25 Reacties
één maand geleden
Vanmorgen slaapje van 1,5 uur in bedje, vanmiddag denk max een uurtje in ei ...
Fijn dat je dat nog even deelt! Heb je net dan na die korte slaapjes wel opnieuw geprobeerd of dit is dan de slaap die die heeft gehaald en verder geslapen op jou daarna of verder spelen?
Hier 2x hazenslaapjes ochtend van 45 min. Dan leg ik haar wel slapend weg. In de middag 15 min en toen was ze overstuur.. duurde even maar heb ik wel de beslissing gemaakt om haar op mij te laten slapen. Anders is ze zo oververmoeid. Ze is al vrij snel onrustig, en dan wordt dat alleen maar meer.🤭 dat 3e slaapje probeer ik nog nooit eindelijk..
één maand geleden
Reactie op Wendyelst
Fijn dat je dat nog even deelt! Heb je net dan na die korte slaapjes wel op ...
Probeer dan 3x opnieuw in z’n eigen bedje maar als het echt niet wil haal ik hem eruit. Meestal slaapt hij dan op mij verder tot de volgende voeding. Spelen doe ik niet echt als ik het idee heb dat hij moe is.
Vandaag trouwens ook weer alleen vanmorgen geslapen in z’n eigen bedje. Vanmiddag een uurtje en nu zit ik alweer zeker een half uur met hem op mij ☺️.
‘s avonds zo rond avondeten is hier altijd een huiluurtje en dan ga ik het ook niet proberen hoor. Komt allemaal wel denk ik dan. Ook gewoon doen wat voor jezelf goed voelt! Sommige kunnen het wel dat ze wat ‘strenger’ zijn. Ik kan dat (nog) niet 🙈
één maand geleden
Wij zijn met 7 weken gestart, as dinsdag is ie 12 weken.
Het is hier nog steeds niet donker op zijn kamer overdag hoor. De rolluiken komen pas volgende maand. Maar hij heeft er geen last van.
Ik let op de vermoeidheidssignalen en dan gaat hij naar bed. Overdag en in de nacht wordt hij iedere keer ingebakerd. Als je dit niet doet, dan zou ik elk slaapje bijvoorbeeld een slaapzakje aangeven, zodat je steeds hetzelfde doet. Hier was het de ochtend starten, schone luier, flesje, knuffelen (vooral voor het recht op houden ivm verborgen reflux), en dan “spelen” in de box. Bij vermoeidheidssignalen naar boven: gordijntjes dicht, inbakerdoek aan, liedje zingen en een kus, dan ga ik weg. Soms moet ik nog wel eens terug, maar zo lang hij niet huilt laat ik het hem zelf proberen.
Moet ik hem troosten? Ene hand op buik andere op z’n hoofdje en sssh ssh geluiden. Ik loop weer weg als hij stil is, hoeft nog niet te slapen. Na 3x haal ik hem eruit, maar is bijna niet nodig geweest. Sindsdien slaapt hij ook door :). En nu proberen we het inbakeren af te bouwen.
één maand geleden
Reactie op Carolinexx
Wij zijn met 7 weken gestart, as dinsdag is ie 12 weken.
Het is hier nog ...
Sinds gisteren ermee gestart en het is gewoon gelukt! Zowel overdag als in de avond. Super trots! Ik heb 1 of 2x terug moeten gaan even handje op der buik misschien even sssht en weer weg gelopen. Daarna is ze zelf in slaap gevallen.😍😍
één maand geleden
Reactie op Wendyelst
Sinds gisteren ermee gestart en het is gewoon gelukt! Zowel overdag als in ...
Super fijn! 🥰