29 Reacties

3 maanden geleden

Ik ben vanmorgen bevallen. Bij mijn vorige bevalling kwam mijn placenta niet vanzelf en duurde de inleiding 32 uur. Vanmorgen ben ik bevallen in 2,5 uur en kwam de placenta binnen 10 minuten. Dus ik kan zeggen dat dit wel degelijk verschil maakt!!!

3 maanden geleden

Beide keren bleven ze lekker zitten tot minimaal 41 weken😂 maar dat maakt het niet minder goed voor je! Zou het vooral lekker blijven drinken voor de voordelen die het heeft maar vooral niet teveel op hopen. Hier heeft strippen geholpen na 41 weken!

3 maanden geleden

Ik heb trouw thee gedronken, dadels iets minder trouw want die kwamen mijn neus uit. Bevalling duurde 7,5 uur met pers fase van 13 minuten. Placenta kwam vanzelf. Niet eerder bevallen dus kan het niet vergelijken, maar vond het een hele fijne bevalling!

3 maanden geleden

Mijn bevalling was net als bij meisjeonbekend1995 nu een stuk korter dan van de eerste. Daarnaast veel minder bloed verloren tijdens de bevalling en ook daarna geen stolsels oid. Vanaf 2 weken pp alleen nog dat ik soms wat afveeg, maar ook dat ik dagen achter elkaar niks heb.. Dus bij een volgende zwangerschap ga ik weer aan de dadels en frambozenbladthee :)

3 maanden geleden

Ik ben bevallen met 40+6 na een zeer vlotte en goed te handelen ontsluitingsfase (wel met TENS) maar doordat mn placenta vast zat wel 1,5 liter bloed verloren. Mn baarmoeder is nu na dag 6 weer mooi samengetrokken maar of dat door de frambozenblad of de medicatie komt geen idee 🤗

3 maanden geleden

Ik heb het beide zwangerschappen gedaan en kan dus niet echt vergelijken. Wel 2x een hele vlotte bevalling (eerste 4,5 uur en de tweede 1 uur en 3 kwartier). Na de eerste bevalling minimaal bloedverlies gehad en na de tweede helaas iets meer dan een liter omdat de placenta niet los kwam.

3 maanden geleden

Dat zijn toch hoopvolle berichten! Je weet nooit hoe het loopt, maar ik hoop dat ik gauw ook zo’n vlotte bevalling mag meemaken. 💪🏼

3 maanden geleden

Alleen ervaring met frambozenbladthee en vrouwenmantelthee. Maar twee hele vlotte bevallingen en minimaal bloedverlies daarna. Inmiddels 4 dagen geleden bevallen en vloeien is al bijna over. Geen idee hoe het anders zou zijn, maar het wordt er iig niet slechter van door het te drinken!

3 maanden geleden

Uiteraard geen idee of het heeft gewerkt, maar ik heb frambozenbladthee gedronken ter voorbereiding op een geplande keizersnede vanwege een laagliggende placenta. Daarbij werd dus veel bloedverlies verwacht. Echter ben ik veel minder bloed verloren dan de gynaecoloog verwacht had.

3 maanden geleden

Ik heb de thee ook gedronken. Had een vlotte bevalling van 5 uur. Wel 2,3 liter bloed verloren doordat de placenta niet loskwam.

3 maanden geleden

Ik heb Frambozenbladthee gedronken vanaf week 32 2/4 kopjes per dag en soms dadels 6 of 3 per dag , mijn herstel was best snel ik ben 12 dagen geleden bevallen en ben geknipt en gehecht ( de navelstreng zat voor het hoofdje dus me kind kon er niet langs uiteindelijk met een vacuüm pomp )

3 maanden geleden

Ik dronk vanaf week 38 frambozenbladthee. Mijn bevalling duurde 3 uurtjes en 6 minuten dus dat was super fijn, alleen was het mijn tweede dus geen idee of het daadwerkelijk door de thee komt. Wel ben ik 750 ml bloed verloren dus dat was aan de hoge kant.. volgens de thee zou je maar “minimaal” bloed verliezen, maar misschien dat het ook niet “effectief” werkte omdat ik het pas met 38 weken dronk en beviel met 39+6. Wat betreft de weeën heeft het zeker geholpen. Ik wil niet zeggen dat het pijnloos was, maar het was goed te doen. Ik dacht zelfs “als dit het is qua pijn dan moet het zeker goed komen” en ja hoor want het lukte goed zonder pijnstilling en ik vond de pijn meevallen vergeleken met mijn eerste bevalling 🤍

3 maanden geleden

Hier totaal niet geholpen eigelijk, bij de eerste in 3 uur en 15 min bevallen met 200 ml bloedverlies zonder thee oid De tweede bevallen in 2 uur en 50 minuten met 3 liter bloedverlies, na trouw thee drinken 🫠

3 maanden geleden

Ik had al ontsluiting toen ze de ballon wilde plaatsen die heeft echt het laatste zetje gegeven. Verder geen inleiding nodig gehad want binnen 8 uur had ik volledige ontsluiting zonder weeen opwekkers heeft voor mij dus wel geholpen

3 maanden geleden

Elke dag 6 dadels gegeten en liters frambozenbladthee gedronken. Uiteindelijk bevallen met 40+6 na een bevalling van 32 uur en uiteindelijk vacuümpomp 😅

3 maanden geleden

Geen dadels gegeten (heel veel suiker en calorieën) of thee gedronken (ook niet wetenschappelijk bewezen). Bij ballon plaatsing had ik al 3cm ontsluiting en maar 200ml bloed verloren bij de bevalling.

3 maanden geleden

Bij beide zwangerschappen veel frambozenblad thee gedronken. Had sterke weeën en goede bevallingen, maar wel veel bloedverlies dus daar hielp het niet voor.

3 maanden geleden

Beide vanaf 36 weken genomen. Ik had een snelle bevalling (uitgerekende dag braken mn vliezen om 23:30 en 7:12 is Yara geboren) maar wel 650 ml bloedverlies.

3 maanden geleden

Vanaf week 34 consequent frambozenbladthee en dadels gedronken. Kleine man is tot 41 weken blijven zitten en moest ingeleid worden. Echter heeft de totale bevalling van eerste wee maar 3 uur geduurd. Bloeden is minimaal geweest en vloeien na 2 weken ook helemaal gestopt. Of het hieraan heeft gelegen zullen we nooit weten, maar het is het proberen waard geweest!

2 maanden geleden

2e zwangerschap nu frambozenbladthee en vrouwenmantelthee gedronken. Ze zijn beiden wel lang blijven zitten 41+5 en 41+3. Uiteindelijk wel spontaan gekomen met bij beide keren krachtige weeën, korte uitdrijvingsfase en ook heel weinig bloedverlies tijdens bevalling. Nu na de bevalling wederom weinig bloedverlies. Of het aan de thee ligt of gewoon aan mij, geen idee.