7 Reacties
4 maanden geleden
Dit keer ben je dus niet medisch? Want als je medisch bent, komt er niemand checken hoeveel ontsluiting je hebt en ga je dus op andere aanwijzingen naar het zkhs. Wij waren de vorige keer eigenlijk te vroeg (eerste keer en ik dacht ook beter te vroeg dan te laat) en ze wilden ons terug naar huis sturen ivm bezette kamers, maar dat weigerden we. 🙈😂 Mn man zei; ja dan kunnen we over 2 uur terugkomen midden in de spits zeker 🤷🏻♀️
Als je moet wachten op de vk die je ontsluiting checkt, zou ik dat even bespreken dat je écht voor die 6 cm al in het zkhs wil zijn. Raar eigenlijk ook, je mag pas gaan met 5 a 6 cm, maar na 6 cm geen rp meer... Dan zou er dus bijna geen een poliklinische bevalling meer met rp kunnen?
4 maanden geleden
Ik heb bij de vk aangeveven dat ik graag een ruggenprik wil bij de bevalling. Bij 2cm mogen ze deze al zetten wat betekend dat je met 2cm al naar het ziekenhuis mag! Vraag het even na bij de vk.. misschien dat ze dit wellicht ook voor jou alvast kunnen regelen. 😊
4 maanden geleden
Ik ben ook bang te laat te komen heb al aangegeven ruggenprik te willen. Dit is bij ziekenhuis bekend. Ik wil ik niet ingeleid worden dus ik wil vroeger na het ziekenhuis (dichtstbijzijnde 45 min rijden zonder spits) volgende week aangeven bij verloskundige. Dat ze als ik op het punt ben dat ze ook direct ziekenhuis inlichten dat ik kom
4 maanden geleden
Ik ben bij m’n zoontje met 2cm naar het ziekenhuis gegaan. Ik gaf aan dat ik heel graag een ruggenprik wilde, en dat is toen gelijk geregeld voor me. Dus zou me niet te erg vast houden aan die 5/6 cm
4 maanden geleden
Ik ga nu medium risk poliklinisch bevallen. Vorige keer was ik ingeleid dus had ik het gedoe niet met op tijd in het ziekenhuis zijn...
Ik ben ook bang voor te laat in het ziekenhuis komen tijdens de bevalling en heb dan ook heel duidelijk aangegeven dat ik zo snel mogelijk naar het ziekenhuis wil zodra de weeën beginnen.
De vk ging met mij akkoord omdat ik redelijk vlotjes bevallen ben (+/-8u) van de eerste en het nu sneller zou kunnen gaan.
Ik zou je willen adviseren om inderdaad volgende week duidelijk met je vk af te spreken dat je zsm naar het ziekenhuis mag en niet pas als je x hoeveelheid ontsluiting hebt.