24 Reacties
3 maanden geleden
Hey hey, wij hebben deze. Hij is niet zo absurd duur en werk super. Is vanaf de geboorte gelijk te gebruiken(dus wanneer de kleine zijn hoofdje nog niet zelf kan hoog houden is hij al te gebruiken.)
https://www.amazon.nl/gp/aw/d/B0D46Z26LM?psc=1&ref=ppx_pop_mob_b_asin_title
3 maanden geleden
Reactie op Nijntje Zoomer
Hey hey, wij hebben deze. Hij is niet zo absurd duur en werk super. Is vana ...
.
3 maanden geleden
Ik heb meerdere draagzakken en doeken geprobeerd. En de meesten zijn zoals de foto hier gepost maar ik vond ze zelf echt verschrikkelijk voor m’n rug, onhandig en niet makkelijk om aan te doen.
Nu heb ik op Vinted de Stokke 3 in 1 carrier gekocht (er staan er een hoop op voor maximaal 35 euro), en die raad ik echt aan! Het is een stevig harnas die niet trekt aan je rug en je je kindje er alleen maar in hoeft te doen ipv nog een deel om moet doen of iets dergelijks. Het is een ouder model volgens mij maar echt, die is voor mij een verademing want door het systeem en harnas word het gewicht zo fijn verdeeld!
Had deze echt de eerste keer al willen hebben als ik dit geweten had hahaha.
3 maanden geleden
Wij hebben de Artipoppe, verschikkelijk duur maar is me iedere cent waard geweest. Ik heb mijn eerste dochter er tussen 5-11 weken dagelijks in gedragen (sliep nergens anders) en vervolgens tot ze 1,5 was gebruikt. Bijvoorbeeld op vakanties reizen etc. Ik zweeeeeer bij dat ding!
3 maanden geleden
Pas op met dit soort kant en klare draagzakken want veel zijn helemaal niet ergonomisch verantwoord voor de baby (zoals die hier op het plaatje!) de beentjes bungelen naar beneden wat heel slecht is voor de heupjes. De beentjes zouden altijd in een M vorm in de doek/zak moeten zitten! Zeker als je ze vanaf newborn al erin doet 🥺
3 maanden geleden
Ik heb een bykay tiny click carrier en vind deze zo handig in gebruik. De buikband kan je nog een keer omslaan, zodat je kleintje niet te diep in de zak zit en met een paar klikken zit hij vast.
Gisteren binnen gehad en gelijk heel de middag gebruik van gemaakt.
Ik heb ook een draagdoek van Bykay, maar dat knopen heb ik toch niet niet helemaal onder de knie, waardoor ik het te lang vind duren voordat die echt lekker zit
3 maanden geleden
Hey! Ik heb een Artipoppe. Die kost wat, maar dan heb je ook wat. Ik heb al verschillende draagzakken gehad, maar deze is by far het fijnst voor mij en mijn zoon. En Artipoppe is ook zo’n populair merk dat je hem voor een goede prijs weer kan verkopen. Voor mijn dochter had ik de Free to Grow van Tula. Die is goedkoper, maar ook zeker een goede draagzak. By Kay had ik ook, maar die vond ik echt het minst fijn.
Hopelijk heb je hier wat aan 😊
3 maanden geleden
Ik heb toen ik net zwanger was een draagconsult gehad bij een draagconsulent en toen kwam ik op een Kokadi flip baby uit. Hele fijne draagzak
3 maanden geleden
Reactie op MOC91
Hey! Ik heb een Artipoppe. Die kost wat, maar dan heb je ook wat. Ik heb al ...
Zit een kleine baby daar goed in? Ik lees overal dat ze iets groter moeten zijn en dat het niet echt geschikt is voor een pasgeboren baby
3 maanden geleden
Wij hebben de tula free to grow, die vonden wij fijn. En hopelijk kunnen we die over een paar weken weer gebruiken, als ik een beetje hersteld ben van de keizersnede :) nu al weer zin in het lekkere geknuffel
3 maanden geleden
Ik heb er 2. De ergobaby 360 en een ilmaha. De laatste is een soort kruising tussen een draakzak en een doek en is heel fijn verstelbaar voor de aller kleinsten! Ook heel tevreden over de ergobaby, die heb ik bij m'n oudste veel gebruikt, maar wel vanaf het moment dat hij wat ouder was (ik gok rond de 3 maanden).
3 maanden geleden
Reactie op Koekoeksklok
Zit een kleine baby daar goed in? Ik lees overal dat ze iets groter moeten ...
Ik droeg onze dochter erin vanaf 5/6 weken maar ze was ook een flinke meid met 4250 geboren. Zelf zou ik sowieso denk ik een hele kleine newborn nog niet zo graag in een draagzak dragen. Zo fragiel en veel te bang of hij/zij dan nog kan ademen haha
3 maanden geleden
Ik kan je vooral aanraden een draagconsult te doen. Welke fijn zit, is super persoonlijk, en bij een consult kun je er meerdere passen zodat je weer wat fijn voor jou is. Een beetje net als dat je kleding graag past voor je het koopt. Daarnaast krijg je uitleg over ergonomisch dragen voor jezelf en je kindje. Ergonomisch wordt op iedere draagzak geplakt, maar is geen beschermde naam, waardoor je daar dus niet echt van uit kan gaan. De draagzak op de foto hieronder bijvoorbeeld, heeft het kindje best een rechte rug. Vooruit dragen is sowieso nooit ergonomisch. De rug kan dan niet bol genoeg en op de draagzak in de foto hangen de beentjes heel erg.
Wij hebben de Neko Tiny. Deze is goed betaalbaar, kun je gebruiken vanaf maat 50 tot maat 80 en is super makkelijk in gebruik. Deze is ook echt ergonomisch (via draagconsulente).
https://www.ikdraag.nl/neko-tiny-taupe.html?source=googlebase&gad_source=1&gclid=CjwKCAjw5Ky1BhAgEiwA5jGujoNLIiRoPW-MgO5s0aWltEaGkZ3yba4bvgeasgjBE60jBV8OhjPIUhoCuOgQAvD_BwE
3 maanden geleden
Ik zie nu pas dat ik dit topic in de verkeerde geboorteclub heb geplaatst oeps🫣
Maar bedankt iedereen voor de reacties we hebben de free to grow van tula besteld
3 maanden geleden
Reactie op Naomi99
Deze draagzak is pas geschikt vanaf broekmaat 62/68 dus niet voor newborn h ...
Waar vind je dat? Artipoppe zegt zelf vanaf 3,5 kilo?