16 Reacties

22 dagen geleden

Jep ik ook. Voorlopig advies is hier inleiden met 38 weken. Overmorgen volgende groei echo. Vorige kind stopte in laatste maand met hard groeien en toen werd dat advies op de valreep ingetrokken… hoop nu weer!

22 dagen geleden

Nu niet groot maar wel wel groeiecho’s. Vorige zwangerschap ook en toen wel een groter geschat kindje. Ben ook ingeleid toen! Maar had uiteindelijk niet gehoeven. Dus deze keer absoluut niet willen laten inleiden tenzij het echt nodig is😊

22 dagen geleden

Hier ook🙋🏻‍♀️Heb om de 3 weken een groeiecho. Ik krijg rond de 38 weken een geplande keizersnede. En persoonlijk vind ik dat niet erg 😊

22 dagen geleden

Ik had dit met 29 weken en met 31 weken was er weer niks aan het handje!

22 dagen geleden

Mag ik vragen hoe ze erachter kwamen dat het kindje groot is? Ik heb met 20 weken een echo gehad en krijt dus pas met 35 weer een echo, maar merk dat ik mij zorgen maak erom. Hoor iedereen om mij heen dat ze een extra echo krijgen..

22 dagen geleden

Reactie op Otto95

Mag ik vragen hoe ze erachter kwamen dat het kindje groot is? Ik heb met 20 ...
Bij mij bleek dat al bij de 20 weken echo

22 dagen geleden

Hier ook, wij kregen met 20 weken te horen dat het een groot kindje is. Aankomende vrijdag pas een groeiecho in combinatie met een liggingsecho van de placenta bij de gynaecoloog. Ben benieuwd

22 dagen geleden

Reactie op Otto95

Mag ik vragen hoe ze erachter kwamen dat het kindje groot is? Ik heb met 20 ...
Bij ons was het zo dat kindje tijdens de 20 weken echo voorliep. P96 op hoofdomtrek, p83 op buikomtrek en p70 of beenlengte. Toen ik vorige week met 28 weken op controle ging en de VK mijn buik voelde, gaf ze aan dat die 3-4 weken voorloopt op de groei. M'n fundus zou hoger zijn dan gemiddeld voor de termijn. Vandaar deze week een groeiecho.

22 dagen geleden

Ik krijg een extra echo vanwege zwangerschapsdiabetes. Bij de pretecho vorige week hadden ze al even de buikomtrek gemeten omdat die het meest veelzeggend zou zijn en die liep een weekje voor. Ben benieuwd wat we gaan zien bij de gynaecoloog!

22 dagen geleden

Vorige week ook een echo gehad (met 30 weken) ivm een voorliggende placenta en daarbij werd de baby ook aan de grote kant geschat bij de 20 weken echo. Baby was nog steeds aan de grote kant hoofdje p90 en de rest p77 maar gynaecoloog gaf aan dat niet eerder ingeleid hoeft te worden. Met 34 weken weer een echo

22 dagen geleden

Reactie op Rdam 88

Bij mij bleek dat al bij de 20 weken echo
Ik had het ook met de 20 weken echo dat hij wat iets aan grotere kant was. Tevens had ik extra medische echo’s ivm vocht in het hoofdje. Vandaar de extra echo’s!

21 dagen geleden

Hier ook een kleine sumo baby 🙈😂 zat met 20weken op P88 en onlangs met 28weken op P98 🤡 de baby loopt qua groei twee weken voor dus als ze zo door groeit gaan ze met 38 weken inleiden. Volgende week hebben we weer een groei echo hopelijk blijft ze onder de P100, ik heb verder ook geen diabetes of zo dus het is waarschijnlijk een genetische combinatie (bij mijn man zijn ze heel lang en bij mijn kant heel breed gebouwd)

21 dagen geleden

Onze baby wordt sinds de 20-weken echo ook groot geschat. Het wordt nu in de gaten gehouden met groei echo’s. Laatste meting zat hij op P98. Er wordt nu al gesproken over eventueel eerder inleiden, maar dat zou ik zelf het liefste willen voorkomen. Dus we gaan nu in gesprek over de verschillende opties die er zijn.

21 dagen geleden

Wat betekend p98? Want by my gaven ze gewoon grammen aan.

21 dagen geleden

Hier juist een wat kleiner kindje ( hoofdje loopt op dit moment 4 weekjes achter ) ik wordt rond 37-38 weken ingeleid

21 dagen geleden

Reactie op Veldhuizen

Wat betekend p98? Want by my gaven ze gewoon grammen aan.
P staat voor percentiel. Als je baby op p50 groeit is 50% van de baby's groter dan jouw baby en 50% kleiner. P98 betekent dus dat 98% van de baby's kleiner is.