42 Reacties
4 maanden geleden
Ons bed kon niet op klossen of bierkratten. Wij kregen als tip een luchtbed op ons matras te leggen voor de controles. Dit hoefde gelukkig achteraf niet omdat onze kraamhulp niet zo groot was.
4 maanden geleden
Niet gedaan hier. Ook dat malm bed. Gelukkig kleine kraamverzorgende
4 maanden geleden
Het kan voor de kraamzorg heel erg lastig zijn om goed te helpen met de borstvoeding in bed bijvoorbeeld als het bed te laag is. Dan kunnen ze vragen of je bijvoorbeeld op de bank gaat zitten. En de controles van je baarmoeder. En inderdaad het bed niet verschonen maar denk dat dat de minste zorg is.
4 maanden geleden
Ik heb bij de eerste een kraambed in huis gehad voor thuis bevalling. Kraambed werd gebruikt voor de baby te verschonen. Nooit een bed op klossen gezet. Kreeg het ook niet voor elkaar en was uiteindelijk ook niet nodig. Heb ik wel een hoog bed van IKEA met een mega dik matras er in. Ik heb er ook echt nooit wat van welke kraamzorg dan ook wat van gehoord. Dus zou je er niet te druk om maken.
4 maanden geleden
Ik heb de vorige keer het bed wel op klossen gehad maar die mochten er direct weer onderweg omdat ik een keizersnede heb gehad en ik overdag beneden lag.
Dit keer bij de intake gevraagd aangezien ik weer een ks krijg en tot zover mochten ze er onderweg blijven en moesten het tzt met de kraamverzorgende overleggen. We zullen volgend weekend zien wat ze zegt. Ook dit keer lig ik weer lekker op de bank en alle controles doen we weer daar.
4 maanden geleden
Wij hebben in overleg met de kraamzorg het bed niet verhoogd omdat dit niet kan bij ons bed. Onze kraamverzorgster is een ZZP’er dus dat maakt het gemakkelijker om te overleggen. Ze kunnen het ook weigeren om je bed te verschonen, maar ze moet ook lichamelijk onderzoek doen dus weet niet zo goed hoe ze daar dan tegenaan kijken. Wellicht is een matras op je eigen matras leggen een oplossing.
4 maanden geleden
Ik zou het even overleggen. Ik heb het ook nagevraagd en mijn kraamzorg organisatie vind het geen probleem als we het eerst laten maar we moesten ze wel in huis hebben. Zo kan de kraamhulp ter plekke bepalen of ze het nodig vind ja of nee. Mijn man verschoont zelf het bed wel en wij krijgen minimale uren dus zo veel hoeft ze voor mij niet aan bed te werken, daarvoor ga ik niet wekenlang m’n hele bed op klossen zetten 🙈
4 maanden geleden
Ik heb het ook niet gedaan. Gaat na bevalling om jouw controle en idd bed verschonen.
Maaar, vergeet je bevalling niet. Die hebben ook recht op een hoog bed lijkt mij?
Ik heb het zelf niet gedaan. Bewuste keuze. Want m'n m'n zoontje komt soms snachts bij mij en wil graag aan de zijkant. Dus veel te hoog als ie valt
Daarnaast moest ik toch bij 3 cm naar t ziekenhuis (was medisch) en had ik een extra logeermatras klaargelegd om boven op ons bed te leggen als het echt nodig is.
Uiteindelijk niet gebruikt. Alleen bed verschonen moet m'n man even zelf doen, maar dat boeit niet
4 maanden geleden
Ik heb ook een Malm bed, mocht je deze toch nog willen verhogen, de klossen van Medipoint passen hier goed onder.
4 maanden geleden
Ik ben voor mezelf een week eerder bevallen dan ik had verwacht haha. M’n dochter kwam met precies 41 weken. Dus ik dacht van de week: Ooh ik heb nog een week om mn bed op klosssn te zetten, want ik ging er vanuit dat mn zoontje ook wel even nog bleef zitten. En toen kwam hij ineens met precies 40 weken🙈. Dus ik zei al: oh sorry hij staat nog niet op klossen. Maaar m’n kraamhulp is zelf niet heel groot en vond het niet erg. Bij m’n dochter hebben ze er overigens ook niet moeilijk gedaan toen.
Ik zou het gewoon zo laten en als ze moeilijk doen, kan je partner altijd iets halen om het bed te verhogen. Of hij verschoond het bed🤷🏻♀️
4 maanden geleden
Ik weiger de klossen er ook onder de zetten. We moesten klossen van 22 cm terwijl ons bed al 65cm hoog is. Wordt me echt te hoog hoor. Ik ga vandaag ff een luchtbedje halen. Als ze dan echt op hoogte controlles willen doen leggen we deze er wel op en zijn we er ook met de hoogte.
4 maanden geleden
Wij hebben bij onze vorige bed niet verhoogd (waren ook amper in bed meet metname op de bank, die ook laag was) was geen enkel probleem. Dit keer bij intake van de kraamzorg besproken en bed hoeft niet omhoog. Ze gaf aan; het moet vooral voor jou comfortabel zijn. (Mits het geen grond bed is) maar als je bed al prima hoogte heeft hoef jij niet voor mij weken lang je bed in en uit te springen omdat het voor de kraamzorg dat weekje net controles meer comfi zou zijn. Je kan altijd je kraamzorg organisatie even contacten om te zien hoe zij erover denken.
MOD
4 maanden geleden
Hier ook geen klossen, nooit echt nodig gehad en alleen maar oncomfortabel. Ik kon er zelf amper in komen 1.62😅
Als ze iets weigeren is dat prima.
4 maanden geleden
Hier ook het bed van de IKEA. Volgens kraamzorg was het niet perse nodig. En hoefde al helemaal geen nieuw bed aan te schaffen omdat de klossen niet onder ons bed kunnen.
4 maanden geleden
Bij onze eerste dochter hebben we netjes het ɓed op klossen gezet met 36 weken. Ik 5 weken lang met een krukje in en uit bed stappen. Toen kwam de kraamverzorgster, een vrouwtje van 1.50m en moesten die klossen er meteen onder vandaan 🤣 Nu met de tweede hadden we zoiets van: we zetten ze er wel onder als de kraamzorg vindt dat ze er onder moeten. Uiteindelijk hebben we 3 dagen kraamzorg thuis gehad, omdat we nog een paar dagen in het ziekenhuis moesten blijven en heeft ze er niks over gezegd