25 Reacties

4 maanden geleden

Och lieve mama to be.. Ik heb er geen ervaring mee, maar leef heel erg met je mee. Het lijkt me heel moeilijk om je zo te voelen. Als ik een advies mag geven: bewaak je eigen grenzen! Deze periode krijg je niet meer terug en het zou zo zonde zijn als je er niet van kunt genieten door een postnatale depressie die mogelijk getriggerd wordt door factoren van buitenaf. Het is jullie leven, jullie gezin en men heeft gewoon te accepteren wat jullie grenzen zijn (ook je schoonmoeder en oma!). Een hele dikke knuffel voor nu en hou je taai. Je kunt het! 🤍🍀

4 maanden geleden

Vervelend dat je die angst heb. Wat zegt/vind je man er van? En ja zeker je grenzen bewaken, je baby loopt niet weg. Je kan ook met je Kraamzorg dat soort dingen bespreken en die helpt je daarbij.

4 maanden geleden

Ik herken wat je zegt dat mensen meteen langs willen komen. Wij hebben samen heel duidelijk aangegeven dit niet te willen en dat mensen moeten bellen van te voren. Doen ze dat niet, blijft de deur dicht voor ze. Een depressie is mijzelf onbekend, maar ik zou hier met je man en zorgverleners open over communiceren. Jij kunt dit!😚😚

4 maanden geleden

Hoe staat je man erin? Ik zou daar eens mee het gesprek aan gaan en je uiten wat je voelt. Wellicht staat hij er hetzelfde in en kunnen jullie samen de grenzen aangeven 😘

4 maanden geleden