48 Reacties
4 maanden geleden
Reactie op nn92
Klopt maar er kan een hoop gebeuren in 5 jaar. Liever voorkomen dan genezen ...
Klopt maar dat merk je ook wel aan symptomen en als je een onderzoek hebt gedaan zeggen ze zowiezo dat je weer kan terug komen om de 5 jaar
Heb het 2 jaar geleden gedaan omdat ik wat klachten ervaarde maar gelukig alles was goed en nu in onze zwangerschap kan je niks doen
Maar komt goed!!
4 maanden geleden
Ik had dit onderzoek gedaan voor m’n zwangerschap en kwam pap 3A2 CIN 3 uit. 6 weken na de bevalling moet ik opnieuw komen en kijken dan hoe veder
4 maanden geleden
Reactie op kaout123
Klopt maar dat merk je ook wel aan symptomen en als je een onderzoek hebt g ...
Dat is niet helemaal waar… mijn moeder had geen klachten en kwam er tijdens zo’n standaard onderzoek pas achter dat het al ver gevorderd was en heeft toen de boel moeten laten verwijderen.
Ik laat me dus ik zeker vaker checken dan 1 keer in de 5 jaar! (Doe ongeveer om de 2 jaar)
4 maanden geleden
Reactie op kaout123
Klopt maar dat merk je ook wel aan symptomen en als je een onderzoek hebt g ...
Dit is niet waar.
Je kunt dit ook zeker zonder klachten hebben!
Ieder soort kanker eigenlijk, vriendin van mij heeft dit gehad samen met borstkanker en ze heeft niks gemerkt. Door een bevolkingsonderzoek is ze achter de bmhk gekomen en toen ging ze de scan in en toen zagen ze ook al een ver gevorderde borstkanker.
Dus nee je hoeft zeker geen klachten te hebben.
Ik laat t 1x in de 2 jaar doen omdat er bij ons best wel wat soorten kanker voorkomt en ik liever n keer extra een onderzoek wil dan er te laat achter komen.
4 maanden geleden
Reactie op Kellaaa
Dat is niet helemaal waar… mijn moeder had geen klachten en kwam er tijdens ...
Precies! Het sluimert heel langzaam soms en dan kun je te laat zijn. Het enige is dat het niet vergoed word maar daar kies ik ook zelf voor! Het stelt mij gerust. Daarom heb ik het ook in overleg met gynaecoloog tijdens mijn zwangerschap het controle uitstrijkje laten doen. Niets aan de hand ben inmiddels 37 weken zwanger en nergens last van.
4 maanden geleden
Reactie op Tugbasari
Je kan tijdens je zwangerschap niet doen pas na 6 weken krijg je nieuwe ui ...
Ik heb het wel gedaan in overleg met gynaecoloog. Maar wel bij 24+ weken en ben inmiddels 37 weken zwanger en nergens last van gehad. Vond het prettig om te weten dat het allemaal weer goed is en dat ik dan niet straks weer na een bevalling en baby een stressvolle gebeurtenis ga opzoeken. Ik vond het heel spannend om te wachten op uitslag en krijg daar veel angsten van.
4 maanden geleden
Reactie op kaout123
Wat houden die waardes in?
Had je klachten of deed je het omdat het gewoon ...
Eigenlijk betekent het dat er afwijkende cellen in m’n baarmoedermond zitten. Ik merkte dat ik vaak last had van m’n baarmoeder na m’n bevalling ( dus zocht niks achter ) maar na een paar maanden toch maar naar gynaecoloog. Ik verloor ook onregelmatig bloed. Uiteindelijk opnieuw zwanger dus moet wachten tot na m’n bevalling voor behandeling
4 maanden geleden
Reactie op kaout123
Veel sterkte hoop dat alles gied komt💙
Dankjewel! Ik zou voor jezelf na de bevalling de test doen. Ook ivm hormonen, ze kunnen het dan vaak niet goed zien