15 Reacties

2 maanden geleden

Wij hebben precies hetzelfde probleem gehad. Onze zoon slaapt nu in een slaapzak van de Hema met afneembare mouwen. We hebben nu een wat dunnere, en als het kouder wordt dan kopen we een wat dikkere. Niet duur en goede kwaliteit. Ze hebben altijd ook wel wat in de sale hangen en ze zien er zo leuk uit🥰 Je kan er ook best even mee vooruit, ze zijn niet in 1 maat maar in meerdere te dragen bijvoorbeeld 50 tot 62

2 maanden geleden

Ik lees even mee! Onze meid doet precies hetzelfde en is ook 4 weken oud.

2 maanden geleden

Reactie op veerDhyána

Wij hebben precies hetzelfde probleem gehad. Onze zoon slaapt nu in een sla ...
Ik had al even online bij HEMA gekeken inderdaad, maar twijfelde of de slaapzak voor maat 50 wel goed aansluit, dat ze er Zegmaar niet kan “inzakken”. Is dat het geval?

2 maanden geleden

Hier ook HEMA maat 50 tot 62. Ik heb gekeken en het hoofdje van onze baby kan er niet door heen. Ik zou dit wel altijd even checken voor de zekerheid 😉

2 maanden geleden

Reactie op Prullie89

Hier ook HEMA maat 50 tot 62. Ik heb gekeken en het hoofdje van onze baby k ...
Ja dat doen we zeker! Morgen maar eens fysiek bij de HEMA kijken met haar erbij. Dan kan ik het vast beter inschatten 😉☺️

2 maanden geleden

Reactie op MD999

Ik had al even online bij HEMA gekeken inderdaad, maar twijfelde of de slaa ...
Bij ons kan het hoofdje niet door de opening

2 maanden geleden

Ik blijf voorstander van de puckababy. Oudste zoon sliep er super goed in en de baby nu ook! Soms even protest bij het er in leggen, maar merk gewoon dat ze daarna langer en dieper slapen. Op Vinted kan je ze tweedehands kopen. Heb er een voor 10 euro gekocht ;)

2 maanden geleden

De puckababy is wel duur in aanschaf, maar dat haal je er ook zo weer uit! De ‘Newborn’ slaapzak is bijvoorbeeld van 0-6 maanden. De andere slaapzakken moet je vaak verschillende maten van kopen door de groei, waardoor je het uiteindelijk ook kwijt ben. Op marktplaats en Vinted zijn ze ook echt wel voor leuke prijzen te vinden! Ik vind het het zeker waard. Ik heb die van 0.5 TOG. Als je daar de mouwen vanaf ritst is die 0.25TOG. Als het kouder is kan je het opbouwen met lange rompers en slaappakjes of eventueel een lakentje/dekentje. TOG toevoegen is makkelijker, want het van een slaapzak afhalen kan niet. :) We hebben ook geen winter baby’s dus de katoenen vind ik helemaal prima!

2 maanden geleden

Reactie op MD999

Ik had al even online bij HEMA gekeken inderdaad, maar twijfelde of de slaa ...
Ik gebruik ook altijd Hema slaapzakken bij de oudste. Ideaal met afritsbare mouw en niet te duur.

2 maanden geleden

We zijn bij de HEMA geweest, maar hebben momenteel alleen weer de 4 seizoenen en winterslaapzakken. Die zijn voor nu te warm, haar kamer is vrij warm.. puckababy gezien en hier gaat haar hoofd nog doorheen, ze is er nog te klein voor. Nu geslaagd bij de Prenatal slaapzakje 0.5 tog in maat 56/62, die zit goed!

2 maanden geleden

Meyco heeft fijne. Heb een zomer zak via bol.com gekocht en toevallig op vinted een dikkere gevonden

2 maanden geleden

Puckababy is zeker de moeite waard! Mijn dochtertje met maatje 44 past er zelfs goed in! En ze staan zo enorm veel op Vinted!

2 maanden geleden

Wij zijn fan van Fedde en Kees slaapzakken. Vooral icm het nunki lakentje. Bij het slaapzakje kan je (als je wilt) de mouwen vastritsen aan het lijfje. Het lakentje zorgt voor een diepe druk, waardoor ze rustig worden

2 maanden geleden

Wij hebben diversen geprobeert: Hema, C&A, H&M, Prenatal.. deden allemaal wat ze moesten doen. Kocht ze vooral via Vinted, helemaal de varianten die ook mee moesten naar de opvang. Vaak prima opties te vinden voor een fractie van de prijs.

2 maanden geleden

Ik vind de hydrofiele slaapzakjes van Jollein heel fijn. Lekker luchtig met de warmere dagen