9 Reacties
3 maanden geleden
Wij doen nu overdag borstvoeding op verzoek en nacht (vanaf eerste voeding voor 00:00) twee borsten aanbieden en daarna een fles. Baby was eerst veel afgevallen vandaar alles aanbieden en voor nu blijf ik dit ‘s nachts doen zodat ik weet dat ie genoeg krijgt en ik geen baby heb die om de 1,5 uur komt. Voelt rustig voor ons zo en vannacht sliep ie er super op!
3 maanden geleden
Hoe gaat dit nu bij jullie? Wij hebben dit vandaag als advies gekregen. Ons meisje is dysmatuur geboren, dus aan de borst kost haar veel moeite, dit zijn we nog aan het opbouwen. Daarnaast krijgt ze gekolfde melk uit een fles, zeker in de nachten lijkt ze onverzadigbaar dus adviseert de verloskundige de nacht fles met kunstvoeding te doen omdat dat beter zou verzadigen. Dus ik ben benieuwd of jullie dat ook zo ervaren.
3 maanden geleden
Ik doe dit nu 65 nutrilon (2 scheppen 60 ml water) en 30/40 borst
Soms ook hele fles borst
Dit gaat goed maar ik doe bewust zo nu en dan hele flessen borst zodat ze niet teveel constipatie ervaart en alvast went aan het afbouwen van borstvoeding
3 maanden geleden
Reactie op Dekker28
Hoe gaat dit nu bij jullie? Wij hebben dit vandaag als advies gekregen. Ons ...
Het geeft ons hier enorm veel rust te weten dat hij in de nacht genoeg binnen krijgt. Bij mijn dochter gaf ik alleen BV en die was soms ‘s nachts ontroostbaar. Dan legde je dr maar weer aan en dan wist je nooit of ze gewoon wilde knuffelen of honger had want geen idee wat erin ging.
Nu mogen we er in de nacht 4 uurtjes tussen laten en afgelopen twee nachten sliep hij 3/3,5 uur en kwam daarna voor de borsten en toen flesje. Als hij onrustig is in de nacht dan weet ik in ieder geval dat het geen honger is. Maar tot nu toe dus waanzinnig geluk met een baby die ‘s nachts slaapt van voeding tot voeding. #afkloppen.
3 maanden geleden
Reactie op rs2024
Ik combineer borst en kunstvoeding , overdag borst en ‘s nachts kunst dan k ...
Ik snap echt niet dat dit niet meer algemeen bekend is. Bij mijn dochter wist ik niet eens dat het een optie was die hong ook ‘s nachts steeds aan de borst en zoveel troost tietjes ook. Mega onrustig. Geef je ‘‘s nachts wel bv erbij ook of hoe doe jij dat dan met volle tieten 😅