms kolven) val ik eindelijk af! Bleef steeds steken op 76 maar ben nu binnen een week al 1 kilo afgevallen en lijkt zo door te gaan! Nu 6 weken pp
16 dagen geleden
Hoe gaat het met jullie? Ik ben op vakantie geweest, all-inclusive (vrij culinair) en heb er volop van genoten! Wel 1,4 kg aangekomen in 7 dagen 🤣. Inmiddels weer 0,4 kwijt en zit in totaal op -4. Nu weer verder op de gezonde tour.