21 Reacties

3 maanden geleden

Ik heb ook een dochtertje van 2 weken oud en merkte dat ze toch niet vol genoeg raakte aan de borst wil zij ook niet meer en bij het eerste flesje begonnen we met 60 ml nou inmiddels drinkt zei tussen de 100 - 125 ml het consultatiebureau gaf ook aan als ik merk dat ze meer wil mag ze het best hebben voor haar voeding geef ik ook een aantal druppels Infacol en dit werkt heel goed voor me dochtertje ze is daarna ook lekker rustig

3 maanden geleden

Misschien een andere speen op de fles? De Kraamzorg vertelde mij dat als de kleine te snel de fles leeg drinkt dat zij/hij niet verzadigd is. Ik hoop dat het snel beter gaat voor jullie! 🙂

3 maanden geleden

Reactie op kayleiighhx

Misschien een andere speen op de fles? De Kraamzorg vertelde mij dat als de ...
Ik voed har al therapeutisch en met ene prematuur speen. Hierdoor doet ze er inderdaad wel wat langer over, maar niet lang genoeg..

3 maanden geleden

Reactie op Darnell Laureen

Ik heb ook een dochtertje van 2 weken oud en merkte dat ze toch niet vol ge ...
Ik geef haar dus gemiddeld 90 ML. Maar de een zegt dat dit teveel is de anders zegt dat het allemaal kan en mag omdat het moedermelk is. Het is zo verwarrend. Inflacol gebruik ik nu ook sinds gisteren. Hoop dat dat helpt!

3 maanden geleden

Reactie op kayleiighhx

Misschien een andere speen op de fles? De Kraamzorg vertelde mij dat als de ...
Dankjewel 💕

3 maanden geleden

Reactie op sirinsm

Ik geef haar dus gemiddeld 90 ML. Maar de een zegt dat dit teveel is de and ...
Ja het is inderdaad ook heel verwarrend overal word iets anders gezegt , dus ik probeer te kijken naar wat werkt voor haar elk kindje is natuurlijk anders. maar ik hoop dat je snel een oplossing hebt en dat het wat beter gaat💕

3 maanden geleden

Reactie op Darnell Laureen

Ja het is inderdaad ook heel verwarrend overal word iets anders gezegt , d ...
Dankjewel 🥹

3 maanden geleden

Hoezo kan het geen honger zijn lieve mama? Misschien zit ze in een groei spurt of iets.. hier een zoontje van 18 dagen, geven we per keer 120 ML. Soms drinkt hij het wel op en soms niet. Ik heb ook begrepen dat moedermelk in het begin nog heel licht verteerbaar is voor de baby's en het daarom kan zijn dat ze niet goed verzadigd zijn. Hoe langer je bv geeft hoe beter het op elkaar afgestemd raakt heb ik begrepen..

3 maanden geleden

6 minuten is wel erg snel, denk dat ze dan wel buikpijn heeft misschien. Meestal is rond deze leeftijd minimaal 15 min en max 30. Ik zou een pauze tussen door inlassen met een boertje. Denk dat de melk te snel gaat, misschien een P speen gebruiken? (Prematuur gaat slomer dan speen 1 die voor vanaf 0+ is bedoelt)

3 maanden geleden

Reactie op Wallflower

6 minuten is wel erg snel, denk dat ze dan wel buikpijn heeft misschien. Me ...
Die hebben we dus al! En ik voed haar therapeutisch. Vul het tuitje ook niet helemaal. Ik kan het max rekken tot 9-10 minuten. Maar ik geloof dat dat ook nog steeds te snel is.

3 maanden geleden

Reactie op Popje1607

Hoezo kan het geen honger zijn lieve mama? Misschien zit ze in een groei sp ...
Omdat ze echt ene volle fles krijgt. Zelfs wanneer ik haar 100-110 ml geef, doet ze hetzelfde. Ze drinkt voor mijn gevoel veel te snel. Ik wil haar ook niet overvoeden :(

3 maanden geleden

En tussendoor een luiertje verschonen ? Zou dat helpen?

3 maanden geleden

Reactie op Popje1607

En tussendoor een luiertje verschonen ? Zou dat helpen?
Misschien wel een goed idee. Ik ga dat eens proberen thanks!!

3 maanden geleden

Ik heb begrepen dat overvoeden eigenlijk niet kan omdat ze het dan vanzelf terug geven of de speen uit mondje duwen

3 maanden geleden

Reactie op sirinsm

Die hebben we dus al! En ik voed haar therapeutisch. Vul het tuitje ook nie ...
Welk merk fles heb je?

3 maanden geleden

Krampjes kenmerken zich door veel onrust, ontroostbaar, vuistjes met duimpjes in het vuistje en trappelen met de beentjes. Buikje voel dat ook helemaal gespannen. Je kindje drinkt inderdaad (te) snel, waardoor ze buikkrampjes krijgen. Ik lees ook in de reactie dat je het tuitje van de fles niet helemaal vol doet, maar dit zorgt ook voor krampjes, want dan zuigen ze lucht mee. Ik zou je dochtertje tussendoor omhoog houden voor een boertje. Als je merkt dat het toch krampjes zijn, kan je haar buikje masseren in de richting van de klok mee of fietsbewegingen maken met de beentjes. Zo activeer je de darmpjes, daardoor ze kan ontspannen

3 maanden geleden

Reactie op Wallflower

Welk merk fles heb je?
Dr brown, ik heb zowel de brede al smalle fles geprobeerd

3 maanden geleden

Reactie op sirinsm

Bij ons dronk hij met dr brown ook erg snel, fles drupte ook en gaf melk terug. Philips avent fles geprobeerd (met groene 'lepel' erin) en gaat veel beter! Mogelijk dat nog een idee? En wij doen inderdaad ook vaak eerst een halve fles, luier, rest vd fles.

3 maanden geleden

Jaaa dit zijn overduidelijk krampjes. Mijn baby heeft dat ook. Ze drinkt veel te snel waardoor ik daarna een ontroostbare baby heb. Je hoort haar maag/darmen dan ook flink tekeer gaan.

3 maanden geleden

Reactie op sirinsm

Belangrijker, welke speen gebruik je? Als je maat 1 gebruikt kan je misschien terug naar prematuur, daar zit kleiner gaatje in en drinkt dus langzamer