14 Reacties
4 maanden geleden
Hier is hij pas op dag 4 in bad geweest. Zijn haartjes op dag 3 wel een beetje gewassen, dat begon een beetje te ruiken wel (zat wel beetje aan elkaar geplakt). Verder rook ie echt helemaal fris en bloed etc blijft niet echt achter in mijn ervaring, of wordt weggewreven door de verloskundige, dat kan ook.
4 maanden geleden
Je kindje mag pas in bad als hij weer wat gewicht aangekomen is, na een paar dagen gewicht verlies.
Wij zitten nu op dag 4 en ons zoontje gaat misschien morgen in bad en anders dinsdagochtend.
4 maanden geleden
Ik vraag me dit ook af! Vind het toch een beetje een vies idee om hem helemaal niet schoon te maken, of alleen met een droge doek 🫣 want na de geboorte zijn ze toch helemaal nat van vruchtwater vernix bloed enzo….?
4 maanden geleden
Is niet nodig hoor ze worden beetje schoon geveegd en aankleed na de bevalling dan lekker wachten met schoonmaken is helemaal niet nodig.
4 maanden geleden
Je kindje mag pas in bad als hij weer wat gewicht aangekomen is, na een paa ...
Dat is niet helemaal waar... onze dochter is gehaald met keizersnede (dysmatuur) en lagen 2 dagen in het ziekenhuis en daar is ze dus wel dag na geboorte in bad geweest... (geboren met 2350 gram dag erna afgevallen naar 2220 gram)
Wij hadden ons van te voren niet echt verdiept in wanneer wel/niet in bad, maar nu nr 2 bijna komt mag het wat mij betreft ook wat later!
4 maanden geleden
Reactie op Wallflower
Is niet nodig hoor ze worden beetje schoon geveegd en aankleed na de bevall ...
Bedoel je dat je dat dat schoonvegen dan met een droge doek gebeurd? Lijkt me een beetje ruw
4 maanden geleden
Reactie op AnoniemLwd
Ik vraag me dit ook af! Vind het toch een beetje een vies idee om hem helem ...
Ja dat vind ik zelf dus ook moeilijk voor te stellen haha 🙈
4 maanden geleden
Ik ben 2 juli bevallen en de kleine werd met een droge doek bij mij neergelegd. De kleine vond ik erg schoon al en rook gewoon fris. Op dag 4 van de kraamzorg is hij in bad geweest.
4 maanden geleden
Maud is toen wat schoon gemaakt met een lichte vochtige doek. Daarna afgedept en nog wel met hier en daar wat nattigheid bij mij neergelegd. Dit is juist prima voor zowel jezelf als voor de kleine, je kleintje ruikt dan puur naar jou haha heel gek maar die geur ga je nooit meer vergeten!
Maud is hier met dag 3 gedoucht samen met papa en dag 4 pas echt in bad gedaan, tussendoor hebben we haar of met de washand voorzichtig schoongemaakt op de plekken die "zweten"
Maar net na de bevalling vind ik t echt helemaal prima zo hup uit de woomb hup op de buik🩷 gelijk binden met mijn meisje🩷 kan niet wachten haha
4 maanden geleden
Meestal wordt de baby eerst meteen op je gelegd en dan na een uur huid op huid wordt de baby even schoon geveegd en aangekleed en jij gedoucht en dat is echt schoon zat voor de eerste dagen!
4 maanden geleden
Ik heb bij de eerste eigenlijk helemaal niet mee gekregen of en hoe hij is schoongemaakt voor hij z'n kleertjes aan kreeg 🤔. Maar hij had sowieso ook nauwelijks vernix op zijn huid toen hij geboren werd. Op dag 4 is hij voor het eerst in bad geweest. Ik had me overigens flink verkeken op de lekkere geur van een baby waar iedereen het over had, ik vond hem echt stinken met z'n afstervende stukje navelstreng 😂
4 maanden geleden
Bij mijn eerste twee bevallingen werd de baby schoongeveegd met een hydrofiel doek na het gouden uur en daarna aangekleed.
En ik vond beide zo lekker ruiken! Vooral dat hoofdje, zoveel aan gesnuffeld 😉 is goed voor de hechting.
In bad gingen ze pas op dag 4 of 5. Ik vond de laatste dagen van de kraamweek het navelstompje zo ruiken, vooral na het badje want dan werd het weer zacht van het water.. Toen de kraamzorg weg was gingen ze dan ook echt niet elke dag in bad, mede daardoor. Ze gingen om de dag of om de 2 dagen.
3 maanden geleden
Reactie op Baby22072020
Dat is niet helemaal waar... onze dochter is gehaald met keizersnede (dysma ...
Logan is vorige week vrijdag gehaald met een keizersnede en werd met een droge doek schoon gewreven en werd daarna bij mij weggelegd in een luier.
Op zaterdag wilde een zuster hen wel in bad doen voor ons (we mochten diezelfde dag waarschijnlijk naar huis)
Vriendelijk bedankt hiervoor en aangeven dat we dit nog niet nodig vonden.
Eenmaal thuis bij de kraamzorg aangeven dat hij nog niet perse in bad hoefde de eerste dagen.
Uiteindelijk hem woensdag in bad gedaan, laatste dag kraamzorg.