17 Reacties

3 maanden geleden

Ik heb het ook gedaan in mijn zwangerschap. Nu kolven zegt helaas niks over je productie straks en je kan ook geen borstontsteking krijgen als je nu zou stoppen

3 maanden geleden

Prenataal kolven staat volledig los van kolven na de bevalling. De echte borstvoeding komt pas na dag of 3-4 op gang 😘

3 maanden geleden

Hoi, Ik heb geprobeerd met de hand te kolven maar is mij helaas nog niet gelukt. Gouden tips zijn welkom :)

3 maanden geleden

T zegt idd niks over na de bevalling Hier wel het geluk gehad, met 37w begonnen met kolven, afgelopen dinsdag met 40+1 bevallen en mn productie is wel echt super! Vanaf de geboorte gelijk 🙏🏻

3 maanden geleden

Reactie op Pattyyyy

Hoi, Ik heb geprobeerd met de hand te kolven maar is mij helaas nog niet ge ...
Ik merk wel af en toe een paar druppeltjes op, maar af kolven (met de hand) lukt me inderdaad ook nog niet. Zou ook graag al een klein voorraadje willen.

3 maanden geleden

Je hebt al een mooi voorraadje! Ik ben er mee begonnen voor het naar bed gaan, maar meer dan een paar druppels is het tot nu toe niet geworden en daardoor eerlijk gezegd ook niet zo motiverend om door te gaan. Misschien is tijdstip niet handig, moe en partner die dan ook naar bed komt en dus wat afleidt of het komt gewoon nog niet. Heb ook nog geen last gehad van enige lekkage, misschien is het anders en makkelijker als je dat wel hebt.

3 maanden geleden

Het is heel fijn om een voorraadje te hebben. Mijn dochter had bijvoeding nodig en dit kon ik door mijn voorraadje in de vriezer met moedermelk geven. Mijn productie was ook na de bevalling meteen goed op gang, maar dat is geloof ik geen garantie.

3 maanden geleden

Met de hand kolven lukt mij niet. Heb nu wel een handkolf alvast aangeschaft. Iemand die de handkolf gebruikt? Of mag het alleen met de hand…

3 maanden geleden

Met de hand kolven lukt mij niet. Heb nu wel een handkolf alvast aangeschaf ...
Mij is alleen geadviseerd met de hand en zie dit advies ook in folders van ziekenhuizen en info van lactatiekundige terug komen.

3 maanden geleden

Met de hand kolven lukt mij niet. Heb nu wel een handkolf alvast aangeschaf ...
Beste is met de hand wel, staan veel filmpjes over online, met kolf word afgeraden vooral ook omdat colostrum erg plakkerig is en dus niet goed met een kolf wil doordat t overal aan plakt

3 maanden geleden

Reactie op itisme01

Beste is met de hand wel, staan veel filmpjes over online, met kolf word af ...
Ja ik las online ook alleen met de hand kolven maar sommige gebruiken dan ook de term ‘hand kolf’ dus raakte er van in de war 😆.

3 maanden geleden

Hoe lang duurt het voordat je echt iets krijgt om op te vangen en hoe vaak kolf je dan, 2-3x per dag? Of komt het bij sommige dames ook nauwelijks op gang. Hier alleen nog maar ee paar druppels gesignaleerd.

3 maanden geleden

Bij m’n vorige zws ook zo’n mooie voorraad gehad, helaas heb ik nu met wk 39 nog amper iets als ik met de hand kolf… jammer!

3 maanden geleden

Ik had nauwelijks opbrengst bij met de hand kolven en geef nu met groot gemak borstvoeding, heb veel productie! Dus laat je niet gek maken als het nog niet lukt.

3 maanden geleden

Reactie op kinderwens1995

Ik had nauwelijks opbrengst bij met de hand kolven en geef nu met groot gem ...
Dank je wel, ik denk ook ik probeer het gewoon, maar zou het fijn idee vinden als ik iets meer dan 3 druppels achter de hand heb😉 En moet ook zeggen dat als er niets komt het ook niet zo motiverend werkt om het 2x PD 10-15 min te proberen. Probeer dan maar te vertrouwen dat m'n hormonen z'n werk zullen doen als het kindje geboren is.

3 maanden geleden

Ik had geen druppel tijdens mijn zwangerschap en geef nu al 2 weken borstvoeding en heb genoeg productie.

3 maanden geleden

Borstvoeding komt op gang na geboorte van de placenta. Teddy Roorda post op Instagram de laatste weken veel info over prenataal kolven