15 Reacties
4 maanden geleden
Wij zijn begonnen met Philips avent natural en uiteindelijk door de hoeveelheid krampjes overgestapt op dr brown. Geen ervaring met de anti colic die jij noemt helaas, maar over dr brown wel heel tevreden. Je kunt altijd beginnen met de Philips en kijken hoe dat gaat, ik denk dat je zelf een beetje moet uitvogelen wat fijn is voor jouw kindje
4 maanden geleden
Wij hebben Difrax maar t wil echt nog niet zeggen dat je kindje t accepteert 😉
Maud vond Difrax geweldig de Philips oke en dr brown weigerde ze in alle vormen en maten
Ik zou niet te veel gaan inslaan want straks werken beide niet haha
Sowieso merkte wij geen verschil van krampjes met de normale Philip Avent en de anti colic.... Want krampjes worden niet alleen veroorzaakt door lucht (gewoon de fles niet schudden maar roeren dan heb je amper lucht in de fles) maar ook door voeding. Darmen zijn nog niet volledig ontwikkeld en moeten gewoon wennen aan de voeding.
Met borstvoeding had Maud net zo veel last van krampjes als met flesvoeding 😂
4 maanden geleden
Beiden gebruikt bij de eerste. Ik vond de Avent zelf niet prettig in gebruik. Stroomde te snel en hij verslikte zich daardoor. Had al de kleinste maat speen. Had de set gekregen van vriendin met flesweigeraar. De Brown uiteindelijk zelf gehaald.
Dit verschilt natuurlijk per kindje en misschien ook per soort voeding. Ik gaf gekolfde BV, hij pakte de borst niet.
Nu nog de de Brown glazen flessen in huis voor de tweede. Ook even afwachten of zij wel borst pakt en ook of ze deze fles accepteert. Anders even verder speuren naar andere fles.
4 maanden geleden
Wij zijn begonnen met de Avent flessen, speen 1, maar ze moest zo hard werken dat het haar helemaal uitputte. We zijn toen overgestapt op Dr Brown en nu drinkt ze zoveel beter! Bij de oudste hebben we ook Avent gehad, maar dan het 'oude systeem' en daar kreeg ze wat meer krampjes van. Het is ook per kind verschillend. Ik zou voor nu kijken hoe je kindje reageert op de Avent en dan kun je altijd nog overstappen als het niet bevalt
4 maanden geleden
Het is echt afhankelijk van je kindje. En daarnaast een deel persoonlijke mening.
Wij zijn bij de oudste begonnen met Difrax. Deze ligt lekker in de hand en stond/staat bovenaan tegen darmkrampjes. Na een tijdje steeds ruzie met de fles. Hij zoog vacuüm. Dus overgestapt op dr. Brown met de Difrax speen. Dit werkte super goed.
Nu gaan we eerst wel weer de Difrax gebruiken en stappen daarna waarschijnlijk weer over mer Difrax speen. Maar wilde niet direct nieuwe flessen kopen. De Difrax flessen zijn zo kort gebruikt dat we alleen nieuwe spenen hebben gehaald en de flessen gewoon weer gebruiken.
4 maanden geleden
Hier de normale avent, nooit problemen gehad. Wat ik doe/deed is pro biotica nemen vanaf week 36 en misschien heeft dat bij mijn dochter gewoon gewerkt tegen krampjes. Die heeft nooit ergens last van gehad!
4 maanden geleden
Wij gebruiken voor onze dochter nu al 2.5 jaar de glazen flessen van Avent classic zonder anti colic iets. Ze had krampjes, maar wij hadden zelf de instructies niet gelezen (gebruikte zelf al jaren die flessen op de opvang en nooit geweten dat er een ventielsysteem in zat), daarna ging t beter. We hebben ook difrax geprobeerd, maar daar kreeg ze veel meer kramp van.
Iemand vertelde ons ook dat als ze krampjes hebben (gewoon vanwege het wennen aan voeding en werken van de darmpjes, zoals MituEvo zegt), dat ze rond 8 weken een piek hebben. Dat was ook écht zo en daarna was het heel snel over!
Voor de kleine man dus wat extra bij gehaald van de glazen flessen en kleinere speentjes (die in de tussentijd zijn vernieuwd) en ik gebruik nu probiotica. We gaan het zien.
De ervaringen van anderen zeggen helaas niets over je eigen ervaring. Het ene kindje heeft meer kramp dan de ander en er zijn zat baby's die dus ook van bv kramp krijgen 😬
4 maanden geleden
Avent anti colic gebruikt en ik was ermee tevreden. Omdat ik dr brown niet heb gebruikt weet ik niet dat avent beter is dan dr brown. Misschien kan je dan avent eerst proberen. Als je niet tevreden bent kan je altijd overstappen naar een andere fles.
4 maanden geleden
Begonnen met difrax en niet veel later overgegaan op dr browns ivm betere luchtregeling (vinden wij) met een difrax speen.
Ik heb echt alle flessen geprobeerd en vind de difrax en dr browns het beste.
4 maanden geleden
Wat ik vooral heb geleerd is dat je het vantevoren niet weet. Begin met Philips, werkt het niet voor je kleintje dan koop je één Dr Brown fles om te kijken of dat beter werkt. Wij kwamen zo bij Difrax uit bij de oudste en onze jongste, nu 4 dagen oud, doet het tot nu toe ook heel goed met Difrax.
4 maanden geleden
Altijd mn zinnen gezet op Dr brown. Had zelf ook andere flesjes gehad maar die nooit gebruikt.
Bij onze dochter altijd dr brown gebruikt en nog nooit ontevreden geweest. Je kan ze zowel met als zonder het tussenstuk gebruiken.
En het maakt ook echt geen bal uit of je de brede of smalle flessen kiest.
Andere flessen zullen ook vast hun goeie kanten hebben 😊 doe waar je je goed bij voelt.
4 maanden geleden
Ik zou gewoon beginnen met die Avent die je hebt gekregen en als de baby niet lekker drinkt of veel kramp heeft kan je altijd even testen met een flesje van dr Brown of dat dan beter is op dat moment.