18 Reacties

3 maanden geleden

Mijn dochtertje slaapt ook zo 6u door, maar ik ben haar telkens wakker gaan maken. Ik voed haar wel met een flesje en die drinkt ze slapend. Borstvoeding slapend lukt mij ook niet..

3 maanden geleden

Ik zou persoonlijk je baby lekker laten slapen 🙈 Als ze zelf niet wakker word dan heeft ze het blijkbaar niet nodig. Mocht ze dan wel komen kun je haar altijd aanleggen. Wij hebben vanaf week 2 ook geen wekker meer gezet en gewoon afwachten wanneer hij vanzelf komt. Ik geef dan geen bv maar denk dat dat niet veel uitmaakt.

3 maanden geleden

Hier slaapt hij ook regelmatig 7 uur achter elkaar door in de nacht...met geen mogelijkheid wakker te krijgen om te drinken aan de borst. Consultatie bureau zei dat dat niet erg is om hem zolang te laten slapen, maar dat ik overdag wel 7 a 8 voedingen mag geven ipv 6.

3 maanden geleden

Reactie op MieKarin

Hier slaapt hij ook regelmatig 7 uur achter elkaar door in de nacht...met ...
Oh dat is weer wat anders dan dat ze bij mij zeggen, ik kom zeker wel op 7 voedingen. De arts op cb had verder ook geen tips hoe ik haar wakker moest krijgen. Moppelde wat over glucose in bloed, dusja daar werd ik beetje onzeker over, ook al is dit mijn 3e kindje 🫣

3 maanden geleden

Dat op knappen staan, dat gaat zich wel reguleren. Overdag zal ze wat meer of vaker willen drinken. Fijn dat ze zo goed slaapt

3 maanden geleden

Fijn topic want ik heb ook veel getwijfeld! Onze dochter slaapt ook altijd 1x 6 uur door ‘s nachts en daarna gewoon weer iedere 3 uur. Ze meld zichzelf dus ik ben gestopt haar wakker te maken. Hier groeit ze ook maar minder dan zou mogen. Maak me er alleen niet zo druk meer om hoor. Heb zelf een beetje losgelaten dat ze moet groeien precies zoals het lijntje en dat geeft mij veel rust. Zolang ze voldoende plasluiers heeft, poept en tevreden oogt vind ik het prima. En dat is hier het geval dus een happy mama 😊

3 maanden geleden

Die van ons is 2 weken en doet dit al na 6 dagen, ik ga haar iig niet wakker maken maar ken je gevoel van op knappen staan ik geef in de ochtend 1 borst en kolf de andere anders houd ik t zelf idd ook echt niet vol. Maar kraamverzorgster zei dat dit zo prima is, en ik moest genieten van de uren die ik ‘s nachts mag slapen🙈

3 maanden geleden

Hier ook een meisje die makkelijk 7 uur tussen voedingen kan laten in de nacht en overdag echt wel wat vaker komt dan de 3 "standaard" uren. Yinthe groeit goed, komt goed aan en maakt goeie ontwikkelingen. Ik maak haar echt niet wakker in de nacht voor voeding. Hoor vanzelf wel wanneer ze komt haha Gister zat er 5.5 uur tussen vannacht was t bijna 8 uur. Ik maak me daar niet zo druk over zolang ze maar goed aankomt en goed groeit Als ik t gevoel heb dat mijn borsten t niet meer houden kolf ik af. Sowieso doe ik dat bij 1 borst als ze langer dan 6 uur er tussen gelaten heeft en dan komt. Want anders kan ik niet meer slapen haha ik heb een Elvie handkolf die je in je bh kunt doen dus dan is t gelijk tijdens de voeding lekker afkolven in een flesje en in de koelkast haha

3 maanden geleden

Ik geef flesvoeding aan ons zoontje. Hij is vandaag 1 maand en slaapt sinds 2 dagen ineens door en laat makkelijk 8 uur tussen zijn laatste en eerste voeding. Overdag geven we wel om de 3/3,5 uur, want gisteren zaten wij op 5 flessen van 100cc. Vind dat zelf toch net iets te weinig. Verder groeit hij goed

3 maanden geleden

Reactie op Anouk_21

Fijn topic want ik heb ook veel getwijfeld! Onze dochter slaapt ook altijd ...
Bedankt voor je reactie! Ik heb het groeien aardig losgelaten, zo zit ze nu na 3wkn pas op haar geboortegewicht. Maar omdat ze tevreden was en het gewicht wel bleef toenemem stond ik er aardig relaxt in. Door de opmerking van het cb ben ik weer wat gaan twijfelen. Ik zal vannacht de wekker niet zetten, eens kijken wat er gebeurd. 😉

3 maanden geleden

Reactie op Bloempje51

Bedankt voor je reactie! Ik heb het groeien aardig losgelaten, zo zit ze nu ...
Snap het, het consultatiebureau laat je twijfelen. Maar vertrouw gewoon lekker op je eigen gevoel. Je babytje meld zich wel ♥️

3 maanden geleden

Onze dochter is nu 3,5 week en laten we ‘s nachts ook doorslapen (circa 6 a 7 uur aaneengesloten). Geven overdag 6 voedingen van 100 ml. Ik kan ook heel onzeker worden van adviezen van CB, maar merk dat ik naarmate ze groeit en ik haar beter leer kennen, meer durft te vertrouwen op mijn eigen gevoel 😊

3 maanden geleden

Pakken jullie de kleine dan na de nacht voor voeding als die wakker wordt en kleine mompelende geluidjes gaat maken of echt pas als ze beginnen met huilen omdat ze honger hebben? Wij mogen de kleine nu ook laten doorslapen omdat hij goed groeit

3 maanden geleden

Reactie op maria33641

Pakken jullie de kleine dan na de nacht voor voeding als die wakker wordt e ...
Maar hij was net een beetje omzich heen aan het mompelen dus heb hem maar gepakt, dit is het moment dat ik hem overdag pak voor voeding normaliter. Dus daarom de vraag doen jullie dat ook bij de eerste voeding na de nacht of pas als hij huilt omdat hjj honger heeft? 😬

3 maanden geleden

Reactie op maria33641

Pakken jullie de kleine dan na de nacht voor voeding als die wakker wordt e ...
Ik vind dit lastig. Onze zoon huilt niet echt namelijk ook niet bij honger. Eerst gaf ik steeds bij de geluidjes maar probeer nu wat langer te wachten. Merk ook dat ie vaak gewoon buikpijn heeft bij geluidjes en als hij nog niet echt honger heeft en ik heb laat drinken valt ie na heel kort is slaap.

3 maanden geleden

Reactie op saartje2024

Ik vind dit lastig. Onze zoon huilt niet echt namelijk ook niet bij honger. ...
Ja precies. Zo zit die nu weer geluidjes te maken maar ik zou dus nog even kunnen wachten? Ik ga het eens proberen...

3 maanden geleden

Zo herkenbaar! Nu is mijn baby pas 8 dagen oud dus vind ik het moeilijk of ik haar kan laten doorslapen of niet. Ze komt in de nacht na zo’n 5 uur, en drinkt dan echt 5 min aan iedere borst, want dan valt ze gewoon weer in slaap. Ik heb een billendoekje bij de hand waarmee ik haar wangetjes wat koud maak zodat ze een prikkel krijgt om te blijven drinken, anders ligt ze na 1 minuut alweer in coma. Misschien is dit nog een idee voor jou? Daarnaast tijdens wissel van borst even verschonen zodat ze ook iets meer wakker is voor de volgende borst. Wel fijn om te lezen dat er meer mensen zijn die lange tijd tussen voedingen laten, vooral bij pasgeborenen.

3 maanden geleden

Mijn baby krijgt flesvoeding en is ook 3 weken ze volgt zelfde tijd qua voedingen. En drinkt ook met moeite de nacht voeding op waarvoor we haar moeten wekken. Bij ons krijgt ze 90-100cc per voeding. Ik maak me geen zorgen mijn oudste dochter had na 2 weken al geen nachtvoedingen meer. Ligt heel erg aan het geboortegewicht en hoe goed ze groeien.