6 Reacties

3 maanden geleden

Mijn zoontje is 8 dagen oud en ik loop tegen hetzelfde probleem aan.. Ik lees mee!

3 maanden geleden

Klinkt alsof zijn dag- en nachtritme omgedraaid is. Heeft de kraamzorg hierbij geen advies gegeven? Onze dochter (nu 8 dgn oud) had hier ook last van. Kan zijn omdat ze 8 dgn eerder is geboren en dus mentaal misschien nog niet helemaal op de rit was (mogelijk speelt dit ook bij jouw zoontje). Onze kraamzorg heeft ons hierbij heel goed begeleid: Overdag zorgen dat je zoontje went aan rumoer in huis. Dus niet op je tenen lopen maar gewn normaal volume praten, stofzuigen etc. Gewoon leven zeg maar. En ook in het daglicht houden uiteraard, geen donkere ruimte. ‘s nachts na verschonen de voeding geven (probeer het bij een zwak licht om het zo donker mogelijk te houden). Bij ons was het ritme op dag 6 al zo goed als hersteld. Mogelijk heeft jullie kindje wat langer nodig, geef hem deze tijd. Het komt goed. Wij hebben voor onze nachtrust ook de nacht in shifts gedeeld hiervoor. De avond/ 1e nachtvoeding pakt m’n man op in de woonkamer en ga ik slapen. Om 1:00 uur komt ze bij mij op de slaapkamer voor de overige voedingen en slaapt mijn man beneden. Nu kunnen we ‘s nachts al 1x 5 uur tussen de voedingen laten en slaapt ze lekker door. En wij kunnen ook slapen! Het is wat ongezellig misschien om even apart te slapen maar nachtrust is zo belangrijk voor een ieder. Hopelijk kan je er iets mee, succes!

3 maanden geleden

Kindjes van deze leeftijd hebben nog geen dag en nacht ritme. Vandaar dat ze vaker ‘s nachts wakker zijn en overdag slapen. In je zwangerschap ben je natuurlijk overdag actief waardoor ze in slaap worden gewiegd en ‘s nachts zijn ze dan wakker omdat je dan slaapt. Dit nemen ze over na de geboorte. Zo rond 6 a 8 weken komt het biologische ritme op gang en gaan ze geleidelijk meet ‘s nachts slapen en zijn ze overdag wat vaker wakker. Probeer overdag met je baby mee te slapen, zodat je in ieder geval aan je rust komt. Dan kan je de nachten ook beter aan

3 maanden geleden

Kindjes van deze leeftijd hebben nog geen dag en nacht ritme. Vandaar dat z ...
Dit hebben wij ook meteen vanaf dag 1 gedaan, maar toch lijkt er nu (3,5 week later) pas een beetje verbetering in te zitten. Sinds een paar dagen is hij overdag wat meer wakker. Ze passen het ritme allemaal een beetje op hun eigen tempo aan ☺️

3 maanden geleden

Kinderen van 6 dagen, 8 dagen.. dit is geen probleem. Dit is normaal. De één slaapt wel al iets langer 's nachts en die succesverhalen hoor je snel. Maar gebroken nachten kan je echt nog wel verwachten in de eerste 2 weken 😁 Gewoon overdag idd in het licht laten slapen en normaal je gang gaan. Avondritueel nu al lijkt me wel erg vroeg

3 maanden geleden

Dit is best normaal gedrag voor deze leeftijd. Heel vervelend maar dag en nacht ritme is nog niet ontwikkeld. Dit moet allemaal nog geleerd worden. Ik geef bv en hier is t overdag tussen de 3/3.5 uur wakker maken vanaf eerste voeding tussen 6 en 8. De laatste voeding is hier tussen 8 en 10 in de avond. Dan leg ik haar in bed op onze slaapkamer en is alles donker. Qua voeding gaat t hier op verzoek in de nacht. Kraamzorg gaf aan dat er dan langzaam gewerkt kan worden naar een dag en nacht ritme. Zij gaf dit ook aan ouders mee die flesvoeding geven. Zij is sowieso pro kind volgen ook met flesvoeding en niet houden aan strikte regels en hoeveelheden hihi.