17 Reacties
3 maanden geleden
Ik heb het ook gedaan in mijn zwangerschap. Nu kolven zegt helaas niks over je productie straks en je kan ook geen borstontsteking krijgen als je nu zou stoppen
3 maanden geleden
Prenataal kolven staat volledig los van kolven na de bevalling. De echte borstvoeding komt pas na dag of 3-4 op gang 😘
3 maanden geleden
Je hebt al een mooi voorraadje! Ik ben er mee begonnen voor het naar bed gaan, maar meer dan een paar druppels is het tot nu toe niet geworden en daardoor eerlijk gezegd ook niet zo motiverend om door te gaan.
Misschien is tijdstip niet handig, moe en partner die dan ook naar bed komt en dus wat afleidt of het komt gewoon nog niet. Heb ook nog geen last gehad van enige lekkage, misschien is het anders en makkelijker als je dat wel hebt.
3 maanden geleden
Met de hand kolven lukt mij niet. Heb nu wel een handkolf alvast aangeschaft. Iemand die de handkolf gebruikt? Of mag het alleen met de hand…
3 maanden geleden
Reactie op itisme01
Beste is met de hand wel, staan veel filmpjes over online, met kolf word af ...
Ja ik las online ook alleen met de hand kolven maar sommige gebruiken dan ook de term ‘hand kolf’ dus raakte er van in de war 😆.
3 maanden geleden
Ik had nauwelijks opbrengst bij met de hand kolven en geef nu met groot gemak borstvoeding, heb veel productie! Dus laat je niet gek maken als het nog niet lukt.
3 maanden geleden
Reactie op kinderwens1995
Ik had nauwelijks opbrengst bij met de hand kolven en geef nu met groot gem ...
Dank je wel, ik denk ook ik probeer het gewoon, maar zou het fijn idee vinden als ik iets meer dan 3 druppels achter de hand heb😉
En moet ook zeggen dat als er niets komt het ook niet zo motiverend werkt om het 2x PD 10-15 min te proberen. Probeer dan maar te vertrouwen dat m'n hormonen z'n werk zullen doen als het kindje geboren is.
3 maanden geleden
Borstvoeding komt op gang na geboorte van de placenta. Teddy Roorda post op Instagram de laatste weken veel info over prenataal kolven