22 Reacties

één maand geleden

Hi mama, Mijn zoontje van nu 8 weekjes wilt ook het liefste bij papa of mama op de arm blijven slapen. Ik heb toen een swaddle gehaald en ik zet witte ruis aan op mijn telefoon of tablet. Nu slaapt hij overdag ook lekker op zijn bedje. De nachten gaan vanaf het begin al goed dus daar heb ik geen tips voor. Heel veel succes!

één maand geleden

Vooral doorzetten... Nu 10 weken en hij slaapt steeds vaker nadat ik hem wegleg door 6 uur. Overdag nog niet maar in de voor avond wel! Was echt even wennen in t begin. Ik heb precies hetzelfde alleen woon in ik niet in Panama maar de draagdoek doet zeer aan mn rug. De wandelwagen is ook geen succes. Zwaan kleef aan maar sinds een aantal dagen gaat t beter! Dus ik kan enkel zeggen doorzetten met het wegleggen. Ik heb ook alles geprobeerd maar op een gegeven moment heb ik mij er maar aan overgegeven.

één maand geleden

Witte ruis doet het hier goed en mijn zoon is echt een buikslaper

één maand geleden

Witte ruis en inbakeren

één maand geleden

Hier het zelfde, met dochtertje van 9 weken. Ik slaap nu op de zijkant liggend en zij dan ook op gaar zij met haar gezicht tegen mij aan (let wel op de neus). Zo kan ik ook als ze in slaap valt haar schouder vasthouden want inbakeren werkt niet, alleen soms als ze al slaapt. Even wennen maar ik vind het voor nu wel gezellig zo.

één maand geleden

Hij is ook nog best wel jong, dus alleen slapen is nog wel eens lastig voor ze. Hier hielp de puck a baby inbaker zakje, maar dat is misschien te warm bij jullie? Hier hielp ook toen ik goed ging letten op de wekkertijd en de slaapsignalen op ging pakken. Dus niet slapend wegleggen, maar wakker wegleggen als je ziet dat hij moe wordt of de wekkertijd erop zit. En in de kinderwagen slaapt hij hier nog wel eens overdag. Of samen slapen.. ik ben daar geen voorstander van. Maar je kan eens Googlen op 'veilig samen slapen'.

één maand geleden

Reactie op Kersepitje2022

Witte ruis doet het hier goed en mijn zoon is echt een buikslaper
Mijn zoon slaapt idd ook duidelijk beter op de buik.. dat doe ik overdag wel eens inderdaad maar ook alleen als ik erbij kan blijven. Dan slaapt ie soms wel wat langer alleen door.. maar ik vind dat nog best eng ivm stik gevaar.. laten jullie hem snachts ook op zijn buik slapen?

één maand geleden

Reactie op Otto95

Hij is ook nog best wel jong, dus alleen slapen is nog wel eens lastig voor ...
Inbakeren is inderdaad te warm helaas.. ik houd de wakkertijden ook in de gaten en dan lukt het dus inderdaad wel eens om hem wakker neer te leggen en dat hij dan in slaap valt, maar ook dan helaas binnen paar minuten wordt hij weer huilend wakker 🥲

één maand geleden

Reactie op mommyfroms

Witte ruis en inbakeren
Inbakeren is helaas te warm.. we hebben altijd een ventilator aanstaan wat dus witte ruis geluid geeft maar werkt helaas niet voldoende..

één maand geleden

Ik heb van mijn voedingskussen een babynestje gemaakt. Ik leg haar in een dunne hydrofiel (ingebakerd) of in een puckababy piep soms in het kussen. Dan heeft ze het idee dat ze ergens in ligt (mijn armen misschien wel). Uren kan ze zo slapen. Misschien is dat nog een idee.

één maand geleden

Een kennis vertelde dat ze haar baby te slapen legde op een gedragen t-shirt van haar, die legde ze in het bedje ipv de hydrofiele doek. De geur hielp haar zoontje heel goed! Of het echt wonderen doet weet ik niet maar het is te proberen. Onze zoon slaapt 's nachts prima in de cosleeper maar overdag merk ik ook dat hij het beter doet als ik het spuugdoekje dat tegen mijn borst heeft gezeten met voeden bij hem leg, dus misschien klopt het wel.

één maand geleden

Reactie op Ettolmoob

Ik heb van mijn voedingskussen een babynestje gemaakt. Ik leg haar in een d ...
Dit is het proberen waard! Bedankt voor de tip 🙏🏻

één maand geleden

Reactie op Lindsay222

Een kennis vertelde dat ze haar baby te slapen legde op een gedragen t-shir ...
Dat is een kleine moeite om te proberen dus ga ik zeker doen! Bedankt voor de tip 🙏🏻

één maand geleden

Reactie op Inge Gomez - Kooi

Dit is het proberen waard! Bedankt voor de tip 🙏🏻
Hoop dat het werkt voor jullie!

één maand geleden

Je kan ook een gebruikte kussen sloop als hydrofiele gebruiken of of je voedingskussen doen. Zo krijg je hetzelfde idee. Zonder een dure hoes. Werkt hier prima. Of ga zelf wel eens onder een dun dekentje zitten als hij in mijn armen in slaap valt en dan leg ik die over het kussen heen zodat hij niet op een koud kussen komt

één maand geleden

Bij ons helpt het om hem in een nestje tussen ons te leggen. Ik draai hem dan op z’n zij tegen de rand aan. Dit geeft dan toch een geborgen gevoel. We liggen zelf dan iets lager en het babynestje heeft ook een hogere rand. Je kan het nestje eventueel ook in de co sleeper leggen? Zon bedje voelt vaak wellicht toch wat groot en koud voor zo’n babytje. Uiteraard is het niet de ideale manier, maar voor ons werkt het en wij houden hem goed in de gaten.

één maand geleden

Wij zijn begonnen door haar overdag, wanneer ze in slaap was gevallen haar in haar ledikant te leggen.

één maand geleden

Reactie op Inge Gomez - Kooi

Mijn zoon slaapt idd ook duidelijk beter op de buik.. dat doe ik overdag we ...
Ja hij slaapt hier altijd op zn buik. Op zijn rug wordt hij met tien minuten huilend wakker. Ik vond het eerst ook eng maar heb er wel vertrouwen in gekregen

één maand geleden

Hoi Inge, Niet om je bang te maken maar wij hadden dit ook met onze zoontje. We wisten ons geen raad eerste kind bleek dat hij last had van reflux. Sliep ook alleen op ons.

één maand geleden

Reactie op Sevgi88

Hoi Inge, Niet om je bang te maken maar wij hadden dit ook met onze zoontj ...
Bedankt voor je reactie! Reflux heeft hij ook wel wat last van inderdaad, maar niet extreem. Als hij goed boert en ik hem een minuut of 20 rechtop houd dan gaat het meestal wel goed! Heb nu toch zn ledikantje wat verder omhoog gelegd om te kijken of dat wellicht of wat helpt. Bedankt!