31 Reacties

10 maanden geleden

Heel herkenbaar. Bij mijn 1e zwangerschap is het een prenatale depressie geworden. Bij 2 en 3 voelde ik me down maar kon er beter mee omgaan. Nu is het weer helemaal shit. Nergens zin in, geen zin om te sporten terwijl ik dat normaal prachtig vind. Ik wil vooral slapen en slechte series kijken op de bank. Ik heb ook weinig zin om mensen te vertellen dat ik zwanger ben (ik draag wat grotere truien nu) en als iemand helemaal blij word zeg ik steeds 'eerst maar eens kijken of het goed gaat'. Ik hoop dat het nog verbetert en dat ik toch kan genieten van de laatste zwangerschap. Ik vind het wel zwaar om me zo te voelen. Laatst 1 dag zonder symptomen en toen voelde ik hoe slecht ik me voelde.

10 maanden geleden

Reactie op cabo93

Oh ik herken het ook echt! Ik herken mezelf ook niet. Ik heb precies ook zo ...
Fijn dat ik niet de enige ben! Ik handel het ook niet helemaal dat iedereen blij reageert. En als we het iemand vertellen wil ik het liefst er niet bij zijn

10 maanden geleden

Helaas ook herkenbaar. Ik voel me ook somber en wat vlak. Terwijl ik normaal van nature vrolijk ben en veel meer positieve energie heb. Voel me nu meer een schim van mezelf en mis de oude ik. Moet wel zeggen dat ik altijd wel last heb van de winter. Zeker nu het zo kort licht is en veel regent. Wel fijn om te horen dat ik niet de enige ben 😊

10 maanden geleden

Reactie op Koekoeksklok

Heel herkenbaar. Bij mijn 1e zwangerschap is het een prenatale depressie ge ...
Precies dat! Ik vind het ook onnodig om het iedereen te vertellen. Geen blijheid niks! Ook geen zin om met vrienden af te spreken etc. Verschrikkelijk.

10 maanden geleden

Het is trouwens mijn 4de zwangerschap. En het ging bij alle 3 (die dus al geboren zijn) over met 16 weken. Om toch nog een beetje hoop hier te strooien 🙈

10 maanden geleden

Precies hetzelfde hier en heb het sinds 6 weken (ben nu 8 weken). Normaal sport ik 3 soms 4 keer in de week, maar sporten zit er al derde week niet niet. Ik spreek met niemand af en ben ook niet naar avond kerst evenement op werk gegaan…. Alles wat ik wil is op de bank liggen en vroeg naar bed gaan 😅. De komende weekenden zijn echt vol gepland en ik kijk er zooooo tegenop! Ik werk 40 uur en heb ook geen vrij genomen in de komende weken. Ik hoop dat ik mijn energie een beetje terugkrijg 🥲

10 maanden geleden

Reactie op csj1405

Fijn dat ik niet de enige ben! Ik handel het ook niet helemaal dat iedereen ...
Ja zo gek! Ik ben echt blij dat ik niet de enige ben.

10 maanden geleden

Zo herkenbaar. Ik voel me zo moe en futloos, gewoon helemaal uitgeput no matter hoeveel ik slaap of rust neem. Ik ben mezelf echt helemaal niet meer. Dat maakt me ergens heel onzeker voor wanneer de baby er is. Hopelijk krijg ik dan na verloop van tijd weer mijn oude energie terug.

10 maanden geleden

Ik ben ook heel moe, down, emotioneel en voel me ook echt slap. Zal ook wel te maken hebben met dat mijn eetlust echt 0 is. Hoe doen jullie dat met werk? Ik vind het echt lastig iets gedaan te krijgen.

10 maanden geleden

Reactie op Miepfer

Ik ben ook heel moe, down, emotioneel en voel me ook echt slap. Zal ook wel ...
Ik ook hoor. Ik heb het vanmorgen tegen mijn bazin gezegd. Ze reageerde heel enthousiast mar gaf wel aan dat ze al iets gemerkt had. Ik ben nog maar 8 weken dus hoop dat ik geen fout heb gemaakt door het haar te zeggen, maar ik voelde me een beetje verplicht. Ik krijg het opnieuw niet van me af gezet... Gelukkig is het bijna weekend want ik kan echt niet meer...