17 Reacties

3 maanden geleden

Hier kleine ook bijna 2 weken, en gisteren en vandaag 1 lange dut en verder veel aan het aanleggen. Gisteravond was het helemaal drama, hoop dat het vanavond beter gaat🤞🏻😅

3 maanden geleden

Ja die van mij is maar 2 dagen oud en vraagt ook steeds meer verloskundige gaf aan dat ik gewoon altijd 10cc mag geven extra of 15 wat zij nodig heeft

3 maanden geleden

Ik ervaar het vandaag ook. Wat een drama. Ieder uur een slokje en dan alleen bij mij willen liggen

3 maanden geleden

Hier ook! Echt drama Normaal werkt een speen prima maar t lijkt wel alsof t weer hem meer doet laten drinken.

3 maanden geleden

Hier hetzelfde. Heb vandaag contact gehad met het consultatiebureau, want begon te twijfelen aan m’n hoeveelheid voeding. Cb gaf aan dat ze met 2 weken een flinke groeispurt doormaken en dat ik gewoon lekker moest blijven aanleggen. De eerste weken mag dit echt naar behoefte en hoeft hier nog niet standaard 2 of 3 uur tussen te zitten.

3 maanden geleden

Reactie op Madelief28

Hier hetzelfde. Heb vandaag contact gehad met het consultatiebureau, want b ...
Vanaf wanneer moet er wel 3 uur tussen zitten?

3 maanden geleden

Precies dit dachten wij ook. Dat ons zoontje steeds honger had. Toen ben ik signalen op gaan zoeken en bleek hij oververmoeid te zijn. Kind helemaal overstuur. Hij ligt overdag vaak in de box, maar omdat wij ook nog een peuter rond hebben lopen/rennen, krijgt die kleine geen rust. Ben met hem naar boven gegaan rond kwart voor 6. Toen heeft hij geslapen tot half 8. Ineens kon hij wel weer 4 uur tussen de voeding laten. Vandaag besloten dat we hem vaker boven gaan leggen om te slapen

3 maanden geleden

Het is heel warm en rond die tijd zijn er regeldagen! Gewoon maar blijven geven, er zit niks anders oo

3 maanden geleden

Hier ook! Dochter is 15 dagen. Wat een dag zeg. Sinds 1u huilen, willen drinken, enkel willen slapen op mij en als ik haar weg leg opnieuw huilen en klaarwakker Hoop dat de nacht beter gaat

3 maanden geleden

Niet, ze gaf aan gewoon te voeden naar behoefte. Naarmate ze ouder worden komt er vanzelf meer regelmaat in en zullen ze minder frequent vragen om voeding.

3 maanden geleden

Het kan of door de warmte komen of een regeldag die krijgen ze meestal tussen de 10 en 14 dagen. Mijn zoontje had gister een regeldag vandaag was het weer rustig 😊

3 maanden geleden

Hier ook sinds 2 dagen, ik ben blij dat iemand dit aankaart want begon al te twijfelen. Ik geef borstvoeding (wel via de fles) en begreep dat je dat onbeperkt mag geven aan ze. Echter, we zijn in het ziekenhuis opgenomen geweest en daar hameren ze heel erg op voeden tussen de 2-3u. Ik twijfel soms ook of hij niet oververmoeid is, hij ligt overdag vaak in de box maar mijn partner kijkt eigenlijk continue serie nu hij vrij is met de tv op een vrij hoog geluidsniveau.. Ik kan alleen niet perse duiden dat ons zoontje oververmoeid is..

3 maanden geleden

Reactie op Evvelin2

Hier ook sinds 2 dagen, ik ben blij dat iemand dit aankaart want begon al t ...
Heb je de signalen van slaap/vermoeidheid al opgezocht? Bij hongersignalen sabbelen ze vaak op de handjes. Bij vermoeidheid doen ze dat niet

3 maanden geleden

Hier ook een kindje van 2,5 week die in de namiddag/avond veel wakker is en hongersignalen geeft. Ze heeft last van krampjes/obstipatie dus ik denk dat ze daardoor zuigbehoefte heeft. Als ik dan uiteindelijk de fles geef is ze wel rustig maar ze komt niet hongerig op me over. Drinkt gewoon rustig en laat zelfs een beetje staan.

3 maanden geleden

Uh nooit, tenzij ze er zelf aan toe zijn en niet eerder willen. 🤗

3 maanden geleden

Reactie op michelle12345671

Hier ook een kindje van 2,5 week die in de namiddag/avond veel wakker is en ...
Hier hetzelfde ja, ook 2.5 week. Kraamzorg zei een keer dat zuigen ook helpt bij krampjes, dus ik grijp vrij snel naar de fles (melk he, niet wodka ofzo hahahah) en dan drinkt hij een paar slokken heel gulzig en daarna begint hij te persen en kreunen (niet altijd met poep of scheet als resultast helaas)🥹 de speen geeft hem dan niet genoeg voldoening in die zuigbehoefte om die darmbeweging te kunnen handelen zeg maar.

3 maanden geleden

Vandaag met de warmte was extreem. Ze heeft uiteindelijk 5 uur en 45 minuten aan de borst gelegen. Op minder warme dagen is het vaak +/- 4 uur in totaal