21 Reacties

8 dagen geleden

Ik volg het schema van mama Roos😊 het is ongeveer 3 dagen hetzelfde aanbieden en dan weer 3 dagen iets anders. Ook met ei en pindakaas 3 dagen ei en dan 3 dagen pindakaas vervolgens elke week een keertje.

8 dagen geleden

Reactie op C.L

Ik volg het schema van mama Roos😊 het is ongeveer 3 dagen hetzelfde aanbie ...
Ohja had ik van gehoord! Maar kan je die ook doen als je bij 5 mnd begint?

8 dagen geleden

Ja zekers! Ik volg ook dit schema 😀

8 dagen geleden

Ja hoor😊 dit staat op haar website

7 dagen geleden

Ik gebruik informatie van mama Roos, voedingscentrum en het consultatiebureau. Voor ei en pindakaas wil ik het schema van het cb volgen en dit doe ik op een doordeweekse dag voordat hij 6 mndn is. Het schema van mama Roos heb ik niet, maar begin met groente, 3 dagen hetzelfde achter elkaar. Nu bloemkool, zoete aardappel en winterpeen. Daarna ga ik broccoli, courgette en pompoen proberen en daarna nog meer groenten.

7 dagen geleden

Pindakaas met 4 maand al mee begonnen, ei gisteren met 5 maand voort eerst maar ze vond het zo vies! 🤣 Dus over een paar weken maar weer proberen haha

7 dagen geleden

Ik volg het boek de poepdokter. Met 6 maand eigeel gemengd met kokosolie geven

7 dagen geleden

Wij vandaag ook ei geprobeerd whahah. Ze vond er niks aan😂 nu 5 maanden

7 dagen geleden

Pindakaas doe ik steeds meer bij iets, meestal fruit en ei maak ik scrambled en geef ik kleine stukjes in de mond om te wennen aan iets meer structuur en de ei zelf

7 dagen geleden

Ik gebruik de Kleintjes methode. Bij mijn andere 2 kindjes startte ik rond 7/8 mnd toen ze zelfstandig konden zitten in de kinderstoel.

7 dagen geleden

Zijn er mama's die een baby hebben met eczeem? Hoe doen jullie pindakaas en ei introduceren aangezien ze een verhoogdere kans hebben op allergie. Hebben jullie medicatie standby of proberen jullie doordeweeks ?

6 dagen geleden

Reactie op Oummouss

Zijn er mama's die een baby hebben met eczeem? Hoe doen jullie pindakaas en ...
Wij hebben het toen inderdaad op een doordeweekse ochtend gegeven, daarna goed observeren. Ging hier gelukkig goed!

6 dagen geleden

Reactie op Oummouss

Advies is doordeweeks en in de ochtend inderdaad. Wij gaan er morgen mee beginnen. 5 maanden nu want hadden eerst het advies om heel even te wachten maar nu de go gekregen. Wel heel langzaam opbouwen vanaf een mespuntje
Onze kleine is bijna 5 maanden, geven niet elke dag nog, maar om de dag 1x. Broccoli, banaan, avocado, avocado met banaan, wortel gegeven en gaat allemaal top. Moet je elke dag al 2x geven? Of hoeft het niet?

6 dagen geleden

Maken jullie de hapjes smeuiger met kunstvoeding of moedermelk?

6 dagen geleden

Reactie op layla223

Nee gewoon alleen puur groente & fruit.

6 dagen geleden

Reactie op Miriamlisanne

Wij hebben het toen inderdaad op een doordeweekse ochtend gegeven, daarna g ...
Bedankt voor je reactie x

5 dagen geleden

Hier zijn we met Maud wel heel vroeg begonnen maar bij Yinthe is t er een beetje bij in geschoten. Die krijgt morgen voor t eerst pindakaas en een stukje brood. Ik vind pindakaas in een hapje zo ranzig dat ik er van over mijn nek ga iedere keer. Dus dit was een perfecte tijd en combinatie haha Ei doe ik eigenlijk altijd door de spinazie.

5 dagen geleden

Reactie op layla223

Ik maak het wat dunner met kookvocht, verder voeg ik niks toe.

4 dagen geleden

Reactie op Oummouss

Wij hebben een afspraak gemaakt voor een allergietest in het ziekenhuis omdat onze oudste dochter een notenallergie heeft. Daarna ga ik een stuk geruster beginnen aan vast voedsel.