24 Reacties

4 maanden geleden

Van harte gefeliciteerd net jullie zoon, maar wat vervelend dat je nu met een borstontsteking zit. Ik zelf heb het niet (gehad), maar toevallig heeft mijn kraamverzorgster een training gevolgd in de kraamweek over borstontsteking. De nieuwste adviezen zijn: koelen koelen koelen. Bijvoorbeeld met bevroren zakjes appelstroop in een hydrofiel washandje. Beterschap en sterkte!

4 maanden geleden

Aaaah precies hetzelfde. Vorige week maandag bevallen en sinds zondag/maandag een heftige borstontsteking. Enorm veel pijn en heel ziek geweest met hoge koorts. Antibiotica sloeg pas na 48u echt aan maar nu gaat het echt al stukken beter. Goed koelen met coolpacks, gewoon laten drinken (normaal) en paracetamol/ibuprofen slikken. Het gaat vanzelf beter

4 maanden geleden

Is het een optie om de baby wel aan te leggen of lukt dat niet? Bij mij hielp dat beter dan kolven omdat de baby de borst toch net wat beter en krachtiger leegdrinkt.. sterkte is zo vervelend die ontstekingen!

4 maanden geleden

Ibuprofen! Koelen, normaal blijven kolven en niet extra etc. Is je schildmaat goed van je kolf?

4 maanden geleden

Hoi hoi, gefeliciteerd! Wat vreselijk h猫? 馃ズ Ik zit in precies hetzelfde schuitje. Onze zoon is zondag 7-7 geboren en ik heb sinds 2 dagen ook een flinke borstontsteking en kloven. Morgen wordt zijn tongriempje behandeld waar ik zo enorm tegen op zie. Antibiotica neem ik nu bijna 48 uur en het lijkt of er nu verbetering in komt. Ik hoop dat het voor jou ook snel werkt want ik voel helemaal met je mee. Wat een ellende. Beterschap!!

4 maanden geleden

Ik heb tegen een beginnende borstontsteking aangezeten. Ik moest toen van de kraamhulp voor de voeding de borst verwarmen om de klieren te verwijden, voeden en daarna koelen om de klieren te versmallen. Afgelopen zaterdag heb ik ook een ultrasoon behandeling bij de fysio gedaan en daarna kleine aangelegd en toen kreeg ik die borst helemaal leeg. Zou die ultrasoon behandeling nog iets kunnen doen voor je?

4 maanden geleden

Heel erg vervelend! Koelen met zakjes appelstroop(uit de vriezer) werkte bij mij, goed leeg kolven aan het einde van de dag na de laatste voeding en goed opletten of je BH bijvoorbeeld niet te strak zit en je borsten goed beschermen tegen wind, het is echt zo gedaan als er wind op komt. Veel masseren voordat je uit je borst laat drinken. Ik heb zelf ook een Ultrasoon behandeling gehad bij mijn eigen borstontstekingen en dat was echt zo fijn, aanrader !

3 maanden geleden

Bedankt voor al jullie reacties! Wat vervelend dat zoveel mensen al een borstontsteking hebben ontwikkeld. Ik ga kijken voor een ultrasoon behandeling hier in de buurt. Aanhappen lukt inderdaad echt niet, dus ik blijf kolven. Het borstschild past normaal goed, maar nu door de zwelling natuurlijk minder helaas. Mijn koorts is ook in een keer erg afgenomen. Hopelijk gaan we de goede kant op. Beterschap voor iedereen!

3 maanden geleden

Hoe is het met iedereen? Ik ben inmiddels helaas opgenomen in het ziekenhuis. 't wordt maar niet beter.. 馃槩

3 maanden geleden

Koelen, koelen, koelen met appelstroop zakjes! Als je het aan voelt komen direct aan de ibu gaan en vooral heeeeel veel rust nemen! Ik was er met twee dagen gelukkig vanaf.

3 maanden geleden

Wat mij destijds hielp was gaan slapen met op allebei de borsten een luier, met water erin, leggen.

3 maanden geleden

Hoe gaat het nu bij jullie? Ik heb medicatie gekregen om de productie te stoppen. Antibiotica was niet meer genoeg en bleef ziek worden. Met veel verdriet moet ik stoppen met borstvoeding. 馃ズ Hopelijk bij jullie een betere afloop!

3 maanden geleden

Reactie op Ren0701

Hoe is het met iedereen? Ik ben inmiddels helaas opgenomen in het ziekenhui ...
Wat vreselijk! Bij mij net kunnen voorkomen. Zijn ze bij jou de productie nu ook aan het remmen?

3 maanden geleden

Mn lactatiekundige zei dat appelstroop zakjes echt niet voldoende zijn. Die zijn binnen een halfuur helemaal warm. Beter om icepacks te halen die je mee kunt vormen of kraamverband doordrenkt met water in een zakje invriezen. Ik was er na een weekend gelukkig weer vanaf. Denk niet zo erg gehad als de meesten van jullie wat ik hier lees. Succes dames 馃馃馃┑

3 maanden geleden

Reactie op MamavanD&M

Wat vreselijk! Bij mij net kunnen voorkomen. Zijn ze bij jou de productie n ...
Wat naar voor je dat je moet stoppen met borstvoeding!! Veel sterkte!Nee, ik moet juist normaal blijven kolven. Hier is bij mij helemaal niet over gesproken. Ik moet nu vanwege de hoeveelheid ab wel m'n melk weggooien dus m'n zoontje zit nu ook aan de kunstvoeding. Het lijkt iets beter te gaan. Hopelijk dinsdag naar huis 馃.

3 maanden geleden

Heel veel sterkte 鈾ワ笍鈾ワ笍鈾ワ笍

3 maanden geleden

Wat een ellende he. Hoe is het nu met je? Ik heb inmiddels een tweede borstontsteking te pakken, terwijl ik nog bezig ben met de antibioticakuur van de eerste. Om te koelen gebruik ik ook koolbladeren. Ik hoop dat ik nu erger kan voorkomen, ik ben er wel een beetje klaar mee. Beterschap aan iedereen met klachten!

3 maanden geleden

Reactie op Ruelle

Wat een ellende he. Hoe is het nu met je? Ik heb inmiddels een tweede bor ...
Ah nee, wat ontzettend vervelend!! Snap dat je er klaar mee bent.. Hoe gaat het nu? Ik mag vandaag naar huis馃挋馃挋馃挋. Thuis verder met orale antibiotica en vrijdag weer op controle. Zwelling en roodheid is helaas nog wel steeds aanwezig. Pijn heb ik gelukkig niet meer veel. Lang proces..

3 maanden geleden

Reactie op Ruelle

Wat een ellende he. Hoe is het nu met je? Ik heb inmiddels een tweede bor ...
Niet te doen h猫! Ik heb er ook 2 gehad (in 4 weken tijd) en voel nu w茅茅r van die harde knobbels, die dit keer hopelijk niet weer een ontsteking teweeg brengen.. pff ik ben het best wel zat hoor. Ik kolf nu bijna alles. Heb besloten dit tot maximaal 2 maanden te doen.. daarna kunstvoeding

3 maanden geleden

Reactie op Ren0701

Ah nee, wat ontzettend vervelend!! Snap dat je er klaar mee bent.. Hoe gaat ...
Het gaat inmiddels wel wat beter! De pijn was gelukkig al snel afgenomen. Wat fijn dat je weer naar huis mocht! Hoe lang moet je de antibiotica nog gebruiken?