16 Reacties
2 maanden geleden
Mijne soms in de nacht nadat ze om 23:00 een fles gekolfde melk heeft gekregen ipv live voeding, zodat ik langer kan slapen: wakker maken op de verwachte tijd om te voeden, de stuwing te verlichten en een boos meisje omdat ze wakker gemaakt is, of een beetje kolven en laten slapen, maar dan zelf misschien minder dan een uur later weer wakker worden omdat madam dan wel honger heeft, en dus een chagrijnige mama 😅…
2 maanden geleden
Reactie op Guppy1994
Mijne soms in de nacht nadat ze om 23:00 een fles gekolfde melk heeft gekre ...
Ik zeg happy mama happy baby haha, lekker wakker maken en geen zere tieten
2 maanden geleden
In z'n slaapzak de fles geven zodat ik hem daarna meteen weer weg kan leggen, of slaapzak (een stukje) uittrekken zodat 'ie schoon blijft (hier stroomt de melk altijd zo langs z'n wang naar beneden, hij kan zo lekker knoeien) met het risico dat ik hem te wakker maak als ik hem weer aantrek 🤔
2 maanden geleden
Reactie op WeS187
In z'n slaapzak de fles geven zodat ik hem daarna meteen weer weg kan legge ...
Hier ook zo’n knoeierd met de fles. Ik houd altijd een spuugdoek tegen de plek waar het heen stroomt. Anders is alles doorweekt.
Dus dan zou je de slaapzak aan kunnen houden 🥳
2 maanden geleden
Reactie op WeS187
In z'n slaapzak de fles geven zodat ik hem daarna meteen weer weg kan legge ...
Hahaha deze dilemma is echt real
2 maanden geleden
Baby wakker maken voor 7e voeding ondanks dat hij HEEL diep ligt te slapen en met die 6 flessen ip voldoende heeft gehad voor zijn leeftijd en gewicht (maar wel om 19u of 20u laatste fles hand dan) of toch rond 23u wakker maken voor die 7e fles zodat hij mogelijk de nacht wat langer doortrekt. Hoewel niet gezegd is dat hij de nacht niet lekker doortrekt als we hem niet wakker maken na die laatste fles van 19u maar dan zouden we in de nacht de wekker zetten om hem wakker te maken voor de voeding ivm Max aantal uren tussen voeding… dilemma dilemma. Zeker omdat hij vanmiddag een slaap heeft overgeslagen…
2 maanden geleden
Reactie op WeS187
(waarom) hebben jullie een max aantal uren tussen voedingen?
Overdag Max 3-4 uur zodat hij voldoende voedingen over de dag binnen krijgt (en dit is een beetje zo doorgegroeid vanuit de kraamweek?) en in de nacht Max 8u op advies van het CB? Wij geven flesvoeding… hebben jullie geen Max er tussen zitten dan? Dacht dat het ook te maken had met de bloedsuiker? Of is dat alleen de eerste paar weken?
2 maanden geleden
Reactie op momlin
In zn slaap voeden?
Jaa nou ons zoontje moeten we therapeutisch voeden omdat hij vergeet adem te halen tijdens het drinken. Wij bieden hem dan heel bewust pauzes aan en na een paar minuutjes pakt hij dat zelf op. Hij ligt regelmatig te slapen tijdens de fles, als in dat ie een beetje wegdummelt, maar vind het dan toch spannend om hem te voeden in een diepe slaap ivm verslikken enzo…
2 maanden geleden
Overdag Max 3-4 uur zodat hij voldoende voedingen over de dag binnen krijgt ...
En in de hoop langzaamaan een beetje ritme te krijgen?
24 dagen geleden
Net een lastig dilemma gehad! Ik word net echt wakker van een ontzettend scheetkanon wat ik 1 keer afgaat die klinkt alsof de poep direct in zijn nek zit. Kijk ik op, ligt de kleine man echt heerlijk vredig te slapen!
Echt heel lang getwijfeld of ik het goed gehoord heb en of we zeker op het terror tijdstip van 4 uur gewoon verder moeten slapen. "Gelukkig" goed gegokt, een hele vieze poepluier gevonden waardoor ik de kleine man niet voor niets heb wakker gemaakt.