27 Reacties

4 maanden geleden

Hier bij de derde beetje zelfde verhaal, zat ook al in bekken, sinds eind vorige week (toen 38 weken) er weer uit. Nu zelfs idee dat de kleine met hoofd boven mn heup ligt ipv boven bekken....

4 maanden geleden

Overigens was mijn 2e tot aan uitgerekende datum geen enkele keer ingedaald, toen al gesproken over inleiding maar ik wilde zelf graag nog even aankijken. En uiteindelijk met 40+2 spontaan bevallen met goede achterhoofsligging. Na de eerste hebben ze bij mij blijkbaar de ruimte... 😅

4 maanden geleden

Ja pfff, ik dacht dat deel dus wel te hebben gehad om t zo te zeggen.

4 maanden geleden

Het ging namelijk gepaard met heel wat pijn / ongemakken. En dan resultaat : niks, haha. Dus 🙂‍↕️

4 maanden geleden

Hier hetzelfde. 2 controles achter elkaar gewoon vast in het bekken en deze week ineens weer beweeglijk boven de bekken ingang. VK gaf aan dat het verder niks zegt en de bevalling alsnog op gang kan komen. Mochten mijn vliezen nu breken moet ik wel zo snel mogelijk gaan liggen en bellen.

4 maanden geleden

Hier mijn 2e zwangerschap en bij mij ging de kleine op het einde ook nog een paar keer naar boven terwijl ze al hadden gezegd dat hij vast lag. Het heeft blijkbaar met de ruimte te maken dat het vaker voor komt bij een volgende zwangerschap. Nu 40.3 en blijft nu deze week bij beide controles wel ingedaald liggen.

4 maanden geleden

Ik heb 't ook gehad bij de 2e. Hij lag vast in de bekken maar tijdens controle tijdens de bevalling was hij gewoon weer omhoog gekropen. Zat toen al op 7cm. Heb een tijd op mijn zij moeten liggen en uiteindelijk is hij weer ingedaald en braken mijn vliezen spontaan. 2 uurtjes later was hij er.

4 maanden geleden

Ik had dit ook rond de 38 weken, inmiddels 40+5 en hij ligt weer mooi ingedaald!

4 maanden geleden

Ik heb dit bij mijn eerste zwangerschap tot 3x toe gehad. Met 40+2 spontaan bevallen. Begon met gebroken vliezen, dus moest wel direct gaan liggen en blijven liggen totdat de verloskundige er was. Nu 38 weken en vandaag bij de verloskundige weer hetzelfde verhaal.. vorige week ingedaald, nu niet meer 😅

4 maanden geleden

Reactie op HHbaby

Ik heb dit bij mijn eerste zwangerschap tot 3x toe gehad. Met 40+2 spontaan ...
Naaaaah, wat een koppige baby’s. Ik had dit nooit eerder gezien of gehoord. Maar indd dan moet je direct gaan liggen, ook zo fijn met drie andere kinderen midden in de zonder vakantie om je heen .🤓

4 maanden geleden

Reactie op CDKN

Naaaaah, wat een koppige baby’s. Ik had dit nooit eerder gezien of gehoord. ...
Zomer vakantie *

4 maanden geleden

Ik heb dit ook, met 32 weken al mooi ingedaald. Echter volgende controle was ie er weer uit 😅 Volgens verloskundige komt dit indd meer voor, maar vaak wel bij 2e, 3e kindjes (bij mij is het m’n eerste) Gelukkig blijft ie wel mooi met het hoofdje naar beneden liggen, maar ik moet ook gaan liggen en bellen bij het breken van mn vliezen.

4 maanden geleden

Reactie op Nmnm

Hier hetzelfde. 2 controles achter elkaar gewoon vast in het bekken en deze ...
Hier ook. Vanaf de liggingsecho eigenlijk al goed ingedaald. Woensdag controle gehad en weer naar boven. Ze zei ook, is de tweede gebeurd vaker. Nu alleen even opletten mochten vliezen breken.

4 maanden geleden

Reactie op CDKN

Naaaaah, wat een koppige baby’s. Ik had dit nooit eerder gezien of gehoord. ...
Jaa, dat is heel onhandig! Hopen dat de verloskundige er snel is. Mijn man werkt gelukkig veel thuis, dus ik hoop dan maar dat hij thuis is 😉

4 maanden geleden

Nou dan wordt het maar afwachten hoe het loopt, ben kennelijk gelukkig niet de enige 😊 succes dames!

4 maanden geleden

Hier ook gister te horen gekregen dat die niet.meer ingedaald was. Mijn verloskundige zei dat dit veel vaker voor.komt bij een tweede of eerdere zwangerschappen.

4 maanden geleden

Zelfde verhaal hier, ze lag al 3 weken hetzelfde en ineens weer met hoofd los en andere houding, vandaag 40 weken, dus te hopen dat ze gauw weer haar plekje vindt.

4 maanden geleden

Hier ook dit. Was ingedaald. Vandaag controle met 39.4 en niet meer ingedaald 😩

4 maanden geleden

Ik heb dit dus ook. Al een aantal weken. Wel niet wel niet. Nu dus weer niet in het bekken. Is mijn eerste zwangerschap. Weet iemand waarom je plat moet gaan liggen als de vliezen breken? Is mij nl ook gezegd maar vergeten te vragen waarom. Ze zei ook dat het niks zegt trouwens. Over wanneer de bevalling begint of iets. Dus ik maak mij er eigenlijk niet zo druk om.

4 maanden geleden

Ik heb dit dus ook. Al een aantal weken. Wel niet wel niet. Nu dus weer nie ...
Ja dat is mij uitgelegd bij mijn vorige zwangerschap. Als je baby niet is ingedaald en je vliezen breken, dan is er een kans dat de navelstreng naar buiten komt. Dan krijgt de baby geen zuurstof. Als je plat ligt kan er geen verzakking komen van de navelstreng. En dan direct verloskundige bellen. Gelukkig gebeurd dat bijna nooit!