13 Reacties

3 maanden geleden

Oeps, de mijne is 4 weken oud en nog steeds niet gewend aan haar wiegje. Ik heb alles geprobeerd. Mijn 2 dagen gedragen hemd in haar wiegje voor de geur tot aan alles. Maar ze wilt echt alleen op bed. Ik doe een voedingskussen om haar heen uit angst ofzo

3 maanden geleden

Reactie op miamia2023

Oeps, de mijne is 4 weken oud en nog steeds niet gewend aan haar wiegje. Ik ...
Ik kan me ook voorstellen na 9 maanden in de buik dat het gek is erbuiten, dus misschien is het wel heel normaal hoor. Dus jij slaapt dan samen in bed? Het is me wat hè 🙈

3 maanden geleden

Dit is compleet normaal baby gedrag. Ik zou daarom de baby ook lekker bij je houden. Dat is wat je kindje wilt en het fijnste vind. Probeer met elkaar af te wisselen zodat jullie beide wat uurtjes per nacht pakken. De eerste weken zijn helaas heel pittig met veel slaap te kort. Probeer dus overdag ook af en toe te slapen. Het wordt van zelf wat beter

3 maanden geleden

Mijn zoontje is nu 7 dagen oud. Hij heeft 2x in z'n wiegje geslapen en dat was idd voor 15 minuten... heel soms kunnen we hem wegleggen in de box in zijn nestje. Maar verder wil hij ook alleen maar op papa en mama liggen. En dat, met een peuter erbij, is idd best pittig soms. Wij zien het maar als hij heeft al die tijd bij mij zo gelegen.. bij onze dochter is het ook goed gekomen. Ze willen uit eindelijk echt niet meer alleen maar op je liggen. Gewoon blijven proberen, je zal merken dat het steeds wat langer duurt voor ze gaat vragen om jullie. 😘

3 maanden geleden

Onze dochter wilde inderdaad nergens anders slapen dan op ons of in het nestje. Het is niet veilig in het nestje maar wij hebben er uiteindelijk wel voor gekozen haar bij ons in het nestje te nemen en op die manier wat meer slaap zelf ook te kunnen pakken. Na een week of 4-6 ging het ietsje beter vanaf de laatste voeding kon ze als ik haar DIEP in slaap weglegde in bed verder slapen. Maar overdag heeft ze tot een week of 10 alleen in de draagzak geslapen. Wegleggen was direct huilen. Uiteindelijk ben ik na 10 weken overdag gaan oefenen met in bed slapen. Soms moest ik binnen 10 min wel 30c terug voor een speentje of een aaitje. Ik nam me voor het 20 min te proberen en werkte het niet dan weer draagzak. Na een maand of drie sliep ze alle slaapjes netjes in dr bedje en kregen we er een dame voor terug die nooit meer problemen had met een dutje! (Niet te spreken over haar vroege vogel gedrag tot 2 jaar haha maar niemand is perfect 😅) Wat ik hiermee wil zeggen; kindjes zijn veranderlijk.. Go with the flow, uiteraard probeer je wat je kn maar als dit voor nu is wat het is dan is dat zo.

3 maanden geleden

Wij zijn vanwege onrust en alleen bij ons willen slapen, gaan inbakeren.

3 maanden geleden

Hier ook! Beetje heimwee naar de baarmoeder waarschijnlijk. Wij slapen samen, dan pakken we allemaal het meeste slaap, en is veiliger dan in een nestje slapen oid. https://kiind.nl/5-keer-veilig-samen-slapen-volgens-mckenna/

3 maanden geleden

Bedankt voor alle reacties en 'fijn' om te lezen dat we niet de enige zijn. Ik kan van mijn andere dochter alleen herinneren dat ze vooral veel huilde 's avonds en 's nachts, maar je vergeet toch veel en ieder kindje is weer anders (en het is al 4,5 jaar geleden).

3 maanden geleden

Wat je nog kan proberen is om haar in de wieg of ledikant neer te leggen en je hand bij haar te leggen. Zo heb ik de eerste dagen geslapen. Nu niet meer nodig

3 maanden geleden

Reactie op sas202407

Wat je nog kan proberen is om haar in de wieg of ledikant neer te leggen en ...
O ja dat ga ik proberen!

3 maanden geleden

Onze kleine slaapt in de nacht op onze buik en overdag eigenlijk ook over het algemeen haha heerlijk ik doe hem veel in de draagzak en soms slaapt hij in ons grote bed op zn buikje Doe waar je je goed bij voelt en laat iedereen om je heen maar zeggen wat ze willen jij bent de degene die weet wat je kleintje wilt Ik hoop wat dat jullie meer kunnen slapen

3 maanden geleden

Ik doe ook aan co Sleeping met mijn kleine. Mijn man en ik slapen knus bij elkaar zodat zij een oppervlakte heeft zo hoog mogelijk zonder kussens, dekens en lakens in haar slaapzakje. We slapen heerlijk 😻

3 maanden geleden

Mijn eerste was ook zo! Sliep altijd in mijn armen, op m'n buik of in de draagzak. Ik ben zo verbaasd dat ons meisje nu vaak alleen een uurtje kan slapen 😅 Doe alsnog aan co-sleeping trouwens, ik ben dat inmiddels gewend van de eerste en vind dat heel fijn (ivm borstvoeding, maar ook gewoon de geborgenheid en gezelligheid). Ik heb geen tips om het te veranderen, maar ik hoop dat jij er ook van kunt gaan genieten ondanks dat het hartstikke zwaar is. Succes mama, jullie kunnen dit 🥰