24 Reacties
5 maanden geleden
Ik denk dat de grootste groei tussen 28 en 34 weken zit. En pas vlak voor de bevalling leek die even gegroeid te zijn of boller haha. Ben nu 37 weken en merk nu pas weer ietsje voller. Zou je helemaal niet druk maken! Want je kindje kan ook weer anders zijn gaan liggen鉂わ笍
5 maanden geleden
Mijn buik is ongeveer net zo groot als die van jou (37 weken) en ik heb ook even getwijfeld. Vooral omdat ik in het begin best veel groeide, meerdere keren de vraag gehad of er geen 2 in zaten met 20 weken (馃檮馃槀). Had dus verwacht nu echt een stuk ronder te zijn. Maar lijkt sinds een week of 30 wat te stabiliseren en kom ook in gewicht niet echt meer aan. Volgens de vk echt helemaal niks aan de hand, omvang van je buik zegt niks over de grootte en gezondheid van je kindje. Fundushoogte is gewoon goed en de kleine is lekker druk aan het trappelen dus zal het prima naar haar zin hebben daar binnen. Kan me je zorg goed voorstellen maar ik ben inmiddels weer gerustgesteld! Hopelijk jij ook straks 馃槉
5 maanden geleden
Bij mij het idee dat me buik ook hetzelfde blijft, is wel heel groot en toen ik 28 weken was kreeg ik al te horen, oh je moet bijna bevallen zeker...die heb ik meerdere keren gehoord, evenals weet je zeker dat het er 1 is....vervelend als mensen dat blijven zeggen, maar goed. Ik maakte me daar zorgen over dat mijn buik al zo groot is. Het is onze 3e en verloskundige zei dat mijn lichaam nu eenmaal weet wat hij moet doen. Leg de vraag hij de verloskundige en je zult gerust gesteld worden. Deze foto is van week 34,3. Buik ziet er nog het zelfde uit nu ik 36,3 ben.
5 maanden geleden
Maak je geen zorgen, bij mij groeit die ook niet en ik heb een kleine buik en ook bijna niets aangekomen tijdens de zwangerschap, nog geen 2 kilo. Bijna 37 wk. Zegt helemaal niets, baby doet het prima
5 maanden geleden
Ten eerste zegt de grootte van je buik niets over de grootte van je kindje. 馃槉 Dus probeer daar niet te onzeker van te worden. Daarnaast, meten ze bij de vk praktijk toch regelmatig van boven naar beneden (met een meetlintje)? Zolang zij tevreden zijn over jouw curve zou ik me daar lekker aan vasthouden 馃グ
5 maanden geleden
Ik heb ook een kleine buik. Alles is gecheckt en er is niets aan de hand. Ik ben ergens ook wel blij, want ik ben nu nog super mobiel met 37 weken.馃槉
5 maanden geleden
Geen zorgen maken hierover meis! Mijn buik is ook niet super groot, ik denk ongeveer net zoiets als jou buik. En de kleine meid die daarbinnen zit is al ruim 3.5 kilo bij 35 weken. Dus de grootte zegt niks over de grootte van de baby. Geniet ervan en succes met de laatste loodjes!
5 maanden geleden
Mijn buik is ook klein! Mensen geloven bijna niet dat ik 36 weken ben. Heeft de verloskundige je buik gemeten? Bij mij was elke controle alles goed !
5 maanden geleden
Mijn buik is ook zo groot ongeveer en ben nu 38 weken zwanger! Dus komt helemaal goed 馃檹馃徏鉂わ笍
5 maanden geleden
Ik ben m'n hele zwangerschap op m'n startgewicht gebleven - woog hetzelfde als in november. De laatste weken komen er langzaamaan wat kilootjes bij inderdaad, denk dat ik nu zo'n 4 kilo ben aangekomen. Was al die tijd geen reden tot paniek. Ik en de kleine doen het allebei goed, goede echo's/controles, goede uitslagen e.d. Dus nogmaals, zolang je controles goed zijn heb je geen reden tot zorgen 馃グ
5 maanden geleden
Bij de eerste is het heel normaal dat je buik niet zo groot is. Je buikwand is nog erg stevig. Dat wordt per kind wat er bij komt steeds wat losser, daardoor kan je bijvoorbeeld sneller de bewegingen voelen en zien of sneller groter worden. Maar er kunnen altijd andere factoren mee spelen waarom iemand wel of niet dik is, zoals de hoeveel vruchtwater, of een groot kind, de lengte van de vrouw zelf etc.
Niet stressen, als de verloskundige zegt dat het goed is, is het goed!
5 maanden geleden
Niet stom bedoeld, maar met dit soort vragen kan je toch beter naar je verloskundige? Ik denk niet dat, hoe ervaren ook, mama鈥檚 op dit forum jou persoonlijk advies kunnen geven waar je echt wat aan hebt. Xxx
5 maanden geleden
Ik heb hetzelfde, ben nu ook 36 weken en de groei van mijn buik is al een paar weken gestagneerd. De baby groeit trouwens wel harstikke goed (ik word extra gecontroleerd ivm zwangerschapsdiabetes).
Kan het niet ook met indalen te maken hebben? Bij mij is de baby al ingedaald en daardoor ligt het hoofdje natuurlijk tussen de schaambeen ipv echt nog in de buik wat dan weer voor meer bolling zorgt.
Anyway, ik zou me geen zorgen maken :)
5 maanden geleden
Reactie op kinderwens1995
Niet stom bedoeld, maar met dit soort vragen kan je toch beter naar je verl ...
Dat kan je over heel veel topics zeggen haha, vooral de "ben ik zwanger of niet" topics enz enz. Volgens mij gewoon fijn om met elkaar ervaringen uit te wisselen en daarnaast ook tijdens de controles bij verloskundige te bespreken 馃槉
5 maanden geleden
Dat kan je over heel veel topics zeggen haha, vooral de "ben ik zwanger of ...
Ja helemaal eens hoor, alleen soms vraag ik me echt af wat een reactie kan doen. En vaak komen er wisselende verhalen, wat dan alleen maar leidt tot onzekerheid. Maar eens dat ervaringen zeker kunnen helpen 鈽猴笍
5 maanden geleden
Dit was mijn buik met precies 36 weken. Grootte zegt helemaal niks 馃槂