68 Reacties
2 maanden geleden
Hier ook eentje die minimaal 2x in de nacht komt. En dan tussendoor ook nog heel onrustig is… Heeft een week gehad dat het maar 1x was (ik voelde me herboren! 🤣) maar helaas heeft dat niet doorgezet.
Zijn er al mama’s die aan het werk zijn? Is dat een beetje te doen met zo weinig nachtrust? Ik hoef pas in december te beginnen, maar maak me er wel al druk om. Ons eerste kindje is nooit een goede slaper geweest, maar tegen de tijd dat ik weer ging werken, was het nog maar 1 nachtvoeding.
2 maanden geleden
Hier hetzelfde 'probleem', fijn om te lezen dat er nog zoveel anderen zijn! Ik word zo jaloers bij de berichten over doorslapen of maar 1 nachtvoeding. Mijn zoontje ook 12 weken, borstvoeding, elke 1,5 - 4u wakker en vaak vanaf 's ochtends 6u/half 7 constant kreunen uit verveling, hij wilt dan echt uit bed. Ik werk al parttime en doe het toch verassend goed met zo weinig slaap. Ik lig er wel elke avond al rond half 9 in....
2 maanden geleden
Hier ook nog iedere 3 uur snachts, soms 4, soms 2🥴 Probeer wel echt te kijken nu of hij overdag wel genoeg binnenkrijgt. Gevoel dat hij z’n inname een beetje naar de nacht verschoven heeft.. dus wat meer kolven en flesjes gegeven afgelopen dagen, ook de voeding van 20:00, en merkte wel dat hij echt langer sliep daarna.
2 maanden geleden
Gelukkig niet de enige. In een ander topic lees ik berichten van kindjes die van 19 tot 7 doorslapen, word er een beetje jaloers van. Onze 1e was/is ook een slechte slaper en wordt ook nog minimaal 2x per nacht huilend wakker. Als ik pech heb wisselen ze elkaar af, dan heb ik helemaal amper slaap. De jongste komt elke 3 soms 4u voor een voeding. Soms wel vaker/langer wakker maar dan last van scheetjes/boertjes etc
2 maanden geleden
Nee hoor, hier ook! 🙋🏻♀️ wij hebben opeens dit ritme na de eerste vaccinaties. Daarvoor was het 2x keer nacht. Nu zeker om de twee uur, zo niet vaker. Is al 3 weken zo (m’n kindje is 12 weken dus ik ben bang dat dit het nieuwe normaal is) 🫠
2 maanden geleden
Reactie op JantieninKenia
Hier hetzelfde 'probleem', fijn om te lezen dat er nog zoveel anderen zijn! ...
Precies dit heb ik ook! Vanaf 4 uur alleen maar onrustig en kreunen etc! Wel zo enorm fijn om al deze berichten te lezen. We’re not alone 🤣! Ik ga vannacht als ik wel weer kan janken van vermoeidheid denken aan alle moeders die er ook zo bij zitten. We got this!
één maand geleden
Heel fijn allemaal om te lezen dat er meerderen zijn maaaarrrrr..... hoe komen we hier van af xD ik merk dat dit mij overdag wel echt opbreekt! Zou een flesje voor de nacht of halverwege helpen? En zo ja, hoeveel ml dan?
één maand geleden
Dit is mijn 2e kindje, ook bv. Nu 16 weken. Helaas kan je er niet zoveel aan doen denk ik. Rond die 3/4 maanden zijn er gewoon vaak nachten dat ze vaker gaan drinken of inderdaad zo moe en te kort drinken. Kunnen even wat moeilijker weer zelf in slaap vallen, hoort er bij.
Als je weer aan het werk bent kunnen ze ook vaker komen ‘s nachts. Maar elke 2 a 3 uur is gewoon normaal. Zullen ook vast nachten bij zitten dat het vaker, maar die periodes gaan bijna altijd weer over. Je kan proberen even te wachten of je kind echt dorst heeft.
Als je merkt dat hij/zij amper drinkt was het geen dorst.
Ik zou persoonlijk geen flesje kv doen, omdat je daarmee kans loopt dat je melkproductie daalt waardoor ze juist minder tevreden zijn na een voeding. Misschien kan je nog ergens kolven dat je dat geeft.
En zoveel mogelijk je rust pakken/ naar bed als je een momentje kan vinden.
één maand geleden
Reactie op mvws
Onze dochter wordt stipt iedere 4u wakker.
Heeft ze het warm genoeg?
één maand geleden
Heel fijn allemaal om te lezen dat er meerderen zijn maaaarrrrr..... hoe ko ...
Ik heb het meerdere keren geprobeerd om een flesje als “laatste” voeding voor de nacht te geven. Mijn zoontje gaat de nacht in rond 7/8 en maakt dan de langste slaap (4 uur er tussen of soms max 5). Als ik hem daar uit haal voor voeding begint hij opnieuw om de 3 (soms 2uur) te komen. Dus ik ga maar mee in zijn flow. Trouwens de tijd tussen de voedingen zeggen hier niks over de tijd waarop hij daadwerkelijk slaapt 🤪🥲 gisteren 19h laatste voeding sliep pas rond 21h en kwam toen om 23h weer en om 2, 4, 5 en om 7 starten we de dag. 🫠
één maand geleden
Jep! Heb dit zelfs bij CB gevraagd of dit normaal was 😂 Ze is nu 15 weken. Maar is echt normaal tot, hou je vast, een half jaar! In mijn geval zei ik oooh mooi, dan ben ik over de helft 🙃
Hier slaapt ze ook vaak dan bijvoorbeeld van 5 tot 9 ‘s ochtends nog door. Heb ik ook niet echt wat aan als mijn wekker om half 6 gaat.
Ik zit in een appgroep met meiden die allemaal kindjes hebben van rond dezelfde leeftijd en kunstvoeding of borstvoeding maakt echt niet uit qua doorslapen. De ene slaapt met borstvoeding namelijk al door en een ander is overgegaan op kunstvoeding en houdt hetzelfde ritme in de nacht.
Kortom: verstand op 0, 3 keer diep ademhalen en genieten van je kindje die tevreden bij je drinkt midden in de nacht (vannacht ook 4 keer genoten 😉)
één maand geleden
Ja hier ook met bijna 13 weken. Hij krijgt het afgekolfd in de fles en het maakt niet uit of we er iets meer melk in doen. Hij komt dag en nacht om de 2,5 uur. 😅
één maand geleden
Heel fijn allemaal om te lezen dat er meerderen zijn maaaarrrrr..... hoe ko ...
Erbij neerleggen.. het gaat echt voorbij. Mijn dochter ging na 18 maanden uit het niets doorslapen. ☺️